Audi16V Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Hei, igår stoppet min Audi 80 2.0 16V. Den stoppet mens jeg kjørte. Hadde ikke sjans å trillstarte den, og når jeg vridde om nøkkeln var det ingen respons. Start motoren gikk men ikke mer enn dette. Prøvde å bli trillet igang men ingen resultat. Den var ikke tom for bensin så det er ikke det. Har sjekket batteriet, dette var fult oppladet, har sjekket fordeler og fordeler lokket. Ingen problem med noe av dette. Er nye plugger så er ikke dette.. Bensin pumpen fungerer også som den skal.. Noen som har tips om hva dette kan være?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Juni 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 sjekket pluggledninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi16V Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Nei har ikke sjekket disse enda, prøvde å måle dem med diodetest på mulitimeter, men er jo litt rart om alle 4 har røket samtidig. Har sjekket idag, får ikke gnist på pluggene, og målte heller 0 V på coilen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Juni 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 Sjekket om det kommer strøm INN til coil da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi16V Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Det kommer strøm inn på coil. Men får ikke gnist på plugger. Ikke på noen av pluggene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Juli 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 Prøv å OHM'E pluggledningene. får du uendelig motstand, så er de defekte. Husker ikke i skrivende stund hvor mye motstand de skal ha, men det skal være svært høy. du har strøm inn på ciol. mål deg videre til fordeleren da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Juli 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2009 prøvd å starte med hjelp fra annet batteri ? det hjalp meg med å komme ett skritt videre i hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi16V Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2009 Har prøvd å Ohme disse, samme verdi på alle sammen, pluss noen helt nye... Har prøvd med annet batteri og. Ingen forskjell.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2009 Altså strøm inn på coil, men ikke ut? Trill bilen i et mørkt rom, la noen andre dra motoren på starteren mens du ser om du kan se lys/gnist e.l. fra coilen, eventuellt spray litt vann på den.. Tipper du skal se deg om etter ny coil.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2009 Bilen stoppet brått og er umulig å få liv i igjen? Da kan du nok glemme feil på pluggledninger eller overslag i disse, er 99% sikkert at det ikke er dette som er feilen. Siden problemet ikke løser seg når motoren er kald så kan også hallgiveren (nesten) utelukkes. Og coilen har du målt? Hvilke verdier får du da? Under 1 ohm mellom 1 og 15, samt ~ 4-9000 ohm mellom 4 og 15 eller noe i den duren? Og du skriver at du måler strøm inn på coilen.?. Samtidig skriver du at du måler 0 volt inn på coilen.?. Her ramler jeg av, har jobbet innen elektro de siste 17 år :) Kan du forklare nermere hva du har målt, samt hvordan du målte? Mener du at coilen gir ut gnist, men at det ikke kommer gnist på pluggene? Strøm måles i Amper, spenning i Volt. Uansett. Når du skrur på tenningen så vil du få + inn på coilen målt til gods på bilen. Dette betyr ikke dermed at da er alt ok. Grovt forklart: Minus inn på coilen skal pulsere når motoren går rundt, og disse pulsene kommer fra hallgiveren, går videre til motorstyringen for justering av tenningstidspunkt og ender opp på klemme 1 på coilen (altså på lavspentviklingen). For hver puls inn på lavspentsiden vil det bli transformert en puls ut på høyspentsiden (klemme 4), altså en gnist. Mitt tips. Legg klemme 4 på coilen til jord! Begynn med å måle spenningen inn på hallgiveren når tenning er på, mål da mellom klemme 1 og 3. Spenningen kan være mellom 5 og 8 volt, alt etter type ECU. Om dette er ok, mål da mellom pinne 2 på hallgiveren og + på batteriet med en prøvelampe. Lampen skal da blinke når du kjører motoren på starteren. Om ikke er hallgiver defekt. Om dette også er ok, sett da prøvelampen mellom klemme 1 på coilen og + på batteriet. Lampen skal da blinke når motor kjøres på starteren. Om ikke er feilen i motorstyringen eller du har dårlig kontakt mellom hallgiver - motorstyring - coil. Om lampen blinker, ta vekk igjen jordingen på klemme 4 på coil og sett en pluggledning i samme uttaket på coilen. Sett i en tennplugg i andre enden og se til at denne har god kontakt til jord. Kjør motoren på starteren, kommer det gnist på pluggen så er feilen på fordelerlokk/rotor/pluggledninger, får du ikke gnist så har du defekt coil. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2009 Er detta en slik en med sammenbygd coil/tenningsmodul? Isåfall, prøv en annen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi16V Skrevet Juli 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 Målte på der det sto +15 på coilen, der var det spenning. Har ikke fått målt ut ifra coil. Husker ikke ohm verdien på coilen, men har prøvd med 2 andre coiler som jeg Vet funker, målte ohm på disse å fikk samme verdi på alle tre. Får prøve å koble tennplugg til coil å se senere idag... Tenningsmondul og coil på samme stativ kan man si ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Følg anvisningene som Quattro73 har lagt ut her. Jeg må kanskje ha det inn med teskje, men du har funnet ut at det ikke kommer gnist på pluggene? Jeg holder en knapp på coil. Har vært borti at det ikke nødvendigvis er selve coilen som blir ødelagt, men selve slutt-trinnet (som her sitter i samme enhet). Prøvde du å prøvebytte med en av de andre coilene som fungerte? Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi16V Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Prøvde coilene som fungerte. Ingen reaksjon, men fant ut hva det var etter mye om og men. Var en kabel med tre ledninger inn til fordeler som hadde en ledning som var knekt av.. Har endelig fått fikset dette.=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 hallgiver som ikke fikk fram signalene ja... Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.