elwood84 Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 dette er en tdi med åpent luftfilter: sportluftfilter kalles det og.. Siter VW Tiguan 110tdi excl.R-Line Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny Skrevet Mai 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 Hva er det som gjør det til "åpent luftfilter" ? Dette er et bilde fra forige bilen jeg hadde, og det er dette jeg skal sette inn i golfen: Siter Golf 4 1,9 tdi 2001 - 4motion http://www.bilforumet.no/golf-4/241296-golf-4-edition.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elwood84 Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 (endret) originalt vil luftfilteret ligge inni en boks. luften til filteret vil komme fra grillen nederst på fangeren via et rør. på bildet under er filteret i boksen bak batteriet. originalt er luftfilteret flatt. originalt ser vel noenlunde ut som dette: Endret Mai 20, 2009 av elwood84 Siter VW Tiguan 110tdi excl.R-Line Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny Skrevet Mai 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 ok :) men det er vel fult mulig og montere på det jeg hadde bilde av uten problemer? Siter Golf 4 1,9 tdi 2001 - 4motion http://www.bilforumet.no/golf-4/241296-golf-4-edition.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elwood84 Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 jada. men du må være forsiktig så du ikke ødelegger luftmengdemåleren. dekk til med noe når du tar av luftfilteret så det ikke kommer støv og skitt inn.. har ikke montert det selv på min golf så vet ikke helt hvordan man gjør det. Siter VW Tiguan 110tdi excl.R-Line Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 Sånn konfilter/sportsfilter som du finner på alle bilsider på nettet. Et innsatsfilter er inni filterboksen, som originalt. Åpent filter betyr bedre luftgjennomstrømning og litt grommere lyd. For å få tøffere lyd originalt kan du skjære bort underdelen av filterboksen. Da blir det bedre lufting og lyd tror jeg. Litt bedre effekt får du vel også. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Mai 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2009 om du setter på mindre potter enn orginalt så får du mere lyd.. en jeg vet av mnterte 2 stk simons potter bak på sin mazda 6 å han fikk ganske fin lyd fra sin... men om du kapper av bakpotta di så hører du om det er stor forskjell åsså setter du på ei universal potte fra simons å sveiser fast en endestuss på den... kjøp ei potte som er noenlunde mindre enn den som står på..den er jo diiiger!!! hehe......kan også anbefale biltema sine universalpotter.. de fpr du mye lyd ut fra... satte på ei lita ovalpotte på min med dobble enderør å det ble så mye lyd at den ikke gikk igjennom eu en gang:P men diesel skal mye til før det blir for mye lyd... du kan jo eventuelt fjerne midtpotta di åsså sette på ny mindre potte bak.. da får du fin svartrøyk å grom lyd... tøft!!!:P Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coscast Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 Åpent luftfilter vil si å fjerne orginal luftfilterboksen og montere på et Åpent filter som står helt fritt å åpent.. Feks et K&N filter..!! Filteret pleier ha en slags sylinder/kon fasong...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 (endret) Hei, En Golf får vel egentlig aldri grom lyd vel? Det blir liksom litt pinglete i forhold til "gamlebilen" http://www.turbodiesel.no Kanskje jeg også må filme og legge ut på U2be? Har i hvertfall masse lyd og skikkelig svart røyk når det slippes løs 275 dieselhester... Forresten så er det ikke bare-bare å plugge inn et sportsfilter. Originalfilteret henter kald luft utenfra, mens et sportsfilter vil hente varm luft fra motor-rommet, hvis du ikke leder kald luft inn. Det er i så fall en skikkelig potenskiller for "symaskinen" mvh Roy Endret Juni 26, 2009 av Roy001 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9turbo Skrevet Juni 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2011 dropp alle pottene, å la alt gå rett ut me 2,5-3" nedoverbøy på enden, å åpent luftfilter er oppskrytt, ødelegger bare turboen å lmm... må du ha annet filter så kjøp pipercross skumfilter, renser bedre enn "netting" biltemafiltrene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet Juni 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2011 dropp alle pottene, å la alt gå rett ut me 2,5-3" nedoverbøy på enden, å åpent luftfilter er oppskrytt, ødelegger bare turboen å lmm... må du ha annet filter så kjøp pipercross skumfilter, renser bedre enn "netting" biltemafiltrene... FEIL. Behold potter, sett inn VES. Hvordan kan et åpent luftfilter ødelegge lmm og turboen? Da skulle det jo vært jævlig mange turboras på rudskogen. Filtere som ødelegger lmm, er filtere som er insatt med olje. Forresten så er det null poeng å bytte ut filteret på tdi'en. Du klarer ikke å få så mye hester ut av den at det er behov for noe bedre enn orginal filteret. Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da9el Skrevet Juni 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2011 det der er nok rakarøret..har det selv på min tdi å det hørest helt likt ut Siter -99 Subaru legacy stv Forza Avhengi :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da9el Skrevet Juni 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2011 var linken i begynnelsen av tråden jeg mente..å nei merket ca 0 forskjell på draget å stygg lyd ble det og.ikke så gærle ved rusing på tomgang men ved motstand bråker det masse.... Siter -99 Subaru legacy stv Forza Avhengi :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg