viggo73 Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Det jeg lurte på om det er nån som har bygd om en servo fra 240 til en volvo 145 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Det jeg lurte på om det er nån som har bygd om en servo fra 240 til en volvo 145 Tenker du på å bruke kun servopumpa, eller hele sullamitten med tannstang og alt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 242 dl Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 du mener vel å bruke deler fra 240 over på 140serien? har du servopumpen fra 200serien så skal det passe å koble til servosnekke eller tannstang til denne pumpen mener jeg. har prøvd dette på min. brukte da tannstang fra 240 og pumpe fra 140 serien som var lik som tidlig servopumpe på 240/140. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donflaem Skrevet April 3, 2009 Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 140 har styresnekke og 240 har tannstang. Å bygge om dette er endel jobb og alt må spesiallages. Godkjent får du det aldri. Bruk styresnekke fra 164, den passer nesten, Siter 142 73mod.banebil. B234 16v m/t04 turbo 500hk+, Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet April 3, 2009 Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 servo på 140 er en skam! Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donflaem Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 Ja det er mye bedre å jobbe seg ihjel med 5,5 runder på rattet med orginalsnekka. Siter 142 73mod.banebil. B234 16v m/t04 turbo 500hk+, Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo73 Skrevet April 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 Tenker du på å bruke kun servopumpa, eller hele sullamitten med tannstang og alt? tenkte å bruke hele sulamitten.har prøvd å fin servo i fra en volvo 164 men finn ingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 tenkte å bruke hele sulamitten.har prøvd å fin servo i fra en volvo 164 men finn ingen. Jeg vet av et 164 vrak, kan jo være at snekka er der.. Men jeg får ikke sjekka det før uti mai en gang siden bilen er under tja 1 meter snø og den ligger på taket, så hvis du ikke har det kjempetravelt med å få montert servo så kan jeg sjekke dette når den er fram-tint (skal uansett se etter noen karosserideler på den). Det å bygge om til tannstang er nok en h.vetes jobb, og jeg mener å ha lest at 240ens tannstang er for brei. Vet at en kar i england klarte å få tannstanga fra en 360 til å passe men det er alt jeg vet.. Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo73 Skrevet April 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 ja det hørtes fint ut.ja æ kan vente,bilen æ holder på å byge opp er langt i fra ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Hadde tannstang fra 460 på en 145 jeg hadde. Det fungerte fint langs veien, men når man svinger litt mer blir det feil. Styrings-geometrien på 140 vil aldri fungere riktig med tannstang. Hjulet i yttersving vil etterhvert når man svinger, svinge mer enn innnerhjulet. Det skal være motsatt. Det har med hvor styrestagene er festet i forhold til hvor hjulet svinger om. Til eldre amerikanere fåes det sånne ombyggingsett fra snekke til tannstang. Da byttes delene som gjør at det blir riktig. Det går jo å kjøre med men ved maks rattutslag ser man det lett at det er feil. Det er jo ikke ideelt for glatt veg og kansje heller ikke sidelengs på banen. Og så får man det jo aldri godkjent. Derfor satser jeg på 164 snekke. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Styrings-geometrien på 140 vil aldri fungere riktig med tannstang. Hjulet i yttersving vil etterhvert når man svinger, svinge mer enn innnerhjulet. Det skal være motsatt. Det har med hvor styrestagene er festet i forhold til hvor hjulet svinger om. Veldig interessant det du sier her. Men dette har vel ikke noe å si på en bil med MacPherson forstilling? Jeg har planer om å konvertere et annet merke, og der kommer ulike generasjoner av modellen med hhv snekke og tannstang om hverandre på ellers tilsynelatende like konstruksjoner. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Veldig interessant det du sier her. Men dette har vel ikke noe å si på en bil med MacPherson forstilling?Jeg har planer om å konvertere et annet merke, og der kommer ulike generasjoner av modellen med hhv snekke og tannstang om hverandre på ellers tilsynelatende like konstruksjoner. Kan godt fungere på andre biler. Broder har en 63 impala som han bygde om på samtidig med tannstang fra volvo. Der har han parallelle hjul ved maks sving. Bedre altså, men fortsatt ikke helt riktig. Så vi venter bare på at det skal komme kit til den "over der" For at bilen skal svinge riktig må innerhjulet svinge noe raskere. På 140 gjøres det pga utforminga på lenkearmene som står på snekke og hjelpesnekke. Enkleste for å se om det fungerer er å montere på en tannstang og bare feste den provisorisk og svinge i vei. Det som også har noe å si er hvor tannstanga er leddet. Det påvirker om hjula står rett i hele fjæringsveien. Så lenge det er riktig med bilen på bakken i kjørehøyde går det stort sett greit. Men på broders impala med luftfjæring har det faktisk en del å si. Så det er ikke bare å slenge på ei tannstang. Men er du heldig kan det jo passe. Og det er jo bedre å kjøre med;) Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 Var å sjekka det vraket for ca en time siden, snekka var der men det var en "ikke-servo" modell.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stikven009 Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Det jeg lurte på om det er nån som har bygd om en servo fra 240 til en volvo 145 Hei! Har komplett servo til 164 med styresnekke til salgs! Gi bud Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Hei! Har komplett servo til 164 med styresnekke til salgs! Gi bud cirka pris da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg