Gå til innhold

Olje på Astra F

Ranger emnet


amazoon

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Det funker fint med vanlig mineralolje 10W-30, 15W-40, Bruker selv mineralolje på min 1,6i Astra 92 modell. Har ikke noe problem med det bortsett fra at 15W-40 er litt tykk under -20 grader. Syntetisk er veldig dyrt og da burde du tenke på om det er verdt det. På 1,6i inklusiv oljefilter var det 3,5L på min motor (C16SE)

Opel Astra F 92'er (snart spiker, delebil??)

Opel Astra G 2000 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

jeg vil ikke anbefale mineralolje, da denne brytes raskere ned enn syntetisk, samtidig som den forhøyer co verdien i eksosutslippene.

den bør også byttes etter max 7.500 km, den syntetiske shell-oljen holder 20.000. og da er ikke prisforskjellen mellom mineralsk og syntetisk så betydelig lenger. 4 liter syntetisk shellolje til 6-700 kroner for et oljeskift, og da er du sikker på at motoren har det bra. mineralsk olje koster nok mindre, rundt 250 for en 4 liter.når du da må bytte olje nesten to ganger xtra i forhold til syntetisk olje, altså på 7.500 km, 15.000 km og 22.500 km. da er du oppe i samme utgifter som med den syntetiske, og vel så det.

så mitt tips er og blir, bruk shell syntetisk 5-40, og ihvertfall ikke 15-40. det er altfor tjukt her i nord.

 

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

jeg vil ikke anbefale mineralolje, da denne brytes raskere ned enn syntetisk, samtidig som den forhøyer co verdien i eksosutslippene.

den bør også byttes etter max 7.500 km, den syntetiske shell-oljen holder 20.000. og da er ikke prisforskjellen mellom mineralsk og syntetisk så betydelig lenger. 4 liter syntetisk shellolje til 6-700 kroner for et oljeskift, og da er du sikker på at motoren har det bra. mineralsk olje koster nok mindre, rundt 250 for en 4 liter.når du da må bytte olje nesten to ganger xtra i forhold til syntetisk olje, altså på 7.500 km, 15.000 km og 22.500 km. da er du oppe i samme utgifter som med den syntetiske, og vel så det.

så mitt tips er og blir, bruk shell syntetisk 5-40, og ihvertfall ikke 15-40. det er altfor tjukt her i nord.

 

lykke til.

 

hehe=)takk takk, på min gamle volvo gikk det kun i mineral, pga denne drakk olje om jeg kjørte med noe annet. ble delsyntetisk olje i fra tess for meg denne gangen, 4liter for 200kr.. dette passer ypperlig og bilen bruker ikke olje..:p

 

bilen har gått 160000 km , tåler disse motorene noe egentlig? funderer på å bytte regreim da jeg ikke vet når den er bytta.. skal vel byttes hver 100000 på disse også?

Opel Astra 1.4.....

x - Volvo 245 90 mod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada fungerer nok det, men det beskytter ikke så godt som med helsyntese. du må ihvertfall bytte innen 10.000 km.

motorene tåler mye. viktig med god olje og passe på at det er nok frostvæske på den. reg.reim er 90.000 km intervall, men dette er vel 8 ventiler så du ødelegger ikke motoren om reimen ryker.

min vectra har kjørt 335.000 nå.helt reint og fint nedi motoren. bruker ikke olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår