molteduden Skrevet April 19, 2009 Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 (endret) heisann, skulle hatt en motor til en omega b 95 mod... hva anbefales for å få tak i en billigest / best mulig motor? kollisjonskadde biler? importert fra sverige? eller hva anbefaler dere meg å gjøre? Endret April 19, 2009 av molteduden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet April 19, 2009 Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 privatpersoner eventuelt knoksen er vel billigst å lettest... men kan jo også ta en tur til tyskland eventuelt sverige. Er bare å høre rundt å se hva du finner, fant ny motor til CRX'en jeg hadde for en 1000 lapp å den var kjørt ca 90,000... Så bare å sjekke rundt så snubler du nok over en billig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molteduden Skrevet April 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 (endret) privatpersoner eventuelt knoksen er vel billigst å lettest... men kan jo også ta en tur til tyskland eventuelt sverige. Er bare å høre rundt å se hva du finner, fant ny motor til CRX'en jeg hadde for en 1000 lapp å den var kjørt ca 90,000... Så bare å sjekke rundt så snubler du nok over en billig ja, har bestemt meg for å drite litt i prisen så lenge jeg får meg en skikkelig motor, jeg lurte på om det er mulig å sette inn en z22xe motor? eller hvor mange problemstillinger snubler man da over? er det noe annet å anbefale også er det bare å si ifra :) takk for tipset :) edit: glemte og høre hvordan det er å ha inn en 2,5 liter? sitter en x20xve motor i omegaen nå med motorhavari... Endret April 20, 2009 av molteduden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 hvis det sitter i en 2.0 nå, er det enklest å bytte til en 2.2 eller 2.0 med turbo fra enten astra/zafira eller calibra/vectra hvis du skal ha noe kraftigere. england er forøvrig landet å handle i dersom du skal ha billig motor Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 hvis du skal ha noe billig i norge er kolisjonskadde biler med v6 ett greit utgangspunkt. står en på høggern her.. tilsynelatende ok motor. men er ikke sikker. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 anbefaler hvertfall å skifte alt av pakninger og slikt på motoren før du slenger den i ihvertfall. Dritt hvis du kjøper en brukt motor og hiver den i så lekker den eller bruker olje... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molteduden Skrevet April 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 (endret) hvis det sitter i en 2.0 nå,er det enklest å bytte til en 2.2 eller 2.0 med turbo fra enten astra/zafira eller calibra/vectra hvis du skal ha noe kraftigere. england er forøvrig landet å handle i dersom du skal ha billig motor ja, lurte på om z22xe motor passer rett inn? gjør den det kommer jeg til og koste på meg det... :) kjøper meg en forholdsvis ny motor så håper på å unngå detta pakningsdrite... hadde akuratt bytta topp pakning på den første motoren min. fint om du har motorkodene på de som passer rett inn :) hadde vært til veldig stor hjelp lurer også på om det er veldig mye ombygging til 2,5 liter, er ikke den meest erfarne bilmekanikern så er det ekstremt mye arbeid får jeg stå over :) Endret April 25, 2009 av molteduden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet April 25, 2009 Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 ledningsnett, hjerne, vakuumslanger, motoren og girkasse for å skifte til v6... motorfester skal passe overens mener jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molteduden Skrevet April 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 ledningsnett, hjerne, vakuumslanger, motoren og girkasse for å skifte til v6... motorfester skal passe overens mener jeg såpass ja, hadde vært jevelig gøy men tror ikke veteran bilmekanikern i huset vil være med å bytte alt det må jeg bytte ledningsnett uansett om jeg ikke setter inni en x20xev motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet April 25, 2009 Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 mest sannsynlig ja, hjernen også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet April 25, 2009 Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 så lettest er å få komplett motor med girkasse, ledningsnett og hjerne. må gjerne legge opp noen nye vakuumslanger (vertfall for v6 da disse har fler)men så må du tenke på at omega er bakhjulstrekk og fleste opler er forhjulstrekk så hvis du skal ha ny motor som ikke stammer fra en omega så må du som regel fikse på motorfester og diverse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molteduden Skrevet April 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 (endret) så lettest er å få komplett motor med girkasse, ledningsnett og hjerne. må gjerne legge opp noen nye vakuumslanger (vertfall for v6 da disse har fler)men så må du tenke på at omega er bakhjulstrekk og fleste opler er forhjulstrekk så hvis du skal ha ny motor som ikke stammer fra en omega så må du som regel fikse på motorfester og diverse... huff, det er sikkert mer kødd for å få godkjent en v6 også, har ikke koblet og skruvd så mye bil, men man får vel bare begynne et sted, får vente å se om noen har peiling på denna 2,2 litern z22xe, hvis ikke blir det en x20xev som satt der fra før, men sliter så jævelig med å finne en god motor. har vært inne på finndel.no men på hver eneste 2 liter som ligger inne er enten gått 200 000 eller er av b kvalditet eller dårligere, eller så ringer jeg til bilopphuggeren så viser det seg at de ikke har den alivavel, har bare prøvd å ringt 3 plasser uten hell. noen som har andre tips, englandske nettsider og tips hadde også vært fint? foresten er ikke det mange høyreratta biler der? eller er det jeg som kødder? Endret April 25, 2009 av molteduden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet April 25, 2009 Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 jo mange høyreratta i england. Men det har ikke noe å si på motoren da det kun er tannstang/styresnekke og dash o.l som er "speilvendt" motor og alt sånn står likens fordet om ;) Men tror ikke det er noe prob å få en 2l omregga til v6. hvis jeg ikke husker feil så er bremsene lik på 2l og v6 ? husker ikke alt i hodet lengre, var opel mekaniker før men nå er jeg felleshore :P (skrur på alt). Tror mellomaksling også skulle være lik, diff er jeg ikke sikker på... men tror den også holder. Så er vel motor,ledningsnett og kasse du må skifte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega b Skrevet April 25, 2009 Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 Hvis jeg ikke husker feil så er bremsene lik på 2l og v6 ? QUOTE] Er vel fra 96> så har like bremser Siter 95 Omega b 2.0 16v 00 Audi A4 2.5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet April 25, 2009 Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 skal du bygge om til v6 må du å ha travers fra v6.. Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.