Gå til innhold

Terjes Golf 1.6 CL

Ranger emnet


Terjeth

Anbefalte innlegg

Er ikke det ;) Profil er % av dekkbredde, ikke mm!

 

195\45 = 87,75mm dekkhøyde

 

165\50 = 82,5mm dekkhøyde ;)

 

What? Jaja, da har jeg vært feilinformert en gang for mange år siden=P Men er Nankang noe særlig til dekk da? Er ikke det sånn billig korea-dritt?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har Nankang selv, er veldig fornøyd iallfall, de sitter veldig bra på veien. Er ikke det aller beste på is og snø, men det kan man vel kanskje ikke vente av sommerdekk heller.. :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Nankang selv, er veldig fornøyd iallfall, de sitter veldig bra på veien. Er ikke det aller beste på is og snø, men det kan man vel kanskje ikke vente av sommerdekk heller.. :)

 

 

Eirik

 

Sant det :D De nankang dekkene jeg har\har hatt har jeg i hvertfall vært meget fornøyd med! Har hørt at de var rimelig dårlige for noen år siden da, men de har tatt seg inn! Også lager de så mange snodige dekkdimensjoner! :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det Nankang:) Hvordan er det å kjøre med 165-dekk på 7" felg? Blir det ikke lite stabilitet i dekksidene slik at bilen vandrer hit og dit?

 

Fin bil!

 

Tusen takk:)

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det Nankang:) Hvordan er det å kjøre med 165-dekk på 7" felg? Blir det ikke lite stabilitet i dekksidene slik at bilen vandrer hit og dit?

 

 

 

Tusen takk:)

 

Ikke opplevd det med 155 dekka mine, så burde gå bra med 165 og ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta blir bra vett :) 90 fangere?

 

Nix, org. fangere med kromlister, myye senk og ellers ganske originalt og reint;)

 

Ikke opplevd det med 155 dekka mine, så burde gå bra med 165 og ;)

 

Ok, takk:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere?

-med eller uten grillist?

-smale lister som originalt, brede lister eller helt clean?

-skjermbreddere(G60/GTI/90?), original/større skjermbeskyttere i framkant av bakskjermer eller helt clean? (har allerede rust i skjermene)

-med eller uten bakrutespoiler?

 

Har ennå ikke sett en Golf med smale fangere og grillist. Er det fy-fy eller? Hvis noen har bilde så vil jeg mer enn gjerne se;)

 

Selv om bilen ikke skal helrenoveres, vil jeg at endringene skal være gjennomført, ikke bare en rånebil med skamsenk, alufelger og sota ruter.. Det eneste karosseriarbeidet som skal gjøres er å fjerne rust fra hjulbuer, tette igjenn hull fra antenne osv, og lakkere bilen helt ned:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øppdeit:

Første steg i cleaninga har begynt:

DSC00130.jpg

Ble i allefall litt bedre når visker'n kom ned:)

Edit: Nå ligger det helt nede:)

Slenger ut noen flere bilder og:)

 

Felgene:

DSC00129.jpg

Fant en liten jævel her. Fangern er skrua fast helt inntil skjermen. Sikkert ødelagte fester:(

DSC00131.jpg

Her og var det noe:

DSC00133.jpg

 

Heldigvis er lister og fangere uten ytre skader:)

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har krom-lista til dørhåndtakene å gi bort/selge? Kikka på NBS, men de har bare hele håndtak til 280,- stk(!)

 

Edit: Skal på hugger'n til uka uansett, så jeg finner sikkert noen der:D

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I helga som var, fikk Golfen en runde på spa. Vask inn- og utvendig, polering og støvsuging. Samt en eksklusiv støtfangermassasje med plastrens. Tok av de stygge setetrekkene og gjett hva jeg fant? Omtrent strøkne, originale seter, neddynka i støv fra de oppmorkna trekkene. Støvsugeren fikk jobbe, og nå synes jeg setene står i mye bedre stil til resten av interiøret og bilen. Det er kanskje ikke sportsseter eller skinn, men de passer bra til classic/old school-looken jeg er ute etter.

 

En bil er som ei dame. Krever mye stell, koster det gule ut av øra ogg gir deg mye strev av og til. Men er du virkelig interessert, gjør du hva som helst for at det skal funke;)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga som var, fikk Golfen en runde på spa.

 

Nå trodde jeg du hadde kjørt på bane i Belgia.. :D

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår