Gå til innhold

Kjøpt meg bluebird turbo :)


Jorgen

Anbefalte innlegg

  • Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

godt å se at jeg ikke er den eneste med rust :D

 

men det er delebilen da...

 

den jeg flytter over til har kun 2-3 'flekker' på lakken som bare kan gnikkes av og lakkes opp igjen, + begge tårnene bak der det trengs ca. 5x10cm med ny plate så er det i orden.

 

btw; jeg vil ha felgene dine, Jørgen! :D

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

godt å se at jeg ikke er den eneste med rust :D

 

men det er delebilen da...

 

den jeg flytter over til har kun 2-3 'flekker' på lakken som bare kan gnikkes av og lakkes opp igjen, + begge tårnene bak der det trengs ca. 5x10cm med ny plate så er det i orden.

 

btw; jeg vil ha felgene dine, Jørgen! :D

 

Hehe.. du er langt fra den eneste med rust gitt.. Cherry'n skal nok få en omgang med MIG'en og noen nye plater nå den også.. Når man gjør det selv, så blir det liksom ikke så dyrt heller ;)

Da er det heller vilja det står på..

"Kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne.."

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

 

"Kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne.."

 

WORD! :D :D :D

 

jeg har fått permisjonsvarsel fra arbeid nå, så jeg har vel ikke noen grunn til å IKKE gjøre noe med bilen nå...

 

jaja, da må det bare bli sveising i morgen da :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Hawkon

hvordan går det med motorbytte, Jørgen? :)

Eller er du i knugens klær?

 

Jeg er ute med min to-liter i de nærmeste dagene, så da blir det snart en ombygd SR Turbo som ruller gatene i Trøndelag :)

 

(er faktisk stolt over meg selv, dette går jo rette veien!)

 

Stolt av deg jeg også.. du har kommet lengre enn meg.. dessverre.. Smalt visst to stempler gitt, og veit ikke hvorfor, så da blir det feilsøking og bytte av stempler og råder osv.. argh.. skulle aldri ha begynt å interessere meg for bil.. ikke å skru på dem iallefall. Men er man hekta, så er man hekta..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

 

Stolt av deg jeg også.. du har kommet lengre enn meg.. dessverre.. Smalt visst to stempler gitt, og veit ikke hvorfor, så da blir det feilsøking og bytte av stempler og råder osv.. argh.. skulle aldri ha begynt å interessere meg for bil.. ikke å skru på dem iallefall. Men er man hekta, så er man hekta..

 

Uff da :(

 

råder er dyrt da..

 

du får ha lykke til.. menneh, var det ikke du som kræsja samme motoren i samme bilen for ikke så lenge siden da?

eller var det en annen cherry eier her på forumet

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Det blir selvfølgelig nye H-råder og smidde stempler mens du alt har motoren i atomer?

 

 

heh... jeg holder på å mekke meg ei god pakke fra statene ivertfall.

 

smidde stempler koster jo 1/3 over der i forhold til hva du må betale i norge.

 

har fått knallpris på en CA18ET topp der som en kompis vil hjelpe meg med å få gjort en port-jobb på, og deretter montere trimkam og krombehandla(?) ventiler med rocker arms som ikke trenger bly.. og prisen på dette? tja, ca. $600 for alt :)

 

godt mulig jeg slenger på en skikkelig toppakning og bolter som tåler litt, og smidde stempler (inkl ringer) som vil gi meg bittelitt mer kompresjon. men dette er selvfølgelig bare drømming.. koster fort noen hundre dollar ekstra da.. pluss mye jobb her hjemme med å montere toppen igjen...

 

ekstreme custom bombarderte råder derimot kommer vel på $550 for 4 stk, om jeg ikke leste feil. ($550 per stk? :/)

 

 

*drømme*

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

Uff da :(

 

råder er dyrt da..

 

du får ha lykke til.. menneh, var det ikke du som kræsja samme motoren i samme bilen for ikke så lenge siden da?

eller var det en annen cherry eier her på forumet

 

hehe.. joda, det var meg det gitt.. Driver og eksprimenterer litt med hvor mye den tåler.. Og den tåler faktisk ganske mye.. Grunnen til at det smalt her om dagen var registerras :(

Reima hoppa, pga. strammehjulbolten knakk. (hvorfor? spør ikke meg). Da smalt tennplugg 1 og 4 hull i stemplene.. har mest sannsynlig nye på vei alt, så det går nok å få den sammen igjen ganske kjapt, men jeg skulle hatt en reservemotor å putte i innimellom, bare for å ha den gående hele tida.. Kjipt når det står.. hehe

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

hvordan går det med motorbytte, Jørgen? :)

Eller er du i knugens klær?

 

Jeg er ute med min to-liter i de nærmeste dagene, så da blir det snart en ombygd SR Turbo som ruller gatene i Trøndelag :)

 

(er faktisk stolt over meg selv, dette går jo rette veien!)

 

Ser ut til at det blir motor på meg i løpet av kort tid. har en for hånda til 6 lapper som ligger hos en bilopphugger på vestlandet til 5000, og frakt på 800,-

Skal til Lillehammer på kurs på mandag, så får se om jeg rekker det til helga om 2 uker hvis jeg bestiller den nå. Trenger fortsatt noen / noe til å montere med. :)

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skulle ha kommet hit da vettu, så hadde motoren rast her :D

skal løfte min inn i bilen nå, driver bare å sjekker om eksosmanifold og diverse siden turboen er noget større... gidder ikke betale 15000 for grenrør heller :|

 

blir jo fint, men trenger alvorlig talt ikke det på denne kjerra. skal da ha nye bremseskiver også.

 

EDIT: PS, kan jeg få låne turboen din kanskje mens din er på verksted? :D

så kan jeg i det minste få kjerra på veien, hehe (må vises for tilsynet også, og da slipper jeg å knote med større bremser pga. større turbo)

 

evt. transportert bilen rundt i norge til noen som mekker eksos (sjekk tråden min i Off-topic: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=35726 )

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår