Gå til innhold

Spørsmål ang senkeskåler..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Så på volvofumet en som hadde laga senkeskåler foran.. Ble jo mye tøffere enn orginalt og kun senkeskåler.. Tenkte derfor at jeg skulle gjøre det samme..

 

Søkte litt her på forumet ang senkeskåler, men fant ikke mye.. Men det stod noe om å måtte korte demperene.. Trenger jeg det? Kjører med gule koni nå.. (om dem er kortere enn org eller ikke, aner jeg ikke)..

 

Hadde senkeskåler funka på mitt oppsett? Kjører også med orginale senkefjærer..

 

 

Og om dette skulle funke greit, går det da an å sveise sammen 2 fjærskåler? Altså, kappe dem i 2 begge 2, for så å sveise sammen 1 som er lengre?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe eller nede du mener.

Har pressa på orginale skåler for å få det lavere, litt knot med å unngå subbing i lageret men det går, sikkert bedre med omsveisa.

 

Ellers så er det jo få som ser om du har flytta nedre en cm eller to.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du å legge inn distanse inne i røret under demperen? såfall vill den jo stikke lengre ut....:P men det er ikke noe problem å korte inn demperene om du har tilgang til dreiebenk. jeg skal gjøre det om senkeskålene blir praktisert på bilen min:)

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte på det ja.. Ja, har lest meg frem nå at det vil virke motsatt.. :P

 

Så bare volvoforumfolka diskuterte det med å legge spacer under demperen..

 

Men er det nødvendig og korte demperen, dersom man monterer senkeskåler..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen etter, detta har vi trøndere gjort i mange år :D

 

d går å forlenge skåla max 30mm, mer enn dette så tar den topplagringa å boltene som sitter i den.

 

JA du må korte inn dempern, da fjera blir helt løs når du jekker opp biln.

 

dette er veldig kurant måte å senke på, uten at d går ut over kjøre egenskapene til bilen som en kappa fjær ville gjort, så man kan senke sin 240 70mm fram me leshefjörs 40mm sett UTEN å kappe fjær :) jeg selger foresten rør biter som passer dette formålet, 100kr stk :)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye må demperene kortes inn da...?

Er det nødvendig for meg som har gule justerbare koni å korte inn?

 

Må man ha dreiebenk for å korte, eller går det med baufil og sveis? Samt slipe ned sveisen med pussepapir/dremel? :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår