Gå til innhold

wormy

Bruker
  • Innholdsteller

    39
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om wormy

  • Bursdag 11/13/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Tønsberg

wormy's Achievements

  1. Såpass...! Bra at du fant problemet, da.. :-) 0.2v spenningstap er ikke noe veldig mye, men kan hende en ny ledning vil redusere dette litt.. ;) Orginalledningen går ned til starteren, så fra starteren til batteriet igjen.. Men det ser du jo når du holder på.
  2. Sorry hvis dette allrede er nevnt, men har du sjekket spenningstap fra dynamo til batteri? Mål med voltmeter på den røde ledningen på dynamoen til +(?) på batteriet mener jeg å huske det er. Skal helst være tilnærmet 0. Noe særlig høyere - evt varierende verdi tyder på dårlige ledninger fra dynamo til starter/batteri. Ta av dekslet foran på instrumentpanelet og pirk borti ladelampa på tomgang. Er det dårlig kontakt? Jeg hadde det på min, og endte opp med å lodde på en ny festebrakett for ladelampa. Kan evt forklare hvordan om det er dårlig kontakt der.. Dynamoen kaaaaaaaan jo være ødelagt, men tviler i og med at den er såpass ny - og du prøvde jo en annen også. Hvor kjøpte du den, og hva slags merke er det? Er den ny eller overhalt? Det er 14volts (eller mer) regulator du har på? Standard er vel 14.5v, men det står 14v skrevet på den. Prøvd å skru av alt av elektrisk utstyr i bilen, vifte, cd-spiller osv..? Det trekker mest sannsynlig ikke så mye strøm, men skader ikke å prøve. Er dynamoreima stram? Bare kommer med noen tanker her.. Håper det er til noe nytte.
  3. Om du tar ut instrumentpanelet er det en kontakt bak der. En av de er den ledningen du tenker på. Ser du på Bentley manualen på "side" 90.4 ser du hvor du kan måle. "Ledning" nummer 16. Enkleste er å se på bilde i manualen og se om du skjønner hvilken jeg mener. Måtte selv måle på denne for å finne problemet mitt - jeg hadde veldig dårlig kontakt mellom ladelampa og kretskortet. Endte opp med å lodde litt.. :)
  4. Ja. Du får den ikke løs..
  5. wormy

    Ecu slange!

    Utifra ETKA så står det at de 5629 første Corradoene som er lagd i 1989, og de som evt. er lagd i 1988 skal ha 900x3.5mm slange. Fra og med en 5630de Corradoen i 1989 er det 1000x3.5mm slange. Jeg tolker det slik: Har du en 1988/89 modell med chassinummer høyere enn WVWZZZ50ZKK005630 skal du uansett ha en 1000mm.. Har du et chassinummer lavere enn det vet jeg nesten ikke helt.. Tenker da på de 5 siste sifferne. Det er uansett 3.5mm tykkelse på den.. De fleste sier at det er 1000mm uansett, så hva som er helt riktig vet jeg ikke.. :\
  6. 13.75v skal være helt greit på tomgang, så det er nok ikke problemet. Bare noen tanker jeg kommer med nå.. Sjekka vakuumet? (Sjekk i MFA'n om du vet hvordan du gjør det..?) Ryker eksosen noe særlig (mer enn normalt?) Hvordan ser tennpluggene ut? Ligger mange bilder på nettet du kan sammenligne med. Tenker da på om den får alt for mye bensin f.eks.. Vet ikke om det hjelper noe, men.. Har du prøvd det kanadiske Corrado forumet? En del guruer der.. :-) http://www.corrado-club.ca/forum/index.php
  7. Hmm.. Ladelampa mi lyste én gang i vinter, men det ble borte etter jeg hadde blippet så vidt på gassen.. Kan det være treg tomgangsventil? (ISV) Har ikke hatt samme problem selv, så det er det beste jeg kommer på nå.. :-I
  8. Kan være.. -16 krever en relativt heftig innblanding av kjølevæske i forhold til vann.. Kan jo være en idé å sette bilen i en varm garasje (om mulig) og tømme kjølesystemet, for så å kjøre en 50-50 blanding av vann/kjølevæske.. Min mistet litt vann før jeg fikset flensen på høyre side av toppen, og da pleide jeg bare å etterfylle rent vann. Kanskje noe lignende har skjedd hos deg, og at blandingen etterhvert ble såpass svak at det frøys..?
  9. Hvordan vet du at vanntempen var under 50 grader? Kom det vann ut du kjente på? Hvilken slange freste det i? Har bilen fungert fint før du gikk tom for strøm? Vet ikke om dette er noen "viktige" spørsmål, men kan kanskje hjelpe å diagnosere.. :-)
  10. Det står iallefall på siden at det er med. (EPROM = chip).
  11. Vil nå ikke si at det alltid er tilfelle... Min har unnagjort 20000 på ett år med kun to problemer som måtte fikses asap. Det var varmeapparatregisteret ("standardfeil") og bensinpumpa (som jeg har delvis skyld i selv da jeg cruisa mye på nesten tom tank)..
  12. Loctite bør nok brukes, ja. Er først 90nm, så 180grader til. Du kan bruke flere "bevegelser".. Husk å bytt bolten! Den kan bare brukes en gang.
  13. Fra downpipe og ut er G60 og G60 turbo eksos like.. På Turbo må du jo ha en annen downpipe fra turbo'n og til katalysator, men derfra og ut er det samme..
  14. Der har du problemet tenker jeg. Prøv en annen/tykkere olje og se om det hjelper. Kan være at den er litt for tynn. Eldre biler trenger noen ganger litt tykkere olje.. :-)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår