Skoda rs Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Hei Har store problemmer med min Corrado G60 1991 mod. Motor koker det spruter kjølevann gjennom ekspansjons tanken. Viftene starter ikke. Jeg Har skiftet Topppaking og overhalt toppen komplett.(planet,trykktestet osv) Skiftet vannpumpe Skiftet Termostat to ganger Bryter for Radiator to ganger Kont spenning fram til radiator/vifte bryter 12v. Har koblet 12v på stikkerene vifte starter. Har renset annlegget med radiator rens dette hjalp ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wormy Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Dumt spørsmål kanskje, men du har lokket på ekspansjonstanken? Er noen som glemmer det når de lufter systemet.. Da blir det ikke trykk i systemet, og vannet koker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 (endret) hadde selv dette problemet forrige uke. Jeg røska av slangen mot varmeregistret, satte på T-stykke, og ledet luften mot eksp.tank. Etter hvert fylte jeg vann gjennom tank. Til slutt fylte jeg igjennom luftinga til radiator. Vannet har en tendens til å slutte å sirkulere i rad. hvis denne ikke er fylt helt opp. Dette hjelper også luftlomma i registret å komme ut. Et tips! Mens motor går (ikke varm!) så kan du løsne litt på sensor, her passerer mye væske og luft. (Som avbildet, svart eller blå) Endret Mai 2, 2009 av EliteCorrado Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skoda rs Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Hei wormy Lokket har vært på.men det renner ut ved siden av tanken. samt slangene koker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 ja, dette er en sikkerhetskanal. Når trykket blir høyt nok, så slipper lokket/ventilen ut trykket, og leder denne under dette dekslet som er på tanken. Du har for mye luft i systemet. Dette begynte på min egen bil, da broderen lånte den i en uke uten å sjekk vannet. Dette førte til at luft kom seg til plasser der det ikke kommer ut igjen. det KAN være at lokket ikke greier å holde på trykket. Denne ventilen på lokket slipper når systemtrykket kommer over 1,5BAR. Da er det greit å være sikker på at lokket holder tett. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royterje Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 bytt det jævla lokket. hadde samme forbandelsen på en golf3 eg hadde. byttet motor til g60 å problemet var der enda å da byttet eg tanken å lokket alt ble bra. Siter golf2 syncro med 1,8 20v turbo. golf2 vr6 turbo bora 1,9tdi vw lt bilbergningsbil vw transporter tdi arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi80_kenneth Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Har du fått lufta vannet så det ikke ligger luft bobler i systemet? Siter Audi Coupe GT 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skoda rs Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Hei alle sammen Takk for alle tips. For meg så føler det som om motoren blir veldig fort varm og det begynner å boble i tanken. Skal bestille ny Tank og Lokk hos møller i morgen Håper dette hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mai 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 du får prøve. Gjorde det samme selv, UTEN at det hjalp 5 øre. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skoda rs Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Hei Da har jeg skiftet til Ekpansjons Tank og lokk. BILEN KOKKER IKKE LENGER. Takker for alle tilbakemeldinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Mai 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 hmmmmmmm.. Hørtes ut som jeg kan prøve det og. Siter VW Corrado G60 - Langtids prosjekt Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet I´m BANKRUPT - A G60 owner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Mai 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2009 Hei Da har jeg skiftet til Ekpansjons Tank og lokk. BILEN KOKKER IKKE LENGER. Takker for alle tilbakemeldinger. Hvor mye måtte du betale for dette forresten ? og hvor kjøpte du det? Siter VW Corrado G60 - Langtids prosjekt Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet I´m BANKRUPT - A G60 owner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skoda rs Skrevet Mai 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 hei kjøpte dette orginalt kostet rundt 500 kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg