Andie Skrevet April 15, 2009 Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 (endret) Hei folkens. Har tenkt å handle meg Audi A4 avant (B7), men er usikker på hvilken motor jeg skal velge. Står mellom 2.0 TDI 170hk, eller 1,8 turbo 163hk. Også verdt å nevne at jeg skal ha quattro. Har fra før en Golf 2000modell med 1,8 turbo, som er chippet. Dette har jeg bare gode erfaringer med. Både driftsikkerhet og kjøreopplevelse. Kan ta med at hvis jeg går for 1,8T, så skal jeg chippe den. Har prøvekjørt TDI motoren. Virker som en sprek motor. Enda ikke fått prøvekjørt bensinmotoren, da jeg ikke finner noen som har den i nærheten. Endret April 15, 2009 av Andie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mering90 Skrevet April 15, 2009 Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 Er jo det at du raskt kan få godt over 200 hk med effektanlegg og litt chip til bensinbilen :) Men ingen ting er som en dieselmotor med litt gamp i ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossi^ Skrevet April 15, 2009 Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 Nå får man jo minimum 200 hk ved å chippe tdi-en også da, men et dreiemoment som er mye høyere, ca 100nm. Tdi uten tvil! :D Siter 2004 Audi A4 1,9tdi quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andie Skrevet April 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 Noen som vet om det bare er software eller andre forskjeller på 140hk kontra 170hk TDI? Angående quattro. Er den permanent på disse modellene (b7), eller kobler inn når det trengs? Veldig usikker på dette med motorene, da jeg generelt sett ikke er så glad i lyden til dieselmotorene. Men mye har skjedd siden min gamle Golf -92 TDk.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Noen som vet om det bare er software eller andre forskjeller på 140hk kontra 170hk TDI?Angående quattro. Er den permanent på disse modellene (b7), eller kobler inn når det trengs? Veldig usikker på dette med motorene, da jeg generelt sett ikke er så glad i lyden til dieselmotorene. Men mye har skjedd siden min gamle Golf -92 TDk.. :) Er kun motorstyring ja:) kanskje noen andre småting oxo. Men hovedsaklig software. Quattro er permanent, kun tt og a3 som har haldex. Dieselmotorene er ikke kaklete og sånn som i 92;) Jeg har selv 1.8tq 163hk og den går greit. Men skal selv bytte til tdi nå:) Men jeg tror jeg velger 2.5tdi:) 180hk og vilt mye nm:) Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andie Skrevet April 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Er kun motorstyring ja:)kanskje noen andre småting oxo. Men hovedsaklig software. Quattro er permanent, kun tt og a3 som har haldex. Dieselmotorene er ikke kaklete og sånn som i 92;) Jeg har selv 1.8tq 163hk og den går greit. Men skal selv bytte til tdi nå:) Men jeg tror jeg velger 2.5tdi:) 180hk og vilt mye nm:) Hm, okei. Trodde kanskje forbruket ville bli veldig mye når det er permanent? Hvordan er det da å chippe opp denne tdi'en med tanke på drivverk etc. når den allerede på en måte er det? Er skikkelig i tvil. Liker 1,8T motoren kjempegodt, men ser at TDI foretrekkes av "alle". Må da være noen i Trøndelag som lar meg prøvekjøre sin 1,8T B7? :angelsmili: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet April 17, 2009 Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 Er kun motorstyring ja:)kanskje noen andre småting oxo. Men hovedsaklig software. Hmmm...er du sikker på dette? Når det kommer til 1,8t b6 163 hk vs 190 hk (bensin) så er det vesentlige forskjeller. F.eks. annen turbo, clutch osv... Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wickeddark1 Skrevet April 17, 2009 Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 Er vel av og til forskjell på turbo og dyser også er det ikke? Er vel vel en del forskjeller på PD motorene så vidt jeg har klart å lese meg frem til. Dyser, turbo osv. Dyser er jo svindyre til de motorene. Men de nye 2.0 tdi er vel common rail ikke pd? Dessuten om du chipper min 105hk pd så får den max 150 hester. Mens med 130 hestern så er maxen på 180. Så det må jo være andre forskjeller. For ellers kunne en jo bare bytte ecu... Men til topic :P Ville gått for diesel any day. For det første blir du vant til lyden. Syns egentlig den er grom jeg. Og dieselen gir mere bang for the buck pluss at den går MYE rimeligere! Ellers finnes det masse alternativer nå til TDI trimming utover chip, så er ikke heller lengre noe godt argument å gå for bensin om en vil gå lengre en chip. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet April 17, 2009 Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 Hmmm...er du sikker på dette? Når det kommer til 1,8t b6 163 hk vs 190 hk (bensin) så er det vesentlige forskjeller. F.eks. annen turbo, clutch osv... Rimelig sikker. Men ekke påståelig:) Er vel ikke helt forskjellige turboer på dem, bare selve kompressoren trur jeg, og dyser. Blir uansett noe annet med diesel, pga turboen er god for mere, men jeg påstår ingenting, er ingen vag-mekaniker:) Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andie Skrevet April 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 Tenker jo mye på diesel nå da, ettersom det virker som en felles oppfatning at den er bedre.. Men har lyst til å chippe opp den 170 hester'n TDI, men må nesten være sikker på at alt tåler det. Får (ifølge es-tuning) 205hk og 430nm. Har som tidligere nevnt chippet min Golf, og den har ikke hatt noen antydninger til at den ikke tålte det, men dette er en annen bil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orihime Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 Tenker jo mye på diesel nå da, ettersom det virker som en felles oppfatning at den er bedre..Men har lyst til å chippe opp den 170 hester'n TDI, men må nesten være sikker på at alt tåler det. Får (ifølge es-tuning) 205hk og 430nm. Har som tidligere nevnt chippet min Golf, og den har ikke hatt noen antydninger til at den ikke tålte det, men dette er en annen bil :) Så lenge motoren og turboen er i god stand så skal det ikke være noe problem å chippe den. Men den bilen, synes jeg, går veldig bra med sine orginalhester :) Men jeg hadde valgt uten tvil TDI framfor bensin. Går billig og bra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andie Skrevet April 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 Tenker ikke så mye på forbruket. Bruker det den bruker :) Er bare motorkraft jeg lurer på. Hvilken bil som er morsomst/sprekest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orihime Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 Tenker ikke så mye på forbruket. Bruker det den bruker :)Er bare motorkraft jeg lurer på. Hvilken bil som er morsomst/sprekest. Se om det er noen bilforhandlere i nærheten av deg som har en/begge bilene inne som du kan få prøvekjørt :) Så ser du hvem du synes er morsomt/sprekest :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andie Skrevet April 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Finner ikke en eneste 1,8T i nærheten.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andie Skrevet April 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Kan bare avslutte denne tråden for min del, da jeg har handlet meg en 170hk TDi for noen timer siden. Skal hente bilen neste uke. Masse utstyr.. gleder meg som en unge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.