Gå til innhold

Ombygging av lastebil?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Driver å funderer på å bygge om en Iveco EuroCargo til bobil. Prosjektet er ritkginok i planleggingsfasen, men en av tingene som jeg lurer på(og som er relativt viktig, mht. sitteplasser) er: Er det mulig å lage en åpning som tettes med en gummimuffe, eller noe i den dur, mellom skap, og hytte? Eller blir fjæringsveien på hytta for stor?

 

Eksempel er jo denna:

7c5b_27.JPG

 

Har de retten og sletten låst av fjæringa her, eller bruker de et prinsipp lignende det jeg tenker på?

 

Takker for svar og synsing :)

 

EDIT: nå slo det meg plutselig... ER det i det heletatt fjæring i hytta på den lille EuroCargoen? :D

Endret av Go-carter

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Knall :) Da er det bare å sende en mail til Statens Vegvesen, å høre hva de mener.

 

Det bør vel ikke utgjøre noen alvorlige svekkelser i hytta, å lage gjennomgang der til varerommet bak? Selve varerommet skal jo uansett stives opp i hytt og gevær, så det er jeg ikke nærvøs for.

 

Takk for svar, forresten!

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fjærer jo litt selv om de ikke er oppfjæret. de er jo hengslett forran og bak i gummiforinger. det kommer alltid til å gi etter. men det er ikke så ille at det ikke fungerer med løsningen din. angående ombyggingen så er det enklere med en buss. der får du mye gratis. men sånn som det der ser ut så er det i rettning av å sette ei camping vogn på ei lastebil ramme og da er det jo egentlig det samme. men det er en del mer jobb enn å innrede en buss til formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om han er lur så bygger han jo dette påbygget så det er værtfall 20cm bakom hytte og uten noe som er bygd over taket på hytta også gummi fram til hytta. men det er stor sjangs for vannlekkasje og drit. for ikke å snakke om på vinteren når gummien blir hard av kulda.

har sett noen tabber fra større påbyggere i forbindelse med jekking av hytte. og når det først er på så er det pinadø vanskelig å rette på. man kommer ikke til motoren igjennom den luka forran heller. kun etterfylling av vesker. som sagt, jeg hadde gått for buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt hadde jeg gått for buss hadde jeg hatt penga :) Pointet er at jeg har kun B lappen, og c1 er en DEL billigere enn D lappen. I tillegg blir en buss jækla svært oppbevare etc, i tillegg til at C1 bilene går temmelig rimelig nå om dagen.

 

Ja, har sjøl fundert litt på jekking av hytte... hvordan i h.... gjør de det på den bobilen jeg viste oppe?! :confused:

 

EDIT:

Jeg skal ikke bygge noe påbygg. jeg skal modifisere en distrubisjonsbil/skapbil.

 

EDIT2:

Sprinter/Daily/LT er også vurdert, det er bare at når jeg først skal ha noe til å bruke til racing kan jeg likesågodt kline til med en gang...

 

Menmen, er ikke statens vegvesen enige i ideene mine blir det nok daily likevel ;)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært litt borte i hestebiler med helt inbygget hytte, og der sitter hytteforingene på plass, men hytta er stivet opp imot påbygget... der er det ikke mulig å jekke opp hytta, men for servicejobber er det ei luke i gulvet... for litt større motorjobber blir motoren tatt ned....

 

ombygging/bytte av påbygg:

 

her ville jeg ikke håpet for mye.... har vært borte i flere som har hatt problemer med å få godkjent å sette laste eller frakteplan på en gammel skapbil osv... det er da påbyggsfestene som er problemet..

Endret av sven410
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen så skal jeg IKKE bytte påbygg, jeg skal innrede skapet, som en bobil, og lage en åpning foran inn til hytta. Så ingenting skal fjernes, eller legges til(bortsett fra en evt. alkove over hytta)

 

Disse lukene det er snakk om, finnes de på normale hytter også? Hvis ikke får jeg enten drite i alkove(som kommer til å se dass ut, det vil si at det er uaktuelt), eller evt. gjøre en finurlig, men pen, måte å demontere alkoven. Detta blir morsomt :)

 

Forøvrig er jeg veldig glad for alle innspill, er totalt blank på lastebil så alt er lærdom ;)

Endret av Go-carter

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår