Gå til innhold

Merkelig lyd etter montering av m90, sinterclutchen sin feil?

Ranger emnet


goførti

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som tittel, har jeg en rar lyd etter jeg monterte m90.

Når jeg kjører etter slette veien, så er det helt stille, men når jeg slipper gassen og bremser på motoren, så kommer det en slags rasle/skrapelyd.. kommer også svakt frem ved svakt pådrag.

Kjører med orginale 240 svinghjulet, med en 4-pucket sinterlamell, og sachs 763 trykkplate (shimset ut 1mm pga. sinterlamellen er 1mm tykkere en orig, dette kan forsåvidt også være en feilårsak)

 

Det jeg tenker på er at 240 svinghulet bygger endel mindre ut på anleggsflaten til lamellen i forhold til dobbelmassehjulet som er til m90, dette fører til at lamellen blir stående litt langt ut på inngående aksling? dette kan kansje forårsake at det kommer en underlig lyd enkelte ganger?

samt at lamellen ikke er fjæret, og dette kan forårsake at det blir lyd? Original m90 har jo heller ikke fjæret lamell, men har dobbelmassehjul, som sluker mye ugunsti.

 

 

Så, det jeg egentli lurer på er om det er noen her inne som har testet m90 med 240 svinghjul og sinterclutch?

 

evt om noen har hatt lignende lyder i kassen av andre årsaker?

 

takker for hjelp, hvis ikke jeg finner ut noe blir jeg vel å handle skikkelig trykkplate til dobbelmassehjulet og bruke det.

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M90 er tre-akslet,dvs. at det er 3 aksler istedet for 2 som i M45-6-7.

Volvo har pga dette montert både dobbelmassesvinghjul og hardyplate mot mellomakselen for å forhindre nettopp de lydene du er plaget med..

Ja,det høres helt jævli ut,men sånn blir det når du kjører enkelmassesvinghjul og ufjæra lamell.

Lyden er helt enkelt reversering av akslene i kassa som en følge av alle tenningsslagene fra motorn.

Vet om flere som har montert M90 på enkelmassesvinghjulet og det fungerer veldig bra bortsett fra skranglelyden da.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har m90 og enkelmasse. Fjæret lamell dog. Jeg har kun raslelyder når jeg tyner på, men den kan ikke høres uten å ta av damasken og støydempingen rundt hullet. Kan tenke meg det blir litt lyd uten fjærer og med enkelmasse. Tror ikke det er så farlig. Hehe

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår