ToRReS Skrevet Juli 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 Heisann! Long time no see? :) Jeg trenger litt hjelp fra dere :) Det er vistnok et kjent problem at Neon kan få oljeproblemer etterhvert. På de forumene jeg har sett, snakker de om toppakninger osv, men en på jobb snakket om at kanskje "bunnpluggen" eller "bunnskruen" var løsnet? Problemet er nemmelig det at min Neon -98 lekker olje, men det er ikke mye. Snakker kanskje om 4-5 dråper om dagen. Så jeg skulle da sjekke om kanskje disse pluggene ikke var sjikkelig skrudd fast, men jeg fant de ikke. :P Noen som vet hvor de er, eventuelt ser ut? Tok noen bilder da jeg var under, så kan jo poste de senere hvis noen kunne tatt en nærmere titt å se om de kanskje ser noe lurt :) På forhånd takk! MVH Patrick Siter X - Chrysler Neon 2.0i LE -x - Neon Lys -x - Racing Trekk fra USA -x - Racing Girkule & Pedaler -x - Bolt Annlegg (Torture tested) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToRReS Skrevet Juli 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 Her er bildene jeg tok: Beklager crappy bilder, men måtte ligge under bilen for å få tatt bilder... Hvis noen kan ta seg tid til å se på dette å se om de finner ut noe lurt hadde jeg vært evig takknemlig! Siter X - Chrysler Neon 2.0i LE -x - Neon Lys -x - Racing Trekk fra USA -x - Racing Girkule & Pedaler -x - Bolt Annlegg (Torture tested) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juli 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 Prøv å stramme til oljefilteret Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 Det vanligste er at toppdekselpakninga svetter litt. Denne er enkel å bytte, den sitter bare under toppdekselet som er festet med noen få skruer. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToRReS Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Det vanligste er at toppdekselpakninga svetter litt. Denne er enkel å bytte, den sitter bare under toppdekselet som er festet med noen få skruer. Takk for svar :) Skal prøve dette. En slik toppakning, er den mulig å få billig noen steder? feks biltema? Eller må jeg hos en litt mer spesifisert forhandler? Siter X - Chrysler Neon 2.0i LE -x - Neon Lys -x - Racing Trekk fra USA -x - Racing Girkule & Pedaler -x - Bolt Annlegg (Torture tested) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Det henger jo en oljedråpe på bunnpluggen på bilde nr 2.. Prøv å stram litt etter på den pluggen. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToRReS Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Det henger jo en oljedråpe på bunnpluggen på bilde nr 2.. Prøv å stram litt etter på den pluggen. Beklager at jeg spør så mye, men hvilken av de er det? (Er ikke noe god på slikt...) Siter X - Chrysler Neon 2.0i LE -x - Neon Lys -x - Racing Trekk fra USA -x - Racing Girkule & Pedaler -x - Bolt Annlegg (Torture tested) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Takk for svar :) Skal prøve dette. En slik toppakning, er den mulig å få billig noen steder? feks biltema? Eller må jeg hos en litt mer spesifisert forhandler? Ikke toppakning... toppDEKSELpakning. Det er to veldig forskjellige ting. Tror ikke de har den på biltema, men mekonomen har nok. Og prøv å stramme tappepluggen som esbandos sier...det er den nederst på bunnpanna på motoren. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToRReS Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Ikke toppakning... toppDEKSELpakning. Det er to veldig forskjellige ting. Tror ikke de har den på biltema, men mekonomen har nok. Og prøv å stramme tappepluggen som esbandos sier...det er den nederst på bunnpanna på motoren. Oja, takk :pray Redda meg der ^^ Drev å såg på nett hvordan man skulle bytte toppakkning, og det så slitsomt ut :P Hehe... Siter X - Chrysler Neon 2.0i LE -x - Neon Lys -x - Racing Trekk fra USA -x - Racing Girkule & Pedaler -x - Bolt Annlegg (Torture tested) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToRReS Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Nå har jeg prøvd alle skruer under der, og strammet toppen, men det lekker enda. Ser også at det lekker vist ikke fra toppen, men ut fra høyresiden (hvis man ser på motoren ovenfra) av blokken (eller hva det heter :P). Noen tips til hva det kan være? Ser ut til at jeg må ta den til verkstedet. Siter X - Chrysler Neon 2.0i LE -x - Neon Lys -x - Racing Trekk fra USA -x - Racing Girkule & Pedaler -x - Bolt Annlegg (Torture tested) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToRReS Skrevet August 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2009 Da har jeg vært på verkstedet og fått bekreftet at det er toppakninga som er gåen. De skulle ha 16k for å fiske det! :O Har tenkt å høre litt med andre verksted, samt verksted i Sverige om de kan fikse dette for meg til en litt billigere penge. Noen som har tips til hvor jeg kan få gjort det billigere? Hos en VGS eller noe? Og, er det noen som har erfaringer med denne karen: http://www.bragges.se/norskakunder.html ? Takk for alle svar! :) Siter X - Chrysler Neon 2.0i LE -x - Neon Lys -x - Racing Trekk fra USA -x - Racing Girkule & Pedaler -x - Bolt Annlegg (Torture tested) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dominator Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Jeg har vært på service hos Hedin Bil i Strømstad, de har greie på Dodge/Chrysler. Veldig hyggelige og ordentlige. Hyggelige priser også. Sjekk http://www.hedinbil.se Siter -06 Dodge Durango 5.7L LPG -88 Chevrolet Caprice Brougham Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Det er jo vanlig oljesvetting ser det ut formeg. Ville prøvd å skifta diverse pakninger før jeg satt vekk bilen til topppakningsskifte. Ellers, er problemet så lite somdu sier ville jeg vel heller tenkt på hvor jeg parkerte og heller peila olje inniblasnt som man likevel skal. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 (endret) Toppakning er vanlig problem på disse motorene,spesielt når orginalpakninga er av fibertype og ikke stålpakning. Årsaken er at hovedkanalen til olja ligger ganske nær bakre kant på blokka,i den orginale toppakningen av fibertype sitter det en gummiring som tetter rundt denne kanalen,denne ringen blåser ut og forårsaker lekkasje. Om du skal kjøpe uorginal toppakning,sørg for at det er stålpakning. Den skal også sprayes med et spesialmiddel fra Mopar før montering. Det er også blitt endret på tiltrekkningsmomentet til topplokksboltene,disse spesifikasjonene følger med om du kjøper orginalt pakningsett. Om du får mye olje i skjøten mellom motor/girkasse kan det være simmering bakkant veivaksel som har sklidd ut,ikke ukjent problem på disse. Da må girkassa ut.... Ellers er det stort sett lite problemer med disse bilene så lenge de blir fulgt opp med service etc. Ser du skriver at det lekker fra høre siden?... Når du står foran bilen? Over girkassa? Kan være fra kamakselsensoren,denne har en o-ring som blir slitt. Endret August 6, 2009 av Skodaracing Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToRReS Skrevet August 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2009 Takker for alle svar! Setter veldig stor pris på det! :) Jeg prøver alt av tips jeg får! :) Ser du skriver at det lekker fra høre siden?... Når du står foran bilen? Over girkassa? Kan være fra kamakselsensoren,denne har en o-ring som blir slitt. Dårlig spesifisert av meg :) Er lekasje fra høyre side når jeg stor og ser på motoren fofra. (Altså lekasjen er på førersiden av motoren...) Siter X - Chrysler Neon 2.0i LE -x - Neon Lys -x - Racing Trekk fra USA -x - Racing Girkule & Pedaler -x - Bolt Annlegg (Torture tested) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg