Gå til innhold

Førerkort beslag på 119 i 80 sona

Ranger emnet


Mr_Ford

Anbefalte innlegg

da har jeg vært uheldig! :(

 

igår klokka 22 kjørte jeg forbi en vei der det har stått en politibil som fant ut at dem skulle ta meg!

 

here is the case:

jeg kom kjørende i ca 110 på gpsen min (noe jeg var fullstendig klar over og fulgte med på sånn at det er sagt)

i en 80 sone.På den 80sona sto det en politibil som jeg fikk forklart av betjentene sto på en "grusvei" som gikk ut til hovedveien mot valdres rett før bagn.

jeg ble da kjørende i et stykke i den farta da jeg plutselig fikk en bil i hundre og hælvette i rumpa (virka som det gikk MINST i 160 der) noe som virka som en lokalhelt men jeg skjønte fort ikke var det da jeg så blålysene og alt blafra for fulle mugger bak meg!

 

Ble da møtt av en smørblid betjent som spurte dama mi om hu hadde lappen for den hadde ikke jeg lenger (direkte sitat) med en ganske frekk tone.

så spurte jeg hva som hadde skjedd da han sa han hadde målt en gjennomsnits hastighet på 119kmt i 80sona.

Da ble jeg pent eskortert til politibilen og vi gikk da igjennom en "koslig" samtale om førerkort...

Fikk da forklart hvordan målingen hadde tatt plass...

 

"vi startet målern i det du "fløy" forbi den veien vi sto på (de s to stille) og fulgte da etter deg og skrudde av måleren når vi slo på blålysene"

 

jeg skal helt ærlig innrømme at jeg har kjørt for fort men jeg har ikke kjørt i 119 noe jeg pressiserte til betjentene og ble bare møtt med fnising.

da hadde de en måler som ligna på en skrittteller som det sto at jeg hadde kjørt en strekning på 37**meter på 1 min og 54 sek.

 

 

det jeg reagerer på da er det at jeg har hatt en jevn fart på 110 på gpsen og de starta målinga i det jeg kjørte forbi og slutta den når dem så meg for de kom i en såpass stor fart at de har kjørt den strekninga MYE fortere enn det jeg har gjort!!

 

mens vi satt i bilen hans spurte jeg når den målern var kalibrert sist og det var 25 april og jeg ble stoppa 20mai.. de skal kalibreres en gang i mnd så mangler 5 dager.

 

de har ingen film men de var 2 men det var vi i min bil og der begge vi så hvilken fart gpsen ga!

 

når jeg spurte når den var kalibrert sist fikk jeg bare beskjed om at jeg skulle slutte og kverulere for dem hadde gitt meg det avike som var og jeg ikke skulle tenke noe mer i det hele tatt på det.

 

jeg driver på med lastebillappen og har teoritentamen i neste uke så det er ganskefrustrende for meg det her akkurat nå når jeg vet jeg ikke kjørte i 119kmt..

 

og når jeg fortalte dem det fikk dem bare et bredere og bredere smil...

 

skal kontakte advokat i morgen for jeg nektet å skrive under på noe som helst annet enn at jeg nektet for alt..

noen som har noen tips i denne saken da jeg virkelig trenger denne lappen og kan få papirer på at jeg både får jobb som lastebilsjåfør og driver på med lappen nå...?

 

jeg vet jeg kjørte for fort men jeg kjørte ikke så fort! jeg innrømmet og ha kjørt for fort og men som jeg sa så var det maks 110..

virket som dem ikke ville jeg skulle legge meg opp i feilmarginer osv osv (noe som for meg virka som dem ville skjule noe og bare ha meg til å skrive under)

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

må også legge til at utifra hva jeg skjønte så hadde han ikke noe direkte punkt han slutta målinga på (som for eks en lyktestolpe eller noe) for det er bare trær der og ingen av dem er "merket" på noen spesiell måte....

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg reagerer på da er det at jeg har hatt en jevn fart på 110 på gpsen og de starta målinga i det jeg kjørte forbi og slutta den når dem så meg for de kom i en såpass stor fart at de har kjørt den strekninga MYE fortere enn det jeg har gjort!!

 

Måling av hastighet. Du passerer dem, startpunkt, de er fornøyd og avslutter målingen, stopppunkt. De har regnet avstanden de har kjørt og bruker tiden du har brukt. De måtte kjøre fortere for å ta deg igjen.

 

37**meter

Hvor de stoppet målingen: om de bommet med noen meter har veldig liten effekt (husk også feilmargin)

 

jeg driver på med lastebillappen og har teoritentamen i neste uke så det er ganskefrustrende for meg det her akkurat nå når jeg vet jeg ikke kjørte i 119kmt..

Burde kanskje tenkt på det litt tidligere?

 

igår klokka 22 kjørte jeg forbi en vei der det har stått en politibil som fant ut at dem skulle ta meg!

Ja, dessverre er det slik at når du bryter loven, så skal det dumme politifolket absolutt ta deg. Tror det er noe personlig…

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg dere er slemme her for kjenner meg godt igjen i forklaringen. Jeg også har GPS i bilen så jeg har nøyaktig fart. Når jeg ligger i 100 på spido så viser GPS bare 88-89 km/t. Jeg legger meg 99% av gangene jeg er ute og kjører i grenseland mellom bot og miste lappen men jeg holder meg ALLTID under miste lappen grensen. Hvis det stemmer som trådstarter sier her at han holdt 110 km/t så er han jo ikke sint på de "SLEMME" politimennene som stoppet han. Han inrømmer jo at han skal få bot. Men fra 110 til 119 er ganske stort sprik og forskjelden fra bot og miste lappen ligger på 116. Så skjønner ganske godt at han klager hvis faktisk politiet har feil måling på han. Men hvis du snakker med advokat så kan jo han kreve rekalibrering av utstyret og da finner dere jo fort ut om det er du som lyver eller politiet som har feil utstyr.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå sitter jeg ikke akkurat å sipper til dere da... jeg vet jeg gjorde noe gærnt MEN jeg har ikke kjørt i 119...

 

jeg stoler ikke på dem i det heeeeeele tatt for de virksa som de prøvde å komme unna alt som het feilmarginer osv!

 

snakka med advokat idag han sa sjangsene for at jeg ikke mister forerkørtet er store...

 

jeg har ikke sagt de gutta er "SLEMME" men de var veldig lite imøtekommende... bla bla de gjorde jobben si og den regla er grei men litt godvilje burde dem kunne ha på en prikkfri og rullefri kar som skal bli yrkessjåfør

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kjører jo en civic 1.6. Si at den ikke går så fort engang? Ser ikke problemet.

 

Civic 1.4 (1997 modell) har toppfart på 187 på 4 giret (Av 5) ;)

 

men back to case, først og fremst har ikke GPS en nøyaktig fartsmåling. Er det nedoverbakke eller oppoverbakke vil ikke GPSen vise korrekt fart, ettersom den ikke har "altitude", den tror du kjører rett frem, men sannheten er at du kjører opp/ned!

 

Og ettersom du ikke godtok beslag vil det jo bli etterforsket litt =P, men hvordan jeg ser det kan du ikke miste førerkortet ettersom purken kommer med "feil" utstyr.

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måling av hastighet. Du passerer dem, startpunkt, de er fornøyd og avslutter målingen, stopppunkt. De har regnet avstanden de har kjørt og bruker tiden du har brukt. De måtte kjøre fortere for å ta deg igjen.

 

 

Hvor de stoppet målingen: om de bommet med noen meter har veldig liten effekt (husk også feilmargin)

 

 

Burde kanskje tenkt på det litt tidligere?

 

 

Ja, dessverre er det slik at når du bryter loven, så skal det dumme politifolket absolutt ta deg. Tror det er noe personlig…

 

hehe, godt talt!!;):disco

You can run, but you cant hide!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men back to case, først og fremst har ikke GPS en nøyaktig fartsmåling. Er det nedoverbakke eller oppoverbakke vil ikke GPSen vise korrekt fart, ettersom den ikke har "altitude", den tror du kjører rett frem, men sannheten er at du kjører opp/ned!

 

Det blir vel feil sagt..? GPS'en ser jo 3D.. Ergo ser den når du kjører opp/ned bakker..

 

Ligger en stor tråd her om det emnet enplass..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I navigasjon-forumet ja.. http://www.bilforumet.no/navigasjon/131830-jeg-sette-lit-pa-gpsen-speedometeret-pa-bilen.html

 

Kort fortalt; i de aller, aller fleste tilfeller vil GPS'n i kjerra di vise din hastighet/forflytning i "rommet", dvs den skal vise riktig fart også når du kjører i bakker.

Det er kun ved ekstremt dårlig satellittdekning jeg kan forestille meg at den ikke klarer det, og det er stort sett inni trange bygater og i de trangeste fjellheimene det vil skje..

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da mener politiet at jeg skal ut med 8200 og 4 måneder uten lappen uten at vi har vært i retten og dette nekter jeg på å godta så da blir det retten... noen som har noe tips til hvordan jeg kan få fram at jeg faktisk ikke har kjørt i den hastigheten??! for jeg lå helt ærlig bare i 110!!

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra en hvit løgn, f.eks.:

Det hadde kommet en veps inn i bilen.

Du ville skynde deg hjem før det skjedde en ulykke.

Gassen hengte seg opp.

Dama måtte hjem og se på Hotel Cæsar.

Du er analfabet og forstår deg ikke på tall.

 

Bruk fantasien, men legg det fram på en seriøs og troverdig måte.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår