Gå til innhold

chip til 960 M.m.

Ranger emnet


boner

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om det er mulig å chippe 960,

eller om du må pelle ut ecu.en og få den omprogramert.

Har sett mange skriver att bilen er "chippet" om 960.

-96 volvo 960 2.5

-71 volvo 142

-89 volvo 245

-93 volvo 240 Kræsja og solgt

old volvos never die, they only go faster!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 960, og chip. Har tatt ut chippen nå, det er ikke voldsom forskjell. Jeg har planer om å ta en liten test med et program på iphone (måleren treffer innenfor tidelen på kvartmila ifølge tester jeg har sett, så den er ganske nøyaktig) med og uten chip, men vet ikke når jeg kommer så langt. "Stoppeklokkedynoen" sa ikke så mye om resultatet, "rumpedynoen" sier at den "sparker" mer når den passerer 4500 med chip enn den gjør uten, og føles tilsvarende dauere på lavt turtall. Om dette er tilfelle eller bare innbilning, vet jeg ikke før jeg har fått somla meg til å måle.

 

Les mer på denne tråden: http://www.bilforumet.no/900-serien/200167-liten-test-chip-960-3-0-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går fint ann å chipe den. men du tjener ingenting på det om du ikke har turbo motor.

 

I teorien skal det være noe å hente i å optimere for 98 oktan (eller høyere for den saks skyld), spesielt siden den har såpass høy kompresjon (10.7). Om det er praktisk enkelt, eller om noen har giddet å gjøre en skikkelig jobb med å utvikle en slik chip, er et annet spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chip blir for meg som Kristen Gislefoss med nye joggesko(blir værmannen noe raskere av det??)... Denne bilen er en cruiser for landeveien..Og en fin bil å "skli" rundt i byen med.. Og det er den meget meget god til... Jeg er hvertfall kjempefornøyd..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chip blir for meg som Kristen Gislefoss med nye joggesko(blir værmannen noe raskere av det??)... Denne bilen er en cruiser for landeveien..Og en fin bil å "skli" rundt i byen med.. Og det er den meget meget god til... Jeg er hvertfall kjempefornøyd..

 

Ser den! helt enig, bilen er digg å kjøre som den er.

har akkurat kjøpt den, cruisa fra stjørdal til kristiansand :pray

-96 volvo 960 2.5

-71 volvo 142

-89 volvo 245

-93 volvo 240 Kræsja og solgt

old volvos never die, they only go faster!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chip blir for meg som Kristen Gislefoss med nye joggesko(blir værmannen noe raskere av det??)... Denne bilen er en cruiser for landeveien..Og en fin bil å "skli" rundt i byen med.. Og det er den meget meget god til... Jeg er hvertfall kjempefornøyd..

 

Ja, er egentlig helt enig, men har et forskerinstinkt, og må prøve ting når jeg kommer over dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår