Gå til innhold

k&n filter på to takts motor.

Ranger emnet


jallis

Anbefalte innlegg

noen som vet om det er mulig å sette k&n filter

(eller hvilket som helst annet sportsfilter)

på en totakts snøscooter?

Vil det bli noen effektøkning i det hele tatt?helpme

live fat, die young, and leave a big, fat, corpse...

 

->subaru legacy 97 GLEDE SEG TIL VINTERN:)

x: honda civic lsi

x:mazda 1,6 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk orginalt du,med mindre den er heeeeeeelt høl i hodet laget:)

 

Min erfaring med 2t og powerfilter/konfilter er att du må justere gassere og sånn for å få den til å gå minst som den gjorde før og det du egentlig tjner på er lyden.

Noen ganger blir det annerledes drag i den og.

 

så la være er mitt tips:)

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien vil motoren puste bedre da luftmotstanden til filteret blir mindre, et godt utgangspunkt for tuning av motoren.

 

Hva som skjer i praksis er en annen sak :P

 

Når du bytter luftfilter fra det orginale blir jo luftmotstanden endret. Dermed blir det mindre vakuum i innsuget og det kommer mindre bensin ut fra forgasseren til motoren. Når man setter på slike konfilter, så må man altså dyse opp forgasseren, slik at luft/bensinforholdet blir optimalt.

 

Er iallfall det som gjøres hvis man setter konfilter på motoren min (nsr400). Er 28mm Keihin flatsledeforgasser.

 

For å få dette til skikkelig så må man nesten ta noen timer i dynobenk. Husk, for mager bensinblanding så vil motoren slites hardt evt. motorras.

 

Er ikke spesielt stor fan av slike billige konluftfiltre... er ikke rare partiklene de fanger opp... = større motorslitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic dette: Men jeg har bestillt nytt filter til min Cagiva Mito, husker ikke hva det heter, men det er det samme som både Ferrari og Ducati bruker, så kvaliteten er det ikke noe å si på.

 

Har 35 mm gasser, men er litt usikker på åssen dyse jeg skal ha, har bestillt 140 dyse nå, men er usikker på om den blir for stor/liten.

 

Noen som har noen formeninger om det?

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits så lenge motoren ikke er trimmet fra før.Du må dyse opp som igjen fører til større bensinforbruk.Det eneste du oppnår er et nanosekund i gassrespons(avhengig av gassertype) og en høyere innsugingslyd.

Ta heller luftfilterboksen din og gå over ujevnheter i luftkanalene.Kutt vekk eller skjær deler av disse ned litt.Dette bør du ekperimentere litt på for hvis du kutter for mye kan ting skje(snø etc i gassern)

Det hjelper også og bore hull i boksen men hvor avhenger av hvilken type skuter.

Jeg brukte som luftfilter en golvpoleringsrondell som jeg kutta til rette diameter og så delte den i 2 som et burgerbrød.Det gir akkurat passe beskyttelse til min modell.

Jeg er ikke sikker men på http://www.skoterleden.net kan du kanskje få noen tips, eller søk på amerikanske skuterforum.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår