Gå til innhold

Hjelp! Når jeg trør full gass går den sykt opp på turtall i forhold til fart!

Ranger emnet


CandyBones

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har fått et aldri så lite MEGET irriterende problem. Når jeg kjører vanlig merker man det ikke noe særlig. Men når jeg virkelig trør inn gassen å motoren får litt press på seg så er det akkurat som om jeg slurer på clutchen:S Den begynner å gå opp på turtall som om jeg trør clutchen litt inn og da må jeg bare roe ned på gassen å kjøre normalt. Ikke det at jeg kjører som et svin men er sykt irriterende når jeg skal kjøre forbi noen!

 

Er det noen der ute som vet hva dette kan være ville jeg satt STOR pris på om dere delte det med meg! takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger nok ny clutch.... enten er den utslitt eller så har du fått olje på den.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er clutchen din som er sliten. Vil vel tippe et sted mellom 6-7000 for jobben hvis du sender den inn på møller. Finnes andre verksteder som er mye billigere. Er bare å ta seg en runde og sjekke priser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok annen clutch til gti .... ikke sikkert at den er så mye dyrere da

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver og bytter clutch selv. ser ut som det er olje på clutchen. lurte på om det kan være bunnpannepakning eller simring ved veivaksel bak trykkplate. men så tenkte jeg på en annen ting: når jeg demonterte drivaksler fra flens kom det endel olje ut fra kassa der, er det normalt på disse girkassene??

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår