Gå til innhold

Mannfolk barbering!

Ranger emnet


raymondblack

Anbefalte innlegg

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette har jeg lett lenge etter:) finnes det noen butikk man kan kjøpe dette i? Se litt utvalg og sånn? Frisør eller noe kanskje?

 

Ja spm nevnt så har barbershop.no mye. Jeg har ikke sett en butikk der man fysisk kan gå inn å se på kniver. Det finnes mange butikker der man kan se på tilbehør sånn som koster, såper og skåler.

 

Men la meg også tilføye de "beste nettstedene etter min mening":)

 

 

http://www.fitjarsoap.no/ - litt utvalg av kniver, meget gode såper.

 

http://www.classicshaving.com/ - billig og bra utvalg

 

http://www.knifecenter.com/ - billig og bra utvalg

 

http://www.vintagebladesllc.com/ - masse bra og billig

 

http://www.coltellerielivi.it/ - for den med sans for kvallitet (og mye penger:))

 

http://www.rasagepoulin.com/ - bra ny startet greie priser.

 

Ja så gamle gode Ebay er jo alltid bra:)

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av denne tråden har jeg nå investert nærmere en høvding i barbersaker... Og jeg som knapt barberer halve trynet... Fikk pakken fra barbershop.no igår, med startersett inneholdende Merkur høvel, kost, barbersåpe og aftershave. Kjøpte også en flaske Tend Skin som visstnok skal funke veldig bra mot utslett og barberkviser, som jeg har vært endel plaget med. Testa sakene i går, og må si det var en mye bedre følelse enn med Gillete Mach4 og gel. Såpa gav en herlig kjølende effekt, og det føltes rett og slett mye mer behagelig. Gjenstår å se om det hjelper mot hudproblemene!

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du begynnt med barberingen eller?

 

har ikke fått kjøpt nei:)

men her derimot vært å henta inn litt "arvegods":D

 

så har nå en gilette reisehøvel, og en gammal sak det ikke står noe merke på:) i tillegg til kost og en gammal bolle i stål..

 

men er du flink til å slipe opp blader på gamle kniver raymond?

fikk nemlig en kniv som er kjøpt ei gang på slutten av 1800-tallet:D pussa vekk meste av rust og slikt, men trenger sårt å bli slipt opp. skal få lagt opp bilder i løpet av uka, da jeg har fått rengjort alt skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reisekitet

DSC00220.jpg

 

den jeg bruker:

DSC00221.jpg

 

kosten:

DSC00222.jpg

 

og klenodie. denne brukte min tip-oldefar, så den har litt affeksjonsverdi.

DSC00223.jpg

 

edit; er litt rust på kniven, men utifra det jeg kan se så står det: joseph elli.....

celebrated ... ... 20

Endret av sicarlse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicarlse:

 

Ja det der så kanon ut! Ingenting er som det gode gamle:) Den kniven så også bra ut. Om du tenkte på å slipe den så er sikkert ikke det noe problem. Jeg har de fleste slipesteinene mine på utlån men jeg får dem til bake en av dagene. Så kan jeg gjerne slipe den så den kan brukes. Har også en verditakstbok slik at jeg kan finne verdien og hvor sjelden den er.:)

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av denne tråden har jeg nå investert nærmere en høvding i barbersaker... Og jeg som knapt barberer halve trynet... Fikk pakken fra barbershop.no igår, med startersett inneholdende Merkur høvel, kost, barbersåpe og aftershave. Kjøpte også en flaske Tend Skin som visstnok skal funke veldig bra mot utslett og barberkviser, som jeg har vært endel plaget med. Testa sakene i går, og må si det var en mye bedre følelse enn med Gillete Mach4 og gel. Såpa gav en herlig kjølende effekt, og det føltes rett og slett mye mer behagelig. Gjenstår å se om det hjelper mot hudproblemene!

 

HEHE:) det er lett å bli bitt! Høres ut som en bra startpakke du har fått. Nå blir det heller å glede seg til barberingene! Gi tilbakemelding på den Tendskin kremen om du kan:)

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

klarte ikke vente til jeg fikk barberkrem og nye blader med å barbere meg, brukte bare giletten og dårlig fukting av hårene først. nå ser det ut som et hagleskudd på halsen:( får satse på det blir bedre med nye blader og krem, men er sikkert ikke de beste høvlene jeg har heller:)

 

står forøvrig gilette på begge to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse
sicarlse:

 

Ja det der så kanon ut! Ingenting er som det gode gamle:) Den kniven så også bra ut. Om du tenkte på å slipe den så er sikkert ikke det noe problem. Jeg har de fleste slipesteinene mine på utlån men jeg får dem til bake en av dagene. Så kan jeg gjerne slipe den så den kan brukes. Har også en verditakstbok slik at jeg kan finne verdien og hvor sjelden den er.:)

 

er litt skeptisk til kniven, da eggen ser ut til å ha en del ujevnheter...

blir vel fort litt verre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke ujevnhetene er så "dype" så er det ingen problem å få den rett og fin. Slik bilde forteller ser det ikke galt ut. Sliper den antaglig vis i tre omganger. En grov, en litt finere og avslutte med en veldig fin korna stein og lær stropp. Angående DE gilettene dine så er "gammel gilette" kjent for å være noe av der mer atraktive og gode DE høveler. Er ikke så veldig kjent med de reise høvelene. Er det god vekt i de? Lite eller ingen slapphet i bladet når den er festet er også et godt tegn. Flotte er de værtfall. Gamle DE blader blir sløve med tiden for metalet vokser og bulker litt på edgen. Selv om de tar hår så kan de være sløve og ubehaglige å bruke.

 

HEHE angående hagleskudd nakken din:) så kan det jo være at ikke har preppet ansiktet bra nok, eller selfølgelig gamle sløve blader.

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse
Om ikke ujevnhetene er så "dype" så er det ingen problem å få den rett og fin. Slik bilde forteller ser det ikke galt ut. Sliper den antaglig vis i tre omganger. En grov, en litt finere og avslutte med en veldig fin korna stein og lær stropp. Angående DE gilettene dine så er "gammel gilette" kjent for å være noe av der mer atraktive og gode DE høveler. Er ikke så veldig kjent med de reise høvelene. Er det god vekt i de? Lite eller ingen slapphet i bladet når den er festet er også et godt tegn. Flotte er de værtfall. Gamle DE blader blir sløve med tiden for metalet vokser og bulker litt på edgen. Selv om de tar hår så kan de være sløve og ubehaglige å bruke.

 

HEHE angående hagleskudd nakken din:) så kan det jo være at ikke har preppet ansiktet bra nok, eller selfølgelig gamle sløve blader.

 

tar du på deg jobben?:) du får heller si hva du skal ha for det!

 

reisehøvelen er fryktelig lett, var den jeg brukte når jeg blei verst på halsen:) den andre giletten er det god vekt i, mener jeg i alle fall men har jo bare holdt i 2 DE høvler i mitt liv:P

begynner faktisk å bli fine nå, litt pussing igjen enda, var mye irr på de.

 

venter til jeg får ordentlige blader, ordren er sendt så får de vel om noen dager:) satse på at det blir bedre da, for har enda ikke fått kjenne på den gode og friske "barnerumpe" følelsen..

blei kanskje litt feil den siste setninga der, godt vi prater om høvler og barbering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da den jobben kan jeg gjøre uten omkostninger:) tar ikke så langt tid, i tillegg til at jeg må ta noen av mine egene alikevell så en til er ikke så himla stress. Men som sakt så venter jeg på noen slipesteiner som er på utlån så jeg må vente på de først. Fått kremen og bladene ennå??

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår