DieselPower00 Skrevet Mai 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Noen som har erfaring med chipping av de nye Common Rail motorene. Tenker på den nye 2,0 TDI 143hk som sitter i f.eks Golf. Er det samme potensiale som med de gamle pumpedyse motorene? Har disse motorene det samme turtalls registeret, f.eks innslag av turbo etc.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 visst dette er den motoren som de hiver i passat,tiguan osv og kalles for CBAB så går det fint å chippe den vil jeg tro. eneste som skiller den motoren fra 174hk orginalmotor i samme serie er styreenheten for motor.. CBA motorene er like,styrenhet for motor skiller dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Mai 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 Funker bra etter chip, men disse motorene går litt varme originalt, så pga noe høyere temperaturer så gir chip i disse litt mindre enn i pumpedysemotor. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselPower00 Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Noen som vet hvilke moment svinghjul, clutch og gearbox tåler? Vet disse var veldig dårlig på en del av bilene som ble levert med pumedysemotor. De fikk hakking ved pådrag på lave turtall. Noe som ga lavere "virkelig" pådrag ved lave turtall, f.eks 70 i 5 gir. Det vil bli ca. 177 hk og 395 nm ved flashing. Økning på 75nm Jeg har en 2,0 TDI 140hk 4 motion Noen som har prøv rullende landevei etter chip på Common Rail motor VW? Effektkurve, innslag av turbo (rpm område) Anbefales det andre oljeskifte intervaller på gearbox, motor ifbm. chipping? Funker bra etter chip, men disse motorene går litt varme originalt, så pga noe høyere temperaturer så gir chip i disse litt mindre enn i pumpedysemotor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet Oktober 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Vet ikke så mye om det tekniske med innslag av turbo etc. ift. de gamle, men vil absolutt anbefalle ppc-tuning fra BSR. Dette er IKKE det samme som "powerbox" e.l. men er i prinsippet chiptuning som du foretar selv på 4-5 min. og enkelt kan programmere tilbake til original). Ingenting som skal være koblet til mens den er tunet. De leverer 191hk/431Nm til denne. Til den gamle pumpedysemotoren fikk du kun 171hk/364Nm med samme type tuning. Til info så får du nøyaktig samme effekt i 170-hk utgaven av common rail motoren, så det stemmer nok at det bare er styreenheten som er forskjellig her.. http://sv.bsr.se/products/ Norsk forhandler er http://www.autopower.no Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
postcar Skrevet Oktober 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2009 Hør med OCT hva de kan få ut av den. Da får du garanti også ;) Siter www.bilforumet.no/faq Reinoud sier: tits are good Reinoud sier: white RS6 too Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.