Gå til innhold

Div spørsmål ang mek sprut og gjerne trim tips

Ranger emnet


Magaplask

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har kjøpt en 245 med 230k motor. Sitter en 531 topp på den. Tidligere eier har bygget om fra gassere til mekanisk 2 liter sprut.

 

Jeg ønsker litt info om mekanisk sprut jeg. Hvordan det virker osv. Har søkt litt rundt og funnet relativt lite info om mekanisk innsprut. Lurer litt på generell virkemåte. Osv. Slik att det kan bli lettere å feilsøke hvis den skulle begynne å kødde,

 

Er jo selvfølgelig også int i trim forslag til denne bilen. Vil det for eksempel hjelpe å sette på ett innsprut fra en b230 motor kontra den innspruten fra 2 literen som sitter der nå. Bilen skal brukes i bilcross.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mekanisk innsprut fra 2.0?

Er det fra B20E da eller?

 

K-jetronic som er i orden er vel relativt driftsikkert, men når det tuller så er det få som har peiling, og mange som har dårlige tips.

Vanligste feil er vel falskluft, som gjør at alt tuller seg, da det ikke er noe elektronikk som forteller at dette stemmer ikke.

Ellers så er vel ikke feil på styretrykksregulator og mengdefordeler helt ukjent.

 

Hva slags sprut er brukt?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å ødelegge men jeg tror du har en skrive leif ang hvilken topp du har. regner med at det er 631topp du mener du har da, for b230k motoren har forbrennings rommet i stemplene å ikke i toppen så 631 toppen er helt flat, å hvis det er byttet til 531 topp på en b230k bunndel så har du iallefall utrolig lav komp. beklager for at dette ble litt off topic.

er det ikke monter k-jet sprut fra b230e da? det skal jo i teorien passe rett over på alle b230blokken, hvis det er fra b20e så må det være miksa å triksa en del me da for å få montert d.

Endret av krbarstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å ødelegge men jeg tror du har en skrive leif ang hvilken topp du har. regner med at det er 631topp du mener du har da, for b230k motoren har forbrennings rommet i stemplene å ikke i toppen så 631 toppen er helt flat, å hvis det er byttet til 531 topp på en b230k bunndel så har du iallefall utrolig lav komp. beklager for at dette ble litt off topic.

er det ikke monter k-jet sprut fra b230e da? det skal jo i teorien passe rett over på alle b230blokken, hvis det er fra b20e så må det være miksa å triksa en del me da for å få montert d.

 

Neida. ingen skrive leif. Det er en b230k bunndel og toppen er 531 (var ute og tittet nå) Det var selger som sa att det var en byttet om til en to liters sprut.

 

Hvorfor er det lite komp med en 531 topp og b230k bunndel. Jeg har aldri fått helt tak i hva som er negativt med k motoren.

 

Hvordan ser jeg om det er ett innsprut fra en b20e eller en b230e. Det eneste nr jeg har funnet sitter på bosh boksen. (se mitt forrige innlegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanligvis i motorene så er forbrennings kammeret i toppen slik er d på 531toppen. men på b230k motorene som org har 631toppen så er forbrenningskammeret i stempelet, med andre ord stemplet er uthult mens toppen er helt flat. hvis forige eier av din bil har montert en 531topp på en b230k bunndel så vill det utgjøre at du har 2 forbrenningskammer pr syl i din motor et i stempel å et i toppen, noe som vil utgjøre at du har veldig lav komp å motorn vil i teorien ikke fungere så bra, men det virker rart at det kun er bytter topp, det kan jo være at b230k motoren er byttert ut med en b230e motor med komplett sprut. det virker iallefall mest logiskt ut.prøv å sjekke motornavnet på blokka, tror at det står stemplet inn i blokka atme fordeleren. hvis du ikke finner dette så kan du ta ut en plugg å lyse ned i plugghullet å vri motoren samtidig til stemplet er på topp, da skal du klare å se inn i plugghullet om det er et flattstempel eller et hult stempel, hvis du ikke ser noe så kan du ta et skrujern å stikke inn plugghullet å kjenne på stemplet om det er flatt eller hult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. ingen skrive leif. Det er en b230k bunndel og toppen er 531 (var ute og tittet nå) Det var selger som sa att det var en byttet om til en to liters sprut.

 

Hvorfor er det lite komp med en 531 topp og b230k bunndel. Jeg har aldri fått helt tak i hva som er negativt med k motoren.

 

Hvordan ser jeg om det er ett innsprut fra en b20e eller en b230e. Det eneste nr jeg har funnet sitter på bosh boksen. (se mitt forrige innlegg)

 

Si det samme, når du får din første vakeeum lekasje!

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en B21E i bilcross, og ett lite tips til deg vil være å fjerne innsprøytningshjernen og kjøre alt mekanisk, da er det en ting mindre som kan ødelegge for deg. Kjør en vanlig knapp på kaldstartsdysa og juster blandingen slik at motoren får litt for mye bensin, men selvfølgelig ikke alt for mye.

 

Kjørte 2 sesonger med denne motoren før jeg fikk rådebank i siste løpet forrige sesong, og denne motoren hadde gått rundt 500 000 før jeg kastet denne inn i bilcrossbilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår