Gå til innhold

noen som skjønner seg på b230et

Ranger emnet


chevy4x4

Anbefalte innlegg

har problemer m å få start på motorn dysene åpner ikke ka e det som styre dem har målt spenning på dysene 1234 og på slutttrinnet målte jeg på234 ikke nr 1 har ohmet ledningen imellom dysenr 1 og slutttrinnet det er ikke brudd der

har også spenning inn till slutttrinnet har også god jording til det noen ideer på ka som kan være feil vet ikke ka som har med åpning av dysene gjøre

håper på svar det må da finnes noen kloke hoder der ute

mvh oppgitt

740 eier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde det noe ekstraordinært før bilen stoppet? Har du disse Motronic / B230ET skjemaene som ligger på div svenske og russiske sider? Haien(?) her har laget et kompendie av noe feilsøkerutiner for B230ET. Jeg brukte måleverdiene derfra for å eliminere feil ved giverne og enhetene da jeg slet med min. Litt tunglest hvis du liker flytskjema-varianten "did you touch it?" "did anyone see you" osv... , men greit å følge slavisk step-by-step.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde det noe ekstraordinært før bilen stoppet? Har du disse Motronic / B230ET skjemaene som ligger på div svenske og russiske sider? Haien(?) her har laget et kompendie av noe feilsøkerutiner for B230ET. Jeg brukte måleverdiene derfra for å eliminere feil ved giverne og enhetene da jeg slet med min. Litt tunglest hvis du liker flytskjema-varianten "did you touch it?" "did anyone see you" osv... , men greit å følge slavisk step-by-step.

 

jeg kjøpte bilen i denne tilstanden men tidligere eier sa at den ble dåligere gradvis funka ikke på tomgang osv når han skulle starte den så måtte han jukkle på gassen for å holde den i gang og siden har den ikke startet

jeg har kikka på denne her http://bilbygging.no/viewtopic.php?t=1974 og søkt litt utifra den men har ikke fulgt den slavisk har testa det som har m dysene og fuel leveranse å gjøre har du noen linker til sidene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte bilen i denne tilstanden men tidligere eier sa at den ble dåligere gradvis funka ikke på tomgang osv når han skulle starte den så måtte han jukkle på gassen for å holde den i gang og siden har den ikke startet

jeg har kikka på denne her http://bilbygging.no/viewtopic.php?t=1974 og søkt litt utifra den men har ikke fulgt den slavisk har testa det som har m dysene og fuel leveranse å gjøre har du noen linker til sidene

 

Er det tomgangsregulator på ET? F motorene starter ikke viss tomgangsregulatoren er utkoblet/defekt.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit med den samma feilen for en stund siden. Jeg fikk riktige målinger når jeg målte dysesluttrinnet, ingenting som tyda på at det skulle være noe galt med det, men viste seg å være feilen likevel..

 

ok men jeg har kjøpt et annet et også men ingen endring men jeg har som sagt ikke målt spenning på dyse nr en skal gå en runde til på dysesluttrinnet takker for innspill må jo få det til slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår