Gå til innhold

Turbo

Ranger emnet


Michalsen

Anbefalte innlegg

om du kjøper K04 så kan du mappe og få litt mer effekt ut av den enn en vanlig K03.. en jeg vet om har K04,Milltek eksos og bilen hans vart mappet til 270 hk..bilen var en Audi A4 1.8TQ B6

 

Ja, rekkti ja, men det var ikke helt det jeg lurte på.

Er det trygt å kjøre K04 med kun chip, og er det i det hele tatt noe vits? Noen som har peil? Polo Classic?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er trygt å kjøre K04 med bare chip ja, så lenge det er chip til K04.

 

Kimmit turboen er vel såvidt jeg vet en kinakopi. Vet om hvor du kan få ekte k04-15 til omtrent samme prisen ;)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

prisen er vel ganske grei den men blir vel et lite problem med å få på eksos røret der siden det er tre bolter å mere trekanta festet på a4 og den der har mere rundt hull med 4 bolter så må mikse til en overgang el sveise på annet feste på eksosen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prisen er vel ganske grei den men blir vel et lite problem med å få på eksos røret der siden det er tre bolter å mere trekanta festet på a4 og den der har mere rundt hull med 4 bolter så må mikse til en overgang el sveise på annet feste på eksosen din!

 

så egentlig er det jævli mye arbeid elr?

 

har en turbo som runder 190 tusen. er det lurt og skifte turbo før den ryker ? evt hvor langt går en a4 orginal turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så egentlig er det jævli mye arbeid elr?

 

har en turbo som runder 190 tusen. er det lurt og skifte turbo før den ryker ? evt hvor langt går en a4 orginal turbo?

 

jeg har hørt at turboene på A4 bruker og ryke på rundt 150 000.. men har vell noe med kjøringen og si også da.

Kjører laveste bil'n i gata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt at turboene på A4 bruker og ryke på rundt 150 000.. men har vell noe med kjøringen og si også da.

 

Kjører for det meste fint da:) er en "familie bil" for det meste, men ønsker mer power og futt. tenkte rett og slett og drite i ny turbo og heller kjøre chip til den gammle ryker. lager jeg meg mye arbeid av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt at turboene på A4 bruker og ryke på rundt 150 000.. men har vell noe med kjøringen og si også da.

 

de sier på møller at de burde byttes på 150 000,men min har gått 250 000 føre det begynte å skje saker!hehe,er enda ikke sikker på om min er gått el ikke!:(men har ikke noe trykk og en rar lyd frammi der så er nok hull i ic``en min i samme slengen tror je!

plukke litt på den i dag og da je sku ta av den nederste slange på ic`en så kom det masse olje og det kan da ikke være riktig!?turbo`en er jo olje kjølt men!hm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var det i mine slanger åsså men er ikke det oljedampen?? ikke vet jeg men min turbo har gått 265000 og den er ikke totalt ødelagt bare 5 mm slakke i den ut og inn hehe heldigvis ny på vei.

 

sitter jo en slik som ser ut som en dump som doserer inn olje inn i turbo og hvis en ikke har nok trykk så får den ikke dratt med seg alt oxo samler det seg i det laveste punktet ve!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Min bil er rullet 270000 no, og turboen så bra ut, Har pittelitt slarsk sideveis, blir å kjøre til turbinen skraper i turboveggen, da er det påtide å bytte :P Bilen er eid i masse år av en eldre mann som jobbet i statoil helt til før et år siden da en ungdom kjøpte den og krasjet den etter 3 mnd :P

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har k04-15 på min med hiflow manifold og miltek eksos, grønne 440cc dyser. og har nå mappet min til 244,6 hk. alt kom på ca 15k med litt prosenter da:) men jeg mener du burde gå for k04-15 når du først skal bytte.

 

min orginale gikk 160000 før min tok kvelden:P

Audi A4 1.8t Quattro (B5) benket til 244.6 hk

Mb190 2.3 8v turbo. (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Ja, rekkti ja, men det var ikke helt det jeg lurte på.

Er det trygt å kjøre K04 med kun chip, og er det i det hele tatt noe vits? Noen som har peil? Polo Classic?

 

okey, da har lagrene i tuboen min gådd ryken. har sett på turbo til bilen og har funnet en type, men vill ha litt opplysninger om den før jeg eventuelt kjøper, er en orginal upgrade 1.8 T. noen som har erfarning med den type turbo. eller tips til evnt andre turboer. gjærne trimmaturbo osv. alt opp til 9 tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår