Gå til innhold

Mannfolk barbering!

Ranger emnet


raymondblack

Anbefalte innlegg

Kniv er uten tvil det beste. Får en helt annen følelse i huden etterpå, kanondeilig.

De er jo skarpe, så man må jo være litt forsiktig. Men går somregel veldig greit.

Har fått et skikkelig kutt, har enda et arr fra det, kniven glei inn som om den kutta i varmt smør - ca en halv cm eller så. Fysj som det blødde. Men det var bare meg som prøvde noe nytt og var uforsiktig. Lite smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Konge!, jeg har sett de gillette bladene på butikken, liker du de?

 

Jeg ble litt klokere etter å ha lest noe her så jeg kjøpte meg såpe, kost, kopp, aftershave og ei pakke med 10 feather blader.

 

Og for å si det sånn, de feather blada er faens så mye skarpere enn de gilette blada. så ut som noen hadde fyrt av ei hagleladning i trynet mitt etterpå. Men blir nok bedre etterhvert. Kommer ikke til å kjøpe giletteblader igjen!

 

 

Kjempefornød med Barbershop.no. Bestilte på nett kvelden og stakk innom og henta morgenen etter.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mister som har peil. Skal man egetlig bare barbere medhårs? hvis jeg gjør det er det nesten ikke noe som blir med. har sikkert millimetersstubber. Må ta det mothårs også og da blir jeg så jævla sår. Hva er egentlig riktig teknikk? Med høvel selvfølgelig.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mister som har peil. Skal man egetlig bare barbere medhårs? hvis jeg gjør det er det nesten ikke noe som blir med. har sikkert millimetersstubber. Må ta det mothårs også og da blir jeg så jævla sår. Hva er egentlig riktig teknikk? Med høvel selvfølgelig.

 

Høres ut som du gjør noe feil.

Prøv å juster vinkelen på høvelen og se om den tar mer hår da.

Jeg barberer både medhårs og mothårs om jeg har tid, blir glatt da uten antydning til sårhet. Men du kan ta først et drag medhårs, og så er på tvers. Det har potensiale til å bli mindre sårt, og fortsat veldig tett.

Hva slags barberskum/preparering bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mister som har peil. Skal man egetlig bare barbere medhårs? hvis jeg gjør det er det nesten ikke noe som blir med. har sikkert millimetersstubber. Må ta det mothårs også og da blir jeg så jævla sår. Hva er egentlig riktig teknikk? Med høvel selvfølgelig.

 

 

Syntes også at det høres litt rart ut.

 

Om du ikke preparerer skjegget skikkelig så blir ikke håra myke. Jeg har erfart lignende når jeg ikke har preparert skikkelig. Strekker du huden riktig? (Får den stram og rettest mulig flate slik at høvelen treffer optimalt). Blir selfølgelig tettere mot hårene, høvelen får skikkelig tak. men du nevnte at du har bestilt feather blader, det kan jo kansje hjelpe med noe litt skarpere en de gillette bladene, spesielt om du har et "hardt" skjegg.

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur jaggu jeg skal kjøpe meg en kniv :D syns du skal ha en del skryt for den samlinga

 

Ikke dumt! Kjøp deg en god kniv laget av cabonstål. Etter min erfaring er carbonstål det enkleste å begynne med. Carbonstål knivene er lette å slipe og blir skarpest. Men husk alt tilbehøret du trenger.

 

*lærstrop

*waterstone (slipestein)

*såpe

*grevling/bore kost

 

Da er du i gang!

 

Jo takk det er morro å høre at du liker samlingen. Skal legge ut noe nye bilder av noen andre kniver snart.

Endret av raymondblack
skrive feil

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt! Kjøp deg en god kniv laget av cabonstål. Etter min erfaring er carbonstål det enkleste å begynne med. Carbonstål knivene er lette å slipe og blir skarpest. Men husk alt tilbehøret du trenger.

 

Carbon blir fanken ikke no skarpere enn skikkelig stål!

Jeg må omtrent slipe henkelsen hver gang jeg har barbert meg (carbon), mens butcheren barberer og barberer uten antydning til å bli sløv. Og den er jammen ikke no sløvere nei.

Men at carbon er lettere å slipe, enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår