Gå til innhold

Milla's Bertone

Ranger emnet


Milla03

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

såg deg og bilen din i siste utgave av gatebil;) meget flott :)

 

morro at du har sett oss i gatebil da :)

er så flott at vi her nord og får litt omtale :)

 

Er som sagt veldig fornøyd med bilen, og har litt planer for den, men foreløbig så står jeg litt fast om HVA jeg skal gjøre....liker den jo sånn som den er, men skader vel ikke å gjøre den om til "plast rakett" hehe :P

 

så jeg tar imot forslag jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok litt mer gummi på dekkan.... 225/40/18

turte ikke annet når jeg skulle kjøre sørover....vil ikke akkurat ødelegge felgene, så da ble det sånn :P

 

1,1 millimeter forskjell i dekkhøyde har ingenting å si for om du ødelegger felgene eller ikke, men du merker det i hjulbuen når du senker..

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,1 millimeter forskjell i dekkhøyde har ingenting å si for om du ødelegger felgene eller ikke, men du merker det i hjulbuen når du senker..

 

en ekstra runde med ducktape hjelper godt på....

kjenner det i hjulbuene allerede uten senk :/

Tar MYE anni når jeg kjører....sukk....men men det går seg til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg kjører på 17x115x45 og har senket 30mm, jeg tar også mye i hjulbuene. Og særlig når jeg har folk baki, så mye at jeg mesten ikke kan ha folk baki.

 

Er det deres erfaringer og? Felgene mine fulgte med bilen og tror kanskje at det er feil innpress

"Âta olja, dricka sand, spela i arabisk hevymetalband."

 

Bertone 2000:

 

http://www.bilforumet.no/astra/224664-eriks-bertone.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt subber det mye, stort sett uansett hvordan felger du har, fra 17" og oppover.

 

Personlig har jeg 225/30-20 på felger som er 7,5x18 med ET42. Det subber ikke i det hele tatt lenger, men hjulbuer foran og bak er ombygd en god del.

 

Det er godt mulig du har feil innpress, felgleverandører sier "hva som helst" for å selge felger og kan fort anbefale innpress helt nede i 35mm. Det går ikke bra på Astra Coupe og er heller ikke lovlig. Det kan føre til 2-er feil på EU-kontroll (har jeg selv opplevd) og i mer ekstreme tilfeller kjøreforbud i påvente av teknisk kontroll hos Statens Vegvesen eller avkortning ved forsikringsskade. Innpresset skal stå på innsiden av felgen, vanligvis på en av ekene. Ordinært står det ETXX hvor XX er et tall angitt i mm.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 years later...

PROBLEMER!!

 

Lenge siden eg har vært her nå *ler*

Mistet litt interessen kan man vel trygt si, ble vel gjerne litt lei.

 

Men nå har det seg sånn at jeg har fått noen problemer med min lille "gull klump" :(

Det hele begynte med at ABS lampa begynte å lyse innimellom (kom og gikk) ABS'n funket fortsatt, men lampa lyste.

Så sluttet ABS'n å funke når lyset kom på, og i samme slengen sluttet speedometer å fungere.

Dette og periodisk i starten, men har bare blitt oftere og oftere, og nå er det nesten hele tiden.

Ikke nok med det, men nå har også kjørekomp. begynt å dette ut av og til og det står bare "F" på skermen, noe jeg konkluderer med står for "Fail" ellerno i den duren.

 

Har hatt bilen inne til feilsøking, men de har desverre ikke funnet ut HVOR feilen ligger, bare at det er en feil en eller annen plass.

 

Spurte da hva man selv kunne gjøre for å finne ut hvor feilen kunne ligge, og fikk da til svar å skru ut hele dash'n og søke direkte på ledninger og komponenter og sjekke at alt av kobblinger satt fast.

 

Har noen opplevd lignende og har noen tips til hva dette kan være, og evt hvor man kan begynne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme abs problem på bilen min, abs lampe og speedometer ikke virker. Fartssignalet til speedometeret går igjennom abs agregatet. Jeg hadde defekt abs agregat. Kjøpte brukt agregat på høggern til 2k. Du kan skifte ut bare styreenheten til abs-en din, den koster rundt 5 tusen + jobben med å skifte den. Har ikkeno godt svar på problemet med kjørecomputeren.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du ut dette selv da eller var det et verksted som feilsøkte?

Hvor ligger ABS agregatet da, så jeg slipper å lete bak glasset i sidespelet lissom heheh ;P

Og er dette en vanvittig prosess og skifte?

Er det mulig å søke direkte med feks et multimeter om det er noe feil i denne agregat greia?

 

Har hørt flere har hatt div elektriske feil på Astra G 2000mod og at det da har vært hjernen/styreenheten, kan dette være tilfelle i denne situasjonen, eller ville det kommet opp under feilsøkingen på verksted?

 

Mange spm hær, men håper å bli LITT klokere på hvor man kan begynne å lete etter feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår