esbandos Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Hei.. Så på volvofumet en som hadde laga senkeskåler foran.. Ble jo mye tøffere enn orginalt og kun senkeskåler.. Tenkte derfor at jeg skulle gjøre det samme.. Søkte litt her på forumet ang senkeskåler, men fant ikke mye.. Men det stod noe om å måtte korte demperene.. Trenger jeg det? Kjører med gule koni nå.. (om dem er kortere enn org eller ikke, aner jeg ikke).. Hadde senkeskåler funka på mitt oppsett? Kjører også med orginale senkefjærer.. Og om dette skulle funke greit, går det da an å sveise sammen 2 fjærskåler? Altså, kappe dem i 2 begge 2, for så å sveise sammen 1 som er lengre? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Tror det beste er å finne et rør i samme dimensjon. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Oppe eller nede du mener. Har pressa på orginale skåler for å få det lavere, litt knot med å unngå subbing i lageret men det går, sikkert bedre med omsveisa. Ellers så er det jo få som ser om du har flytta nedre en cm eller to. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 eksempel bilder? Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Hvorfor bedre å finne ett rør? En annen fjærskål har jo samme dim den også..? :p Her er noen bilder av hva jeg mener.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 hvor mye kan man forlenge disse da? dette var interessangt...:) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Kan vel senke bra mye, etter hva jeg har forstått.. Står endel om det her, men ikke det jeg lurte på.. http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=28&t=29540 Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 bør vel korte inn demperene tilsvarende, iogmed at de skal ha så og så mye forspenn? Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Funker jo greit med såkalt "spacer" nederst i fjærbeinet da.. Eksosrør som spacer f.eks.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 blir ikke det litt motsatt? Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 Ikke etter hva jeg har lest meg frem til, men jeg kan jo ta feil.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Mai 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 mener du å legge inn distanse inne i røret under demperen? såfall vill den jo stikke lengre ut....:P men det er ikke noe problem å korte inn demperene om du har tilgang til dreiebenk. jeg skal gjøre det om senkeskålene blir praktisert på bilen min:) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 Ja, tenkte på det ja.. Ja, har lest meg frem nå at det vil virke motsatt.. :P Så bare volvoforumfolka diskuterte det med å legge spacer under demperen.. Men er det nødvendig og korte demperen, dersom man monterer senkeskåler..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Velkommen etter, detta har vi trøndere gjort i mange år :D d går å forlenge skåla max 30mm, mer enn dette så tar den topplagringa å boltene som sitter i den. JA du må korte inn dempern, da fjera blir helt løs når du jekker opp biln. dette er veldig kurant måte å senke på, uten at d går ut over kjøre egenskapene til bilen som en kappa fjær ville gjort, så man kan senke sin 240 70mm fram me leshefjörs 40mm sett UTEN å kappe fjær :) jeg selger foresten rør biter som passer dette formålet, 100kr stk :) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Hvor mye må demperene kortes inn da...? Er det nødvendig for meg som har gule justerbare koni å korte inn? Må man ha dreiebenk for å korte, eller går det med baufil og sveis? Samt slipe ned sveisen med pussepapir/dremel? :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.