Gå til innhold

Hvordan kan jeg trimme/oppgradere min 8v gti motor?

Ranger emnet


CandyBones

Anbefalte innlegg

Letting av bil.

Trim Kam.

Effektannlegg ink. grenrør

"power" filter (ikke at det har så MYE effekt å gi men, litt i alle fall)

Turbokonvertering

 

Masse å gjøre og koster masse penger.

 

 

Dette var bare noen forslag, er mere å gjøre så klart men.

Mvh Aleksander Rungreen

1999 Volkswagen Passat Comfortline

Hertz & Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du snakker trimming av motor, så tenker jeg øking av volum, porting, planing, trimkam.

Er det K-jet kan det hende du greier å få økt systemtrykket litt, på KE er det relativt lettvinnt.

 

Trimkam er en annen kamaksel som endrer egenskapene i motor noe ved å endre åpningene på ventilene, gjør som oftest at man henter ut effekten på ett høyere turtall og da for en høyere toppeffekt, men kan også hente krefter over ett lenger register, mere moment etc.

Øke motorvolum gjør du vel lettest ved å skifte til f. eks 2.0-blokk med innmat, da vil du og øke kompresjon litt også.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må du jo en en motor eller en donorbil for den saks skyld. Før du trenger noe annet, men ville ikke sata på G60 der du må koste G-Laderen en god del penger til tid og utide. Men om du er heldig og skaffer en motor med nyoverhalt G-lader så hadde det bært best da!

Mvh Aleksander Rungreen

1999 Volkswagen Passat Comfortline

Hertz & Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må du jo en en motor eller en donorbil for den saks skyld. Før du trenger noe annet, men ville ikke sata på G60 der du må koste G-Laderen en god del penger til tid og utide. Men om du er heldig og skaffer en motor med nyoverhalt G-lader så hadde det bært best da!

 

så jeg trenger en helt komplett g60 motor? kan ikke bruke noe fra egen motor?

hvor mye koster en g60 motor? å hvor mye å overhale en g-lader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg trenger en helt komplett g60 motor? kan ikke bruke noe fra egen motor?

hvor mye koster en g60 motor? å hvor mye å overhale en g-lader?

 

Alt der der varierer så klart. Om du er heldig å finne en helt delebil med g60 motor så hadde det vært best egentlig for da har du ALT du trenger.

 

Du kan ikke bruke stort av din egen bil så vidt jeg vet. Det er jeg faktisk meget usikker på. Så det skal jeg ikke svare deg nøyaktig på.

 

Kostnadene på overhaling så vidt jeg har fått med meg er ganske dyre. Har ikke noen pris der heller desverre men en kjapp telefon til et verksted får du jo dette bekrefta.

Mvh Aleksander Rungreen

1999 Volkswagen Passat Comfortline

Hertz & Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sender inn toppen til porting, montere trimkam, sette på to forgassere og du har 150 hk. Om du i tillegg setter på et avstemt grenrør og resten av eksosen er minst 2", helst 2,25" så er 180-200 hk fullt mulig på din opprinnelige blokk.

 

Alternativt er det her på forumet for salg en ferdig topp med kam, innsug og gassere. Denne er bremset til 183,5 hk med 309 graders kam, 153 hk med 288 graders kam. Kjører fletta av en 16v motor, er komplett og kan skrues rett på din blokk, vri om nøkkelen og tut og kjør ;)

 

Link til annonsen http://www.bilforumet.no/tuning-styling/225055-komplett-trimpakke-passende-audi-vw-1-6-2-0l-motorer-selges.html#post2507052

 

 

Litt mer info om trimming: http://www.bilforumet.no/audi/223966-sugetrim-1-8s-1-8e-1-9e-2-0s-2-0e-2-2e-2-3e.html

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt der der varierer så klart. Om du er heldig å finne en helt delebil med g60 motor så hadde det vært best egentlig for da har du ALT du trenger.

 

Du kan ikke bruke stort av din egen bil så vidt jeg vet. Det er jeg faktisk meget usikker på. Så det skal jeg ikke svare deg nøyaktig på.

 

Kostnadene på overhaling så vidt jeg har fått med meg er ganske dyre. Har ikke noen pris der heller desverre men en kjapp telefon til et verksted får du jo dette bekrefta.

 

Koster fra rundt 5000,- for en overhaling. Den holder fra 50000 km til 80000 km, noen få kroner til og den er portet og du har noen hester til.

 

Så noen øre kilometeren er skikkelig er penger i tide og utide?

 

Er ikke stort dyrer å vedlikeholde G60 enn andre VW motorer. Mange deler er like, og de er lette å trimme

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår