Gå til innhold

Kjørt på hva er best

Ranger emnet


staljin

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Var uheldig og rygget med kroken inn på støttfager på en Mondeo på parkeringsplassen. Damen hadde kjørt bilen en 1/2 frem, jeg hørte hun bruke horn før det smalt. Det ble en liten bulk i støttfangeren. Er nok jeg som er skyldig og det er greit det. Det er forresten ingen vitner til hendelse.

 

Nå kommer problemet. Jeg ønsker ikke å ta dette på forsikring. Ga beskjed om at hun skulle fikse det og sende regning til meg. Så hørte jeg ikke noe på en uke før jeg fikk e-post fra If om bilskade. De har medlt det inn på forsikring!

 

Ringte og fikk fatt i eieren, ikke den dame som kjørte. Fyren har firma, mange biler og If Pluss forsikring med leiebil og han SKAL levere bil til Ford da det er fortsatt garanti på bilen og han er avhengig av å ha leie bil. Ga ham tilbudt om å låne min bil mens hans blir reparert, men det vil ha ikke høre snakk om. En jævla arrogant fyr.

 

For det første så viser det seg at det er ikke noe garanti lengre på bilen da den er registrert 22.11.2005. og for det andre er det ikke nødvendig å reparere bil på merke verksted for å beholde garanti så lenge verksted som utfører reparasjon er godkjent for den type arbeid som blir utført på bilen.

 

Hvilken rettigheter har jeg i forhold til dette? Hvis jeg betaler dette av egen lommet, må jeg betale for den jævla leiebil også?

 

Lurer på om det er bedre for meg å kjøpe ny støttfanfer få den lakkert og få den byttet på et verksted slik at jeg slipper å betale for leiebil i tilleg til reparasjon kosnader.

 

Hvordan blir det reparert? Sparkle bulken og lakere støttfangeren? Ikke slik som det ble reparert på min Vento med varmlustpistol.

 

Ellers har jeg et ønske om å gjøre dette VANSKELIST mulig for ham når han er så frekk og arrogant.

 

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis skaden ikke koster allverden så får du vel spørsmål fra if om du vil betale selv eller om du vil la det gå ut over din egen ansvarsforsikring (med tilhørende bonustap).

 

Jeg syns ikke det er arrogant av motparten å ikke takke ja til å låne din bil. Hvorfor skulle han ønske å låne din bil i det hele tatt? Du har driti deg ut allerede fra første stund, da du rygga på bilen, så hvorfor prøve å drite deg ut enda mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Da er du like arrogant som ham. Herregud det å rygge på noen kan skje med alle. Skulle til tannlegen med gutten og han maste om dataspill hele tiden så det kokte i hodet mitt.

 

Fyren ønsker å reparere bil i uke 27 når han er på ferie så han slapp leiebil og får betalt av If 250 kr. dagen bilen er inne på verkstedet. Det viser at han er bare ute etter PENGER.

 

Han kunne jo like godt reparere bilen et annet sted enn Ford mens han er på ferie.

 

Det har ingeting å si hvor han repararer det er bare en liten bulk på støttfangeren!!!!

 

Han har krav på å få skaden reparert og det bestrider jeg ikke, men det kan repareres like godt for billigere penger. Dessutten så er støttfangeren full av ryper så han får være glad at jeg kjørte på han.

 

Har selv blitt påkjørt. Siden fyren var så grei og lagde ingen problem, gikk jeg selv rundt og besøkte flere lakkeringsverksted. Audi/VW ville ha 6000 for støttfanger lakkering, jeg fant en for 3000 og ble fantastisk fornøyd med arbeidet.

 

Nå ser jeg at det er ikke uten grunn at det sies at snill og dum er like (fordi begge blir utnyttet, snill for sin snilhet og dum for dumhet)

 

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har misforstått dette, Stalin. At det er en forsikringssak gjelder foreløpig bare skadebehandlingen. Du får mulighet til å dekke motpartens kostnad til slutt, uansett. Ditt forsikringsselskap vil sende deg et brev der de spør om du vil betale deres utlegg eller ha bonustap. Det er ikke egenandel på ansvarskader. Så økonomisk vil du komme likt ut enten du betaler motpartens reparasjon direkte eller til ditt forsikringsselskap. Leiebil vil du ikke måtte betale for.

 

Når det gjelder reparasjonsteknikken så skal den gjøres på billigste måte, som gir et godt nok resultat. Her er det rom for skjønn, men forsikringsselskapene har takstmenn som sørger for at det ikke blir dyrere enn nødvendig. Finnes en brukt til i tilnærmet likeverdig eller bedre stand, så skal den benyttes fremfor en dyrere ny del. Velger du å gjøre opp utenom forsikringsselskapet ditt, så må du passe på dette selv. Som du har oppdaget er det svært vanskelig når motparten er en vriompeis.

 

Jeg vil råde deg til å levere skademeldingen til ditt eget forsikringsselskap, og la dem ta seg av saken.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har misforstått dette, Stalin. At det er en forsikringssak gjelder foreløpig bare skadebehandlingen. Du får mulighet til å dekke motpartens kostnad til slutt, uansett. Ditt forsikringsselskap vil sende deg et brev der de spør om du vil betale deres utlegg eller ha bonustap. Det er ikke egenandel på ansvarskader. Så økonomisk vil du komme likt ut enten du betaler motpartens reparasjon direkte eller til ditt forsikringsselskap. Leiebil vil du ikke måtte betale for.

 

Når det gjelder reparasjonsteknikken så skal den gjøres på billigste måte, som gir et godt nok resultat. Her er det rom for skjønn, men forsikringsselskapene har takstmenn som sørger for at det ikke blir dyrere enn nødvendig. Finnes en brukt til i tilnærmet likeverdig eller bedre stand, så skal den benyttes fremfor en dyrere ny del. Velger du å gjøre opp utenom forsikringsselskapet ditt, så må du passe på dette selv. Som du har oppdaget er det svært vanskelig når motparten er en vriompeis.

 

Jeg vil råde deg til å levere skademeldingen til ditt eget forsikringsselskap, og la dem ta seg av saken.

 

Litt OT men tror dette er det mest konstruktive innlegget jeg har sett av deg. imponerende

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Stalin da, tror du trenger å tenke deg litt om. Om en tulling hadde rygga å meg så hadde jeg levert bilen til et verksted jeg stoler på og sendt skademelding til forsikringsselskapet. Er mange luringer der ut som vil jukse og trikse litt og levere bilen til en eller annen bakgårdssjappe som reparerer med en pakke tyggis og bengalakk. Hadde fyren tilbudt seg sin egen bil når jeg har betalt høyere forsikringspremie for å få leiebil så hadde jeg ihvertfall ikke tatt han seriøst.

 

Bottom line: Fyren fikk bilen sin påkjørt uten å ha gjort noe for å forårsake det. Da står han fritt til å få reparert bilen sin som han velger, og du har ikke annet valg enn å betale direkte eller ta det på ansvarsforsikringen din med medfølgende bonustap.

 

Hvis det er å være arrogant så er jeg en jævlig arrogant fyr :D

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår