Gå til innhold

Rust i bl.a. hjulbuer og ødelagte dørlister på Audi A6 1996

Ranger emnet


tele_gecko

Anbefalte innlegg

Min Audi begynner å få litt rust problemer de siste årene. Spesielt i hjulbuene foran er det ille... Var ikke så vanskelig å skjønne da jeg demonterte skjermer/deksler. Her hadde det samlet seg mye møkk og sikkert vært godt og fuktig til tider. Sikkert mange som har hatt samme problemet? Noen som har gode tips til løsning/forbedring. Tenkt å slipe bort all rust, grunne og lakke over. Vurderer også å prøve å forsterke kanten, da den er rustet vekk i øvre del (synes ikke... enda...). Noen som har tips?

 

Om noen har gode råd til rustfjerning, grunning og lakkering, hadde jeg satt pris på tips. F.eks. hvor det lønner seg å kjøpe produkter (pris/kvalitet) og hvor man får tak i riktig lakkfarge (min er antrasitt (sort)).

 

Har også problemer med listene nederst på dørene. Metall lista inne i denne gummilista ruster vekk med tida. Nå har jeg gått til det skritt og bare fjerne de, lei av at de henger og slenger. Har sett at mange andre også har gjort dette, men ingen som har satt på noen nye... Noen som har sjekket hvor mye det koster for nye originale? Eller noen som har funnet noen lister som passer som erstatning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust på en Audi?? må være et engangstilfelle det da.. Har hatt mye audi,men har ikke hatt rust på en eneste en...Skift forskjermene du,d er nok det sikreste.Å begynne å pusse ned å lakkere over,varer ikke lenge lell,før du har rusten tilbake..

Nedre dørlister er en stor vits på disse bilene ja,men norsk bildelsenter selger nye til deg for rundt 600kr stk..

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puss ned og ha på rustbehandlig! Sjekk at ikke behandlinga reagerer med lakken som er på fra før, grunninga og lakken som skal på. Har selv noen flekker på min C4.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lignende problem med rust på en 1992 Audi 100. Eller, det vil si at lakken har flasset av slik at det kun er rent metall under der.

 

Hva burde jeg gjøre med dette? Pusse ned, grunne og lakke over?

Rent metall under? Det er ikke bare flasset av ned til galvaniseringen da? I såfall må du IKKE pusse vekk denne, men matte forsiktig, grunne over og lakke.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har selv rust på min nede på framdørene, samt på høyre forskjerm, mellom skvettlapp og audi-emblem..

 

For å få lakkkode kan du sikkert reise til nærmeste Møller bil, ta med reg.nr. så kan de sikkert finne fargekode :) har selv rubinrot pearl på min ;)

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår