c-bremv Skrevet Juni 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 Hei! Har en B230FT motor i min 740, har nettopp byttet fra automat til en M90 manuell kasse. Nå de siste dagene har det kommet en slags skrapelyd inni kassen/clutch-huset. Girene fungerer fremdeles utmerket, og er tighte å fine. Men når jeg setter den i fri og slipper ut clutchen kommer det en slags skrapelyd, akkurat som noe skraper borti noe inni der. Høres ut som noe som går rundt, og stopper når jeg tråkker inn clutchen. Noen som har peiling på hva dette kan være?? Lurer på om det kanskje har noe med enten svinghjul,clutch,trykkplate eller utløserlager å gjøre.. men er ikke sikker.. Noen som har opplevd dette før? Skal ut med kassen så fort som mulig for å sjekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 Monterte du inn nytt lager i veiva når du satte på m90? Hvis ja, så har jeg en finger på utløserlageret.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c-bremv Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 monterte nytt lager i veiva ja.. en liten ring+en låsering utenpå der igjen. Men jeg byttet også utløserlager. Så skjønner ikke hvorfor det skal ha gått så fort i tilfelle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Juni 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 du får bynn å skru da:thumb akkurat som æ må gjør hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c-bremv Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 haha kent!;) ja va itj my hjelp å få her nei.. så må vell bare hiv mæ rundt.. Mått bare hør etter om nånn andre hadd opplevd samma problemet.. men har funne ut at d kan umulig ha nåkka m giran å gjør.. e nok nåkka m clutch,svinghjul,eller lager osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 Sikkert utløserlageret (nei, vent.. hele kassa di har rasa, bare å gi restene til meg så jeg får fiksa min) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c-bremv Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 synes det er litt rart at et splitter nyt utløserlager skal rase etter 2 ukers kjøring....:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 Det er ikke sikkert lageret er ødelagt, men at utløserarma står litt feil så det er for lite spenn i den når man ikke tramper. Da kan det være lett for at utløserlageret skrangler litt... Nå har ikke jeg hørt lyden din da, så er jo bare vill gjetting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 ,Kan jo være inngående lager også. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juni 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 men det skulle ikke betydd noe da om klutsjen er trykkt inn.. da står jo den opplagra i veiven, men med pedalen ute vil det være(riktig nok ikke stor!) en "belastning" på inngående da klutsjen er i inngrep.. jeg tipper òg utløserlager evt at armen ikke har det helt som den skal inni der hvor kjøpte du lageret? -b230ft Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c-bremv Skrevet Juni 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2009 kjøpte lageret på volvo. men det finnes to typer da, men de er så å si like. men nå skal jeg ut med kassen på søndag(da har jeg tid, hehe), så da får jeg vell se hva som har skjedd inni der.. håper ikke det er noe med selve kasssen... da bli det fort verre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2009 åssen harru kjørt da? om du har girt som et dass å misbrukt kassa og det som værre er, så bør du jo ikke forvente deg alverden, selve kassa raser jo ikke av seg selv;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg