Gå til innhold

Start trøbbel

Ranger emnet


Raymand

Anbefalte innlegg

Når den dauer igjen, hvis du vrir om tenninga igjen er det noe liv i det hele ? får du startmotoren til å gå men den vil bare ikke starte ?

Du får ikke opp noe feilkoder ?

 

Isåfall nestegang det skjer, prøv og løsne bensinslangen som går inn til motor å se om det kommer noe ut (bare for å sløyfe at det er pumpa som er slitt eller dårlig kontakt). Litt vanskelig og si akkurat hva det er, vertfall når jeg ikke ser bilen, er så mye forskjellig som kan forårsake det... Men prøv og se om du får gnist på alle sylindre, sjekk bensintilførsel (når den ikke vil starte) da har du vertfall utelukka tenning og pumpa. Så større sjangs for at det er en føler (gjerne veivakselføler siden den ikke vil starte/dauer). kan være ett rele som er slitt, gjerne dårlig jordingsledning en plass ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
heisann har nettopp vært å testa binders metoden og fikk feilkode 12 og 19 , er det noen som vet hva de står for og kan det gjøre det slik at man ikkje får start på bilen..? Takker for alle svar

 

 

12 Initiation of diagnosis. n/a

19 RPM signal (crankshaft sensor) Incorrect signal

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Der har jeg bytte veivakselfæleren pluss kamaksel føleren, får start med en gang, men den går en stund og så stopper den igjen og når jeg vrir om tenninga igjen så er det ikkje liv. Så kan jeg teste igjen etter 2 timer så starter den med en gang igjen men så går den i et kvarter så stopper den igjen. Hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår