Gå til innhold

Førerkort beslag på 119 i 80 sona

Ranger emnet


Mr_Ford

Anbefalte innlegg

Dra en hvit løgn, f.eks.:

Det hadde kommet en veps inn i bilen.

Du ville skynde deg hjem før det skjedde en ulykke.

Gassen hengte seg opp.

Dama måtte hjem og se på Hotel Cæsar.

Du er analfabet og forstår deg ikke på tall.

 

Bruk fantasien, men legg det fram på en seriøs og troverdig måte.

 

Dette må jo være det mest idiotiske svaret jeg noengang har sett på dette forumet. Mitt tips:

Godta det straffen du har fått. Det som skjer hvis du ender opp i retten er at du kommer til å få samme straff, bare at du kommer til å måtte betale saksomkostninger i tillegg til boten.

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dra en hvit løgn, f.eks.:

Det hadde kommet en veps inn i bilen.

Du ville skynde deg hjem før det skjedde en ulykke.

Gassen hengte seg opp.

Dama måtte hjem og se på Hotel Cæsar.

Du er analfabet og forstår deg ikke på tall.

 

Bruk fantasien, men legg det fram på en seriøs og troverdig måte.

 

Hahaha.. 10 poeng til deg :win

87 Golf II 1,8 GL

 

Mvh Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville fortsatt nekta på det! men i grunn er du heldig at det er 4mnd, FOR om du er i prøvetia di. så får du lappen din tilbake! du slepper å ta noe som helst på nytt så lenge det er under 6mnd!

 

men i grunn blir det ditt ord mot hans.. han målte deg i 119..og din speedo viser 110... ergo.. når ble din gps sist calibrert?

 

at snuten er lite i møtekommende er jo ingen nyhet! jeg pleier som regel å reise av gårde med bot enten jeg skulle fått eller ei, fordi jeg liker å sette snuten på plass der han hører hjemme.. frekkheter = bøter..

 

jævla aper

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra en hvit løgn, f.eks.:

Det hadde kommet en veps inn i bilen.

Du ville skynde deg hjem før det skjedde en ulykke.

Gassen hengte seg opp.

Dama måtte hjem og se på Hotel Cæsar.

Du er analfabet og forstår deg ikke på tall.

 

Bruk fantasien, men legg det fram på en seriøs og troverdig måte.

 

Hahahahaimstupid

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville fortsatt nekta på det! men i grunn er du heldig at det er 4mnd, FOR om du er i prøvetia di. så får du lappen din tilbake! du slepper å ta noe som helst på nytt så lenge det er under 6mnd!

 

Hvor står dette da? Trodde man måtte kjøre opp igjen uansett, så lenge man var i prøvetida?

 

Står på samme viset selv, lasern visste 109 i 70-sona. Etter litt over 5 måneder med lappen dro den altså sin vei igjen=P Så jeg regna med jeg måtte kjøre opp på nytt?

 

Trådstarter, surt at du gikk på en slik smell når du skal bli yrkessjåfør, og var så nært. Håper du slipper unna med bot og prikker når dem var så ufine.

 

Selv ble jeg stoppa av en som er kjent for å være en dritt av store dimmensjoner i nærmiljøet. Han oppførte seg veldig pent og forklarte meg pent og rolig hva dette betydde og hvordan saksgangen kom til å bli. Begynner dog å bli utolmodig, er gått nesten 6 uker siden jeg ble tatt, og har fortsatt ikke hørt no.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

nå har jeg vært i rettsmøte og juristen mente at politiet skulle få beholde førerkortet mitt til saken var ferdig.... MEN jeg har 2 uker på å anke det! så kommer spørsmålet mitt.... er man ikke uskyldig til det motsatte er bevist?! ettersom det er ord mot ord og jeg faktisk ikke har kjørt så fort som politiet sier så burde jeg jo i for seg få kjøre til dem har dømt meg i retten?! noen som har noen tips til om hva jeg burde si/skrive når jeg skal anke eller noen andre måter å få dette til på? for det er jævla surt og frustrende å bli dømt for en så grov fartsovertredelse når jeg faktisk ikke har kjørt så fort....

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politi instruksen for gjennomsnittsmåling står i GP 4027.

http://www.diskusjon.no/index.php?act=attach&type=post&id=133593

 

Når de måler så går jo alt i din favør, det er vel også lagt inn en feilmargin i måleutstyret som blir trukket ifra. Dvs at hvis du er sikker på at du ikke har hatt mer en 110km/t, så skal jo målingen ha blitt langt under 110. Selv om du hadde hatt 120 på GPS'en så hadde målingen kommet under grensen for førerkortbeslag.

 

For å samenligne så hadde jeg 140 på gps, og de hadde to målinger på meg, en på 124 og en på 116 (før de fikk gjort ferdig den andre målingen så oppdaget jeg dem og slakket av).

 

Jeg godtok førerkortbeslaget, siden jeg viste at jeg lå over grensen for beslag. Så hva de må bevise vet jeg ikke, men siden du ikke godtok så burde de vel ha tatt vare på filmen, og hvis du får se den så kan du jo se om målingen ble utført på riktig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau men de hadde niks nada film! og de har målt sin egen bil ikke min.... de starta klokka si når jeg kjørte forbi grus veien de sto på også stoppa de klokka når de så meg... og får og ta meg igjen har dem kjørt MYE fortere enn det jeg har gjort.... de hadde ingen spesielle stoppe punkter eller noen ting.... de bare stoppa klokka idet dem så meg

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de starta klokka si når jeg kjørte forbi grus veien de sto på også stoppa de klokka når de så meg... og får og ta meg igjen har dem kjørt MYE fortere enn det jeg har gjort.... de hadde ingen spesielle stoppe punkter eller noen ting.... de bare stoppa klokka idet dem så meg

 

Les i linken jeg postet side 24 og utover.

 

At de starter klokka og distansemåleren ved grusveien de stod på er jo greit, for det er jo et godt synelig punkt. De skal ha et godt synelig punkt å stoppe klokka mot også, dette for at de skal kunne måle distansen riktig. Og de skal stoppe distansemåleren minst 20m før de kommer fram til dette punktet.

Hvis de ikke har et skikkelig punkt, og stopper distansemåleren etter det punktet hvor de stoppet klokka, da blir jo den målte gjennomsnittshastigheten din høyere en den faktiske.

 

At de har kjørt MYE fortere en deg for å ta deg igjen, har ingenting med målingen av hastigheten din å gjøre (hvis de har gjort den riktig). Så lenge de har en målt distanse og vet hvor lang tid du har brukt på å tilbakelegge denne distansen, så vet de også hastigheten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt skeptisk til at politiet skal kalibrere hastighets-måleren på nytt, da de har en tendens til å beskytte hverandre. I tilegg vil jeg også gå utifra at de som stoppet deg helst ikke vil tape saken. Men for all del, lykke til. Har du holdt deg på under grensen, skal du ikke miste lappen :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau men de hadde niks nada film! og de har målt sin egen bil ikke min.... de starta klokka si når jeg kjørte forbi grus veien de sto på også stoppa de klokka når de så meg...
Gjennomsnittsmåling med Police Pilot er en snill måling. Hvis prosedyren er fulgt (før - etter - etter - før), så blir målt hastighet mindre enn den reelle.

 

_Evje_: Det ble ikke brukt en hastighetsmåler i dette tilfellet. Det ble brukt en stoppeklokke og en strekningsmåler.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.........

 

GPS fungerer slik at signal fra satelitter blir triangulert. Da kan gps regne ut posisjon, hastighet, høyde osv.

 

Høyde er derimot et stort problem å regne ut. Til det trengs ganske mange satellitter for å få et godt resultat. Alle som har brukt gps noen år, har lagt merke til at høydeavviket noen ganger er meget stort.

 

Basert på denne tekniske begrensingen, vil IKKE dagens gps`er ha mulighet til å beregne korrekt hastighet til et kjøretøy som kjører opp eller ned en bakke. Kjører man rett fram vil gps vise korrekt hastighet. Og for å sette det litt på spissen, faller du loddrett ned vil gps vise 0km/t selv om farten din er 200km/t iforhold til jorden.

 

Det har ingenting å si hvilket gps man bruker. Tomtom, garmin osv. Måleresultatet kan ikke bli bedre enn de tilgjengelige rådataene man får fra satellittene.

 

Konklusjonen her er at TS har driti på leggen, man kan ikke ta gps hastighet for god fisk HVIS kjører man opp og ned bakker.

 

Over all sannsynlighet har snuten rett i snitthastigheten. Og lappen, vel den ryker selvsagt uansett.

Endret av Hondaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår