Gå til innhold

Mannfolk barbering!

Ranger emnet


raymondblack

Anbefalte innlegg

kom opp med denne på you tube.

 

se flere av videoene hans også

 

Jeg skal vudere en normal "singel blade saftey razor" med tilbehør :) ser litt mere stabilt ut. :P

 

Denne viedoen er veldig bra. Takk for innlegget!

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men kutter du deg ikke jævla fort med disse knivene og saftyrazorne?

 

har forøvrig aldri kutta meg med vanlig høvel:)

 

Jeg skal være ærlig å si at de første gangene (hverfall med kniv) så kommer det et lite snitt eller to. Men igjen det ser ikke ut som er krigssår. man kutter seg ikke dypt. Og du har ikke arr resten av livet. Selfølgelig kan kutte seg alvorlig også. Men er man forsiktig bruker god tid til å lære seg å kjenne den nye kniven, så går det som en lek. Om man ikke er gidder å gå rett fra mach3 til kniv. Så kan du gå fra mach til Dobbeledge den er mye lettere å mestre og gir deg en bedre overgang til kniven!

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn det der er mandig! :D

Dog tror jeg aldri jeg ville latt meg beskjære av noe sånt :p litt for feig..

 

 

HEHE, Det er sykt. Han gjør det til og med uten å prepare ordentlig! Må svi!

Endret av raymondblack

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse
Jeg skal være ærlig å si at de første gangene (hverfall med kniv) så kommer det et lite snitt eller to. Men igjen det ser ikke ut som er krigssår. man kutter seg ikke dypt. Og du har ikke arr resten av livet. Selfølgelig kan kutte seg alvorlig også. Men er man forsiktig bruker god tid til å lære seg å kjenne den nye kniven, så går det som en lek. Om man ikke er gidder å gå rett fra mach3 til kniv. Så kan du gå fra mach til Dobbeledge den er mye lettere å mestre og gir deg en bedre overgang til kniven!

 

tenkte meg den dobbeledge greia ja:) med de barberbladene av sammma typen som bestefar har.

 

men fant ikke noe på classicshaves sia. noen steder de selger slikt i norge? er ikke så kjent med ebay og slikt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte meg den dobbeledge greia ja:) med de barberbladene av sammma typen som bestefar har.

 

men fant ikke noe på classicshaves sia. noen steder de selger slikt i norge? er ikke så kjent med ebay og slikt:)

 

Jeg var litt trøtt når jeg skrev nettadressen den er http://www.classicshaving.com Her der direktelink til DE http://www.classicshaving.com/Safety_Razors.html

 

Alle merkene av høvler her er av meget god kvalitet. Men vi anbefale en Merkur de er robuste og veldig presise. (bestefar blir misunnelig! hehe)

 

Angående bladene så må du prøve deg frem for hva som er best for deg, de er faktisk veldig forskjellige. Men siden det er første gang du prøver ville jeg styrt unna Feather blader, til du er mer kjent med høvelen din. De er veldig rette i kantene og ultra skarpe (litt for skarpe sies det).

 

http://www.barbershop.no er Norsk. men du sparer mye penger på å bestille det på CS til og med med frakt.

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder.

DSC_0548.jpg

Filarmonica spansk kniv fra 1932

 

DSC_0550.jpg

 

Chas herr portland, amerikansk håndsmidd litt uten for New-York. Litt usikker på dato ca. 1850.

 

DSC_0552.jpg

 

DOVO fra 2007 med gullbelagt blad.

 

DSC_0558.jpg

 

London Razor CO. Germany. Veldig skjelnd kniv som er produsert under 600 stk av. Håndlaget og ingravert med et bilde av London by 1861.

 

DSC_0561.jpg

 

Liten gullplettet Solingen. Ca. 1930

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg forstå!

 

Har selv en ganske stor lommelyktsamling. Vi snakker alt fra fancye led/xenonlykter til lykter fra krigens dager.. Gøy!

 

Vanvittig håndarbeid som ble lagt ned i disse knivene, veldig fascinerende!

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen jeg slipper en mann til med så skarp kniv i nærheten av halsen min er jeg kidnappet og den norske stat har sagt nei til å betale løsepenger ;)

 

Det kommer aldri til å skje. Klart staten betaler...for deg mener jeg..! :)

 

Fascinerende lesning og videosnutter :m'm:

Bare en ting jeg lurer på; hva er virkestoffene i tubene med krem du bruker fra 30årene?

Skulle tro kvaliteten var litt forringet, innholdet harsknet eller noe...Men tydeligvis er det remedier som ble laget før "best innen dato" ble påfunnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår