Gå til innhold

Terjes Golf 1.6 CL

Ranger emnet


Terjeth

Anbefalte innlegg

Fikk en ganske pen Golf før jul, og tenkte jeg kunne legge ut en tråd om bilen.

 

Har bestandig ønsket meg en 2erGolf, og har fortsatt ikke bestemt meg for hvilken look jeg skal gå for. Det blir ikke totalrenovering av bilen, men vil bare dele framgangen med resten av folket;)

 

Tar nok en tid før bilen tar form, siden jeg har andre prioriteringer=) Skal legge ut noen bilder når jeg får tatt noen fine;) Det eneste jeg har begynt med er å bytte ratt. Fikk meg et fint brukt Luisi-ratt, som jeg synes gjør mye med interiøret=) Er i første omgang ut etter senkesett, og vil helst ha juterbart siden bilen vil brukes om vinteren.

 

Hva tror dere om clean look med smale fangere? Cleana Golf er vel ikke akkurat utenom boksen, men de fleste jeg har sett i Norge har 90-fangere og ser forholdsvis like ut=P

 

To-do-list:

Felger(X)

Coilovers(X)

Rusta panser(X)

Gul lykt under fanger

Sveise og fjerne rust

Takgrind med stæsj(X) Må tilpasses

Legge ned bakrutevisker(X)

Muligens gul film på hovedlys

Muligens skvettlapper med VW-merke

 

Bilder:

DSC00646.jpg

DSC00653.jpg

DSC00645.jpg

DSC00643.jpg

DSC00637.jpg

DSC00632.jpg

DSC00630.jpg

DSC00629.jpg

DSC00624.jpg

DSC00601.jpg

DSC00582.jpg

 

 

Tips og meninger tas imot med takk=)

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

DSC00100.jpg

golfenbak.jpgGolfenfram.jpg

 

Litt om bilen:

1987 Golf CL, 1.6 gasser

Har 4 fine Rial Viper 7x15" til sommern som jeg forøvrig er på utkikk etter dekk til. Tips om dere vet noen som selger rimlige og brukbare dekk;)

Av stereo har jeg en Panasonic spiller, 12" SPL 700w 350rms sub, og to høyttalere fra mikroanlegget til fruen. Har og 2 Rockford Fosgate 6x9 som ikke er koblet til=) Ikke værstingstereo, men det dunker litt iallefall;)

 

Fant ut at jeg har kromlister på fangerne likevel(yay!), så det ser ut som det blir senk, dype felger, og et strøk lakk når jeg får råd=)

 

Hva syns dere?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 fine Rial Viper 7x15" til sommern som jeg forøvrig er på utkikk etter dekk til. Tips om dere vet noen som selger rimlige og brukbare dekk;)

 

Jeg bruker Falken Ziex ZE-912 på mine 15" Rial Viper.

Disse er jeg meget fornøyd med.

 

 

Hva syns dere?

 

Ser hel og pen ut denne, blir sikkert bra med litt senk, polering og felger:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ut som en flott Golf det der.

 

Den "spoilern" bak var jo faktisk litt tøff ;)

 

Takktakk=)

 

Hehe, ja for å gjøre det max harry kan den snues opp ned, så for man sinnsykt med downforce på rompa;)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Falken Ziex ZE-912 på mine 15" Rial Viper.

Disse er jeg meget fornøyd med.

 

Takk for linken. Kikka på testen og det var ganske bra resultat på de=) Tror jeg går for 45-profil, de var jo ganske billige uansett=)

 

 

Ser hel og pen ut denne, blir sikkert bra med litt senk, polering og felger:)

 

Jo takk=) Er litt rust på skjermene og sånt som er mala over med grunning, går det an å fikse selv? Har aldri lakkert før, men faren min har utstyret til det. Er jo drittdyrt å få gjort det profft=/

 

Har planer om andre felger senere, har lyst på BBS med mye kant. Skal og prøve GA coilovers fra http://www.autospar.no tenkte jeg. Noen som har erfaring med det? Det er jo så billig (3000) at det er rom for prøving og feiling. Har lyst til å få den langt ned på late sommerdager=P

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt rust på skjermene og sånt som er mala over med grunning, går det an å fikse selv? Har aldri lakkert før, men faren min har utstyret til det. Er jo drittdyrt å få gjort det profft=/

 

Sålenge panelet du vil lakkere er uten bulker lar det seg gjøre å lakkere selv uten alt for mye arbeid.

Viktigste er at du får fjernet all rust først, enten ved å sandblåse eller ved kjemikalier.

 

Jeg lakkerte dørene selv da jeg byttet til 90`dører, gikk helt fint selv om resultatet ble 99%..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en pen oppskrift til deg, totalpris ca. 15,000kr

 

Down and out!

 

1. Skamsenk (Stivt justerbart. Raceland eller Vmaxx er billige og stive)

2. Felger: Breie felger, gjerne 9" med kant. Viktig at de følger hjulbuene, eventuelt stikker utenom. Dekkstrekk (men ikke for mye)

3. Behold fargen og dørene

4. GTI-leppe

5. Crystal-clear baklykter

6. Fjern bakruteviskeren og spylerdysen og propp igjen hullene.

7. Fjern den F&F-vingen

8. Fjern antennen og propp hullet.

9. Bytt blinkers med hvite.

10. Fjern emblemene.

 

Det skal så sinnsykt lite til. Det tar kort tid, billig og enkelt. I tillegg vil du få oppmerksomhet som bare pokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil :)

 

Hvis det ikke er store feltan du ska lakke kan du også bare stikke på en bil rekvisita butikk få tak i en boks etter farge koden og bruke det.. Gjort det selv på flere biler og det funker helt fint samt koster ikke mange kronan.

 

Når det gjeld bilen ville jeg hatt den orginal med untakk av felger og senk. Syns det er litt tøft med orginale lamper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips=) vurderer å beholde grillen og sette på grillist, evt få tak i en grill med større riller.

 

F&F-vinge ja, hehe..den skal bort=) Antenne og bakvisker skal og fjernes når jeg får tid til å sveise gjenn hulla. GA settet skulle visst være ganske stivt det og.

 

Tusen takk for gode råd, bare kom med fler. skal prøve å legge ut litt fler bilder snart=)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår