Gå til innhold

Andie

Bruker
  • Innholdsteller

    53
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Andie

  • Bursdag 02/08/1984

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    VW Golf
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Yrke eller sivil status
    Prosessoperatør
  • Motor (eks 1.6)
    1,8T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Konfilter, simons eksos, hohenesterchip

Contact Methods

  • Bosted
    Levanger

Andie's Achievements

  1. Andie

    TDI vs 1,8 Turbo

    Kan bare avslutte denne tråden for min del, da jeg har handlet meg en 170hk TDi for noen timer siden. Skal hente bilen neste uke. Masse utstyr.. gleder meg som en unge!
  2. Andie

    TDI vs 1,8 Turbo

    Finner ikke en eneste 1,8T i nærheten..
  3. Andie

    TDI vs 1,8 Turbo

    Tenker ikke så mye på forbruket. Bruker det den bruker :) Er bare motorkraft jeg lurer på. Hvilken bil som er morsomst/sprekest.
  4. Andie

    TDI vs 1,8 Turbo

    Tenker jo mye på diesel nå da, ettersom det virker som en felles oppfatning at den er bedre.. Men har lyst til å chippe opp den 170 hester'n TDI, men må nesten være sikker på at alt tåler det. Får (ifølge es-tuning) 205hk og 430nm. Har som tidligere nevnt chippet min Golf, og den har ikke hatt noen antydninger til at den ikke tålte det, men dette er en annen bil :)
  5. Andie

    TDI vs 1,8 Turbo

    Hm, okei. Trodde kanskje forbruket ville bli veldig mye når det er permanent? Hvordan er det da å chippe opp denne tdi'en med tanke på drivverk etc. når den allerede på en måte er det? Er skikkelig i tvil. Liker 1,8T motoren kjempegodt, men ser at TDI foretrekkes av "alle". Må da være noen i Trøndelag som lar meg prøvekjøre sin 1,8T B7? :angelsmili:
  6. Andie

    TDI vs 1,8 Turbo

    Noen som vet om det bare er software eller andre forskjeller på 140hk kontra 170hk TDI? Angående quattro. Er den permanent på disse modellene (b7), eller kobler inn når det trengs? Veldig usikker på dette med motorene, da jeg generelt sett ikke er så glad i lyden til dieselmotorene. Men mye har skjedd siden min gamle Golf -92 TDk.. :)
  7. Andie

    TDI vs 1,8 Turbo

    Hei folkens. Har tenkt å handle meg Audi A4 avant (B7), men er usikker på hvilken motor jeg skal velge. Står mellom 2.0 TDI 170hk, eller 1,8 turbo 163hk. Også verdt å nevne at jeg skal ha quattro. Har fra før en Golf 2000modell med 1,8 turbo, som er chippet. Dette har jeg bare gode erfaringer med. Både driftsikkerhet og kjøreopplevelse. Kan ta med at hvis jeg går for 1,8T, så skal jeg chippe den. Har prøvekjørt TDI motoren. Virker som en sprek motor. Enda ikke fått prøvekjørt bensinmotoren, da jeg ikke finner noen som har den i nærheten.
  8. Opp! Bilen er også lagt inn på finn.no.. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17016334
  9. Selger min trofaste Golf da jeg har behov for større bil. Bilen har gått 111500km, og har blitt behandlet meget pent. Fullstendig servicehefte som er tatt hos merkeverksted. Følger med 2 sett med dekk og alu-felger. Bilen er EU-godkjent i fjor høst. Alle originalhøytalere (8 stk) er byttet ut med Infinty Kappa, og drives av en Infinity Reference forsterker. Bilen er chippet av TS-racing. Åpent luftfilter som gir "pop-off" lyd. Bilen har motor/kupevarmer som er blitt brukt flittig, da jeg har gratis strømuttak på jobb. Ellers har bilen vært garasjeparkert. Blå og svarte Recaro stoler. R32 fanger. Regnsensor. Dimmespeil. Fyller inn mer info etterhvert som jeg kommer på ting. Pris: 125 000,- Ring/sms eller PM for mer info. TLF: 986 64 944 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2133685;username=
  10. Andie

    Motorvarmer

    Heisann. Har en VW Golf IV GTi 2000 modell, som det har blitt installert motorvarmer i. Noen måte å sjekke om den virker? Har tilgang til strøm på jobb, så når jeg er der så har den strøm i 8 timer. Kupevarmeren virker som bare det, men er litt usikker på varmeren. På min gamle Golf 3, så kom det varmluft tvert jeg starta bilen når varmeren hadde stått i. Det gjør det ikke nå. Bruker like lang tid på å få frem varm luft, som den gjør når motorvarmer ikke er inne. Har ikke sett hvor elementet står pga en noe sølete gårdsplass for tida. Pakken som er installert er fra Defa. Med motorvarmer og kupevarmer.
  11. Du trenger ikke å løsne hele fangeren hvis du bare skal bytte pærer. Det får du til ved å bare ta av dekslet bak på lyktene. Trangt som bare fy, men det går. Har gjort det selv mange ganger.
  12. hm, skal ha bilen på service på torsdag. De skulle visst vurdere om den måtte byttes da, men i følge dem så var det liten sjanse. Hvis reima mi ryker, så må det kunne gå an å få de til å ta noe ansvar? Sånn i teorien iallefall. Har vel ikke rykte på seg til å være så alt for samarbeidsvillig på slikt men.. Jeg hadde nok følt meg tryggest hvis jeg hadde bytta den nå, men samtidig så er det snakk om en del ekstra høvdinger. Snakka med Møller Trondheim, og de mente at jeg kunne godt bytte den når bilen hadde gåt 120 000km, men det var sikkert ikke nøvendig da heller. Synes det er rart at to stk som er i Møller-kjeden kan gi meg ulike svar.
  13. Tror kanskje det skal bli kjivt å komme over 200 hester med originalturbo også jeg da
  14. Ja, min er jo blitt 7 år nå. Er heller ikke i nærheten av 120k km.. må vel bytte den reima likevel da. Det pussige blir jo å faktisk legge i mot merkeverkstedet på dette da, for de er hellig overbevist om at det ikke skal byttes noe
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår