Nicklas Skrevet Juli 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 akkurat kjøpt corrado g60, 91', gått 221000. Topp og g-lader overhalt for 3k siden, chip og mindre ladehjul montert. Men, den bruker sinnsykt mye olje! Brukte vel 0,5l fra søndag til mandag, var råning for det meste, med gasspådrag her og der, ryker ganske bra fra potta, samt litt flammer når jeg girer ved pådrag, noen som har tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet Juli 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 akkurat kjøpt corrado g60, 91', gått 221000. Topp og g-lader overhalt for 3k siden, chip og mindre ladehjul montert. Men, den bruker sinnsykt mye olje! Brukte vel 0,5l fra søndag til mandag, var råning for det meste, med gasspådrag her og der, ryker ganske bra fra potta, samt litt flammer når jeg girer ved pådrag, noen som har tips? ventiltetning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicklas Skrevet Juli 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 ventiltetning? Av med toppen da, nye spesielt jeg må huske på da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet Juli 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 Av med toppen da, nye spesielt jeg må huske på da? vetje, aldri skifta ventiltetningane. Kan hende du sleppe å ta av toppen. sleppe såfall de når man skifter ventilfjørene. men sej ingenting sikert:P vel må kanskje skifte toppakning å toppbolter. men meina på det gjenge ann å bruke dei oppatt? men kjekt å bytte når man først må av me toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicklas Skrevet Juli 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 vetje, aldri skifta ventiltetningane. Kan hende du sleppe å ta av toppen. sleppe såfall de når man skifter ventilfjørene. men sej ingenting sikert:P vel må kanskje skifte toppakning å toppbolter. men meina på det gjenge ann å bruke dei oppatt? men kjekt å bytte når man først må av me toppen. Regner med jeg må av med toppen, men hørte av noen andre at jeg måtte ut med hele motoren, men det er vel bare absurd? :P Har ikke sett nøye på hvordan toppen sitter og sånn enda, så vet ikke helt hvordan det er, så må stole litt på det dere sier nå :P Takk for hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet Juli 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 Regner med jeg må av med toppen, men hørte av noen andre at jeg måtte ut med hele motoren, men det er vel bare absurd? :P Har ikke sett nøye på hvordan toppen sitter og sånn enda, så vet ikke helt hvordan det er, så må stole litt på det dere sier nå :P Takk for hjelp! hehe de er berre tull:P må ikkje ut me motoren:P tekk ca 1-2t å ta av toppen å ting å tang som er på den:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicklas Skrevet Juli 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 hehe de er berre tull:P må ikkje ut me motoren:P tekk ca 1-2t å ta av toppen å ting å tang som er på den:P Ok, takktakk ;) Får prøve meg på det snart da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Juli 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2009 Kan vere litt vanskelig å fpå av skruene til eksosmanifolden, men bruke litt rustløser og ikkje stresse så skal det gå bra. Er litt trangt og du ser ikkje, så du må føle deg fram. Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Juli 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 et greit tips, ikke løsn manifold fra toppen. Løsn manifold fra downpipe først. SÅ tar du manifold av toppen, HVIS det blir nødvendig. Dette etter at du får toppen fra motorrommet. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicklas Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 Okok, takktakk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 Sjekk g-ladern først. Mulig du har tatt en simring. Mye olje i rør til intercooler? Hatt bilen mange ganger på turtallssperren? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicklas Skrevet Juli 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 Sjekk g-ladern først. Mulig du har tatt en simring. Mye olje i rør til intercooler? Hatt bilen mange ganger på turtallssperren? Selv har jeg ikke kjørt den så hardt nei, ikke vært på sperra enda :) I røret fra lader til ic? Skal sjekke det, skal vel bare være en liten oljefilm der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja9_91 Skrevet August 2, 2009 Rapporter Share Skrevet August 2, 2009 Har fått samme problem selv, da jeg fikk bilen kunne jeg kjøre 6 uker før jeg måtte fylle olje. Jeg byttet filter og olje (10w40 semisyntetisk fra biltema) Og den ble tom på under en uke. Ventilene tikker av og til litt og andre ganger veldig høyt. Kan det være ventilene så må justeres eller kjøpe nye? Er det noen i Rogaland område som vil gjøre dette?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wormy Skrevet August 2, 2009 Rapporter Share Skrevet August 2, 2009 Har fått samme problem selv, da jeg fikk bilen kunne jeg kjøre 6 uker før jeg måtte fylle olje. Jeg byttet filter og olje (10w40 semisyntetisk fra biltema) Og den ble tom på under en uke. Der har du problemet tenker jeg. Prøv en annen/tykkere olje og se om det hjelper. Kan være at den er litt for tynn. Eldre biler trenger noen ganger litt tykkere olje.. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 3, 2009 Rapporter Share Skrevet August 3, 2009 Sjekk for lekkasjer. 10w40 skal fungere greit på G60 Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.