Gå til innhold

Hvor lang tid vil denne reparasjonen ta på verksted?

Ranger emnet


YBA400

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er ny her på forumet og lurer på om noen av dere lærde her inne kan gi meg svar på følgende.

 

Jeg har en BMW 320, E-36, som må repareres. Jeg må skifte bremseskiver forran og bak, demperene (kun fjørene) er ødelagt på begge sider bak. Opphengskulen på ene siden fremme er gåen og veivhusventilasjonen må nok byttes.

 

Spørsmålet mitt er da hvor lang tid en fagmann vil bruke på å fikse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
En fagmann vil antakelig bruke 3-4 timer på jobben. Men på regningen vil det likevel stå 6-8 timer.

 

Det koster jo i snitt 1200-14oo,- i timen inkl. moms, så ja, det er dyrt. Og man vil fort tro man betaler for en hel dag. men nei.

 

vil nok ikke tro det nei buskmann ;) vi lever av kundene så om vi lurer dem kommer de ikke tilbake ;) og en missfornøyd kunde kommer til å si det til alle denne personen kjenner og ikke komme tilbake. en fornøyd kunde derimot kommer tilbake og blir kanskje til og med trofast kunde!

 

Så sant så sant! Men klart, de useriøse firmaene, finnes de også.

 

Så lureste er å bruke merkeforhandlere, og ikke allt mulig mekke sjapper. (Finnes seriøse av de også, men dere skjønner tegninga).

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der jeg jobba tidligere hadde vi ofte konkurranse oss i mellom om bremsejobbene og da brukte jeg 23min på skiver og klosser forran på e36. så han som bruker 1 1/2 til 2 timer på det burde hatt sparken! men jeg vil anbefale deg å forhøre deg med litt forskjellige verksteder ang. pris. og ikke for å rakke ned på noen men på merkeverkstedet vil du nok ikke få den laveste prisen. og de bremsene klarer du å bytte selv så lenge du har to hender. er ikke noe hokus pokus det. da har du jo spart deg for noen kroner hvertfall.

Kjører børsje med fire ringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der jeg jobba tidligere hadde vi ofte konkurranse oss i mellom om bremsejobbene og da brukte jeg 23min på skiver og klosser forran på e36. så han som bruker 1 1/2 til 2 timer på det burde hatt sparken! .
Nå er det vel oppsatt tid som gjelder, ikke hva man faktisk bruker påen jobb man har gjort 200 ggr før. Og ikke engang du klarer det på 23 min på alle bilene. Og så gjaldt forespørselen både foran og bak

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår