Gjest mathiman Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 Hallo Sliter med å bygge opp oljetrykket på motoren, tar lang tid, så jeg må ta av coilledningen så jeg ikke får rådebank. Hva kan dette skyldes? Bruker semisyntetisk olje fra biltema, skal være greit dette? Bruker oljekjøler men det burde jo ikke være noe problem. Så har jeg en liten oljelekkasje, vet ikke helt hvor det kommer fra, men det drypper et par dråper fra en av boltene til girkassa. Altså ikke dreneringshullet på kassa, men fra en av boltene. Er det oljetetningen bak veiva som er gåen? Options? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 Kan være at oljepumpa di er gåen snart, eller at silen er tett som gjør at du ikke får opp oljetrykk. Lekkasjen er mest sannsynlig tettingen bak på veiva ja. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Du skal få oljetrykk selv med biltemaolje. Kan jo være pumpen ja, filter og alt er byttet? Må du ta av coilledningen for å ikke få bank? :P Du mener at du ikke kjører med bilen? Hehe! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Det sies at det som gir mest bang for buck når det gjelder å få tilbake tapt oljetrykk er å bytte råde- og veivlagre. Selvfølgelig måler du klaringene i oljepumpa og sjekker/renser silen samtidig. Har ikke målene mine her, men den av de tre som var mest slitt lå fem hundredeler innafor, så jeg lot det stå til. For min del satte jeg 10% på lagrene (som hadde slitasje ('87 B230ET)) og 90% på udugelig mekaniker som ikke bytta d-ringer på oljetrykkrøret og i hvertfall ikke satte røret skikkelig på plass etter seg. :rolleyes: Jeg satte inn en giver og fant 0,5bar på tomgang og maks(!) 2,5bar på turtall. Nå er det umiddelbart 3-5 bar. Ved priming av motor/turbo før lagerbytte piplet det knapt ut av turboen (der det skal) etter 6x 10 sekunder på startern. Nå satte jeg drillen på mellomakselen og det kom et fossefall. :D (Fossefall = 1,5 kvadrat (på gulvet it is.)) :bump PS! D-ringen på den enden av trykkrøret som går inn i blokka (fra oljepumpa) hadde revnet og lagt seg på høykant og dermed gikk olja ut i "friluft". Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 hehe bra du fant utav det, kjipt å gjøre sånne feil.. Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg