Gå til innhold

Kjøp av Amcar til under 60.000,-?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann!

Driver å lufter tanken om å kjøpe meg amerikaner til under 60.000,- Har satt meg krav om at det skal være V8 og 2 dørs.

Biler jeg har kikka på er Chevy Nova, Dodge Dart, Ford Mustang, Chevrolet El Camino osv. Trenger litt tips og hjelp til hva jeg har av alternativer. Gjerne kom med argumenter for og imot, typ. billige deler, holdbarhet etc..

 

På forhånd takk!

 

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en veldig fornuftig tankegang Stian;) Dodge Dart er jo grom vogn.. men skal ikke uttale meg om kvalitet osv. har ikke peiling desverre, hehe.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 5000 i engangsavgift og vrakpant. Moms på frakt og kjøpesum. Henter du den selv må du likevel betale moms på frakt. Da stipulerer tollvesenet en sum de beregner moms av. Ikke at det utgjør none nei ,men slik foregår det nå i allefall.

Kursen er vel brukbar da i tillegg.

Kan jo være mulighet for at du får biler her i landet litt billigere enn annonsert og da.

Legg inn bud hvis selger er åpen for det. Er ikke så enkelt å selge i dag. Det vet jeg alt om:(

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kjøpe selv en Corvette fra statene.

Kosta meg $5900 for bilen og $1300 i frakt.

+++ Sånn ferdig på norske skilter vil jeg tro den kommer på rundt 65-70tusen norske.

http://flexexport.com/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=36

Mulig denne kan være til noe hjelp angående toll og moms :)

'79 Chevrolet Corvette

'93 Volvo 460

x'90 Opel Kadett GSI(Cab)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for 70talls bil. Du får utrolig mye mer bil for pengene. Bedre kjøreegenskaper, ofte litt mer komfort og de har jevnt over et mye lavere prisnivå. Motorene utover på 70 tallet er ofte ganske slappe, men hva gjør vel det når gode og moderne motorer er få tak i svært billig. Dessuten var det stort sett skivebremser (i hvert fall foran) utover på 70tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for 70talls bil. Du får utrolig mye mer bil for pengene. Bedre kjøreegenskaper, ofte litt mer komfort og de har jevnt over et mye lavere prisnivå. Motorene utover på 70 tallet er ofte ganske slappe, men hva gjør vel det når gode og moderne motorer er få tak i svært billig. Dessuten var det stort sett skivebremser (i hvert fall foran) utover på 70tallet.

 

70 tals biler er bedre kjøre egenskaper på enn???

 

Samme ramme skiten på en slik som en 60 tals bil, store, stykke og går så dårligt at fysj....:tannløs:

 

vanskelige å få tak i kaross og interiørdeler...

Iallefall for det meste annet enn , camaro, mustang og corvet te..

 

Men hva skal man med en corvette til 70 000????

Bil til en slik pris er jo en dårlig delebil, om en ikke har lurt selger...

ALT må byttes, lakkes,trekkes, ja, en "vanlig " corvette til den prisen er ett prosjekt = man får ikke kjørt på lenge...

 

Står en camaro til salu for 50 på Amcarforum...

Eller den som står her, til 100 med ny lakk, og heftig understell...:idea:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70 tals biler er bedre kjøre egenskaper på enn???

 

Samme ramme skiten på en slik som en 60 tals bil, store, stykke og går så dårligt at fysj....:tannløs:

 

vanskelige å få tak i kaross og interiørdeler...

Iallefall for det meste annet enn , camaro, mustang og corvet te..

 

Men hva skal man med en corvette til 70 000????

Bil til en slik pris er jo en dårlig delebil, om en ikke har lurt selger...

ALT må byttes, lakkes,trekkes, ja, en "vanlig " corvette til den prisen er ett prosjekt = man får ikke kjørt på lenge...

 

Står en camaro til salu for 50 på Amcarforum...

Eller den som står her, til 100 med ny lakk, og heftig understell...:idea:

 

Her var det mye rart syns jeg... Greit nok at de fleste 70 talls biler går ganske dårlig (i hvert fall etter 71, men det skal da ikke allverden til for å endre på det.

 

F-body er ikke rammebiler, men unibody med separat front og rear clip. Rimelig mange fine biler på F-body plattformen. Det er sikkert flere også som jeg ikke kommer på i farten.

 

At kjøreegenskapene er atskillig bedre på de fleste av 70 tallsmodellene er vel lite vits i å diskutere? Se den elendige forstillingsgeometrien på førstegenerasjons A-body og F-body f.eks. Begge disse plattformene ble dramatisk forbedret i andre generasjon. Se på alle 1ste gen A-body f.eks., alle sliter dekkene på inn og utsiden, men ikke på midten... Greit nok at de fleste biler på den alderen hvor det ikke er byttet foringer, fjører, dempere osv. på lenge vil føles så upresise og dårlige at man uansett ikke merker så mye til forskjellene. Poenget er at designet på 2dre gen gjør at det er mye mindre som skal til for at disse blir gode å kjøre fordi de har et mye bedre utgangspunkt.

 

Synes ikke det virker å være et sååå stort problem med deletilgangen på disse bilene heller, de blir stadig mer populære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår