Gå til innhold

normal lønn som lastebil sjåffis?

Ranger emnet


Mr_Ford

Anbefalte innlegg

Kan jeg spørre HVOR du har 100% overtid på å kjøre lastebil?!

Det er vel egentlig ingen som har med mindre du kjører f.eks Rimi med dems egne biler som leverer matvarer til butikkene..

og igjen.. NEI! du jobber deg ihjel du sitter ikke her og forteller meg at du mnå mottar advokat lønn for en slikk og ingenting fordi du tjener på "overtid"..

 

Såfall er du blandt de eneste i norge som har funnet gullåren i faget!

Jeg hadde overtid jeg også på kranbil kjøring melom kl 21-06...... med 20kr mere pr time.. da ga jeg regelrett faen i å jobbe natta! når sjefen ringte sa jeg fuck off.. jeg jobber ikke!

 

jeg snakker om å ha kontakter til å skaffe seg NOE LITT GROMMERE enn å shaue paller! og ikke motsi meg der engang.. nå har jeg kjørt 4 SNART 5 år i oslo og jeg vet hvordan det ligger an om du skal ha en grom lastebil jobb som f.eks kran/spesial transport/ lignende og faktisk tjene penger enn å bo i bilen i østerdalen!

 

For å ikke nevne havne bak rattet på en utslitt gammal skapbil som det er flaut å bli sett i! Har du kontakter og kjenner noen som kjenner noen er det plutselig 200% større sjanse for å faktisk få en grom jobb som er menneskelig!

 

Ja du kan fint skaffe deg jobb bare med å møte opp på kontoret og si, hei jeg vil kjøre lastebil jeg.. trenger ikke søknad en gang om de desp. trenger sjåfør.

 

men da ender du opp på no dritt kjøring INGEN overhodet vil ha.. og der hadde du flaksa de...! du fikk deg jobb på sparket.. og den kjipeste jobben på sentralen!

 

Stefattern kjører skapbil, splitter ny, tjener helt greit han. Han er dog selvstendig næringsdrivende. Leid inn for schenker, har vel noe rundt 400kr timen elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Posten har 50% og 100% overtid. Hvis du er fast ansatt og må jobbe utover vakta di (jobber skift, 37.5 normtimer) så får du 50% og hvis det er mellom 21-06 får du 100%.

Kjører jeg ei rute og blir stående i trafikken så ruller pengene inn. ;)

Lønna er rundt 165-170kr/timen som sjåfør, 80kr i nattillegg og 20-30kr i ettermiddagstillegg. Er lærling jeg så får bare 80% av grunnlønna nå da :)

 

Lykke til med den fine jobben din DRFT-R, kos deg:hello:

Endret av fsl

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden eg bor på "landet" har eg nok av naboer og lignende som kjører anleggsmaskiner og lastebiler, da mest dumpers biler.

 

Ut fra det de sier, så er det NOE mer penger i anleggsmaskinkjøring enn lastebilkjøring. Vel å merke med fagbrev der da. Men naboen min her begynte som ufaglært maskinfører før jul, uten nevneverdig erfaring og han ligger på det samme som de som kjører dumpers.

 

De som kjører vanlig dumpers har eg inntrykk av at har ett sted mellom 155-175kr avhengig av firma, erfaring og ansinitet. Det er da til gjengjeld FLAt betaling da. Ingen overtid sånn som i vanlige yrker. Utenom litt helger og sånn da. Da er det litt, men ikke i nærheten av det eg har i mitt yrke.

 

De eg kjenner som kjører maskintransport (semi) har 175-190kr/t, men de som har høyest er de som har maskinførerbevis og litt erfaring (kjekt å ha greie på de maskinene man skal manøvrere opp på henger) og at de i tilegg står på og er flink med utstyret sitt.

 

To eg kjenner driver transport/anleggsfirma og etter det de forteller meg, så synes eg ikke lønna er noe å rope hurra for da.

 

Men det er jo ett sosialt og kjekt yrke da. MEn skal man talastebillappen uten å pantsette tre av generasjonene i familien sin må man vel hive seg rundt snart? Det steg for noen år siden da eg begynte på D og det skal vel stige noe voldsomt nå og, hvis det ikke allerede har gjort det?

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre HVOR du har 100% overtid på å kjøre lastebil?!

Det er vel egentlig ingen som har med mindre du kjører f.eks Rimi med dems egne biler som leverer matvarer til butikkene..

og igjen.. NEI! du jobber deg ihjel du sitter ikke her og forteller meg at du mnå mottar advokat lønn for en slikk og ingenting fordi du tjener på "overtid"..

 

Såfall er du blandt de eneste i norge som har funnet gullåren i faget!

Jeg hadde overtid jeg også på kranbil kjøring melom kl 21-06...... med 20kr mere pr time.. da ga jeg regelrett faen i å jobbe natta! når sjefen ringte sa jeg fuck off.. jeg jobber ikke!

 

jeg snakker om å ha kontakter til å skaffe seg NOE LITT GROMMERE enn å shaue paller! og ikke motsi meg der engang.. nå har jeg kjørt 4 SNART 5 år i oslo og jeg vet hvordan det ligger an om du skal ha en grom lastebil jobb som f.eks kran/spesial transport/ lignende og faktisk tjene penger enn å bo i bilen i østerdalen!

 

For å ikke nevne havne bak rattet på en utslitt gammal skapbil som det er flaut å bli sett i! Har du kontakter og kjenner noen som kjenner noen er det plutselig 200% større sjanse for å faktisk få en grom jobb som er menneskelig!

 

Ja du kan fint skaffe deg jobb bare med å møte opp på kontoret og si, hei jeg vil kjøre lastebil jeg.. trenger ikke søknad en gang om de desp. trenger sjåfør.

 

men da ender du opp på no dritt kjøring INGEN overhodet vil ha.. og der hadde du flaksa de...! du fikk deg jobb på sparket.. og den kjipeste jobben på sentralen!

 

50% på vanlig overtid. 100% på eventuell jobbing mellom 21.00 og 06.00

Bilen jeg fikk utdelt er en eldgammel scania. Det vil si en 2007 modell R500, som har gått snart 50000 kilometer.

Sånn så det er sagt, så kjører jeg betongbil. Sjefen min har dessverre satsa kun på biler med transportbånd. Pumpesjåførene har enda bedre betalt. De har samme grunnlønna som meg på venting, men de har 204 kroner per time med pumping. Overtid etter 7,5 time, eller etter halv 4 der også.

Noen gullgruve er det vel kanskje ikke dette her. Men med tanke på at det tyngste løftet mitt iløpet av en dag er fjernkontrollen, og det lengste jeg går i ett strekk er ca 70 meter, så skal jeg ikke akkurat påstå at jeg sliter meg ut for lønna mi heller... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ett sosialt og kjekt yrke da. MEn skal man talastebillappen uten å pantsette tre av generasjonene i familien sin må man vel hive seg rundt snart? Det steg for noen år siden da eg begynte på D og det skal vel stige noe voldsomt nå og, hvis det ikke allerede har gjort det?

 

Å ta kl C, koster ikke mer enn rundt 18-25.000. Men i september stiger prisene gr sjåførutdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stefattern kjører skapbil, splitter ny, tjener helt greit han. Han er dog selvstendig næringsdrivende. Leid inn for schenker, har vel noe rundt 400kr timen elns.

 

haha 400kr timen?.. Rart han har NOE å leve av! schenker er et dritt firma som driver prisdumpen fra helvete!

 

 

Kranbilen jeg kjørte tar 790kr/t + mva !!

Du kan ikke sammenligne timesprisen på bil hos en som er selvstendig! Ikke glem at fattern din av de 400kr timen må betale diesel, forsikring, billån/leasing + moms..

 

dvs fattern din taper penger på å kjøre hos schenker!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50% på vanlig overtid. 100% på eventuell jobbing mellom 21.00 og 06.00

Bilen jeg fikk utdelt er en eldgammel scania. Det vil si en 2007 modell R500, som har gått snart 50000 kilometer.

Sånn så det er sagt, så kjører jeg betongbil. Sjefen min har dessverre satsa kun på biler med transportbånd. Pumpesjåførene har enda bedre betalt. De har samme grunnlønna som meg på venting, men de har 204 kroner per time med pumping. Overtid etter 7,5 time, eller etter halv 4 der også.

Noen gullgruve er det vel kanskje ikke dette her. Men med tanke på at det tyngste løftet mitt iløpet av en dag er fjernkontrollen, og det lengste jeg går i ett strekk er ca 70 meter, så skal jeg ikke akkurat påstå at jeg sliter meg ut for lønna mi heller... :)

 

 

Javell! betongbil er nå litt spesielt på lik linje som POSTEN f.eks eller firmaer som kjører ut sine egne varer med egne lastebiler. dvs type jobber der du jobber a4 7-15 !

 

Men i ditt yrke er det overhodet ikke samme som hos meg! Du reiser bare når du er ferdig du eller når du gidder!

 

Vi MÅ jobbe til vi er ferdige hos kunden.. dvs. om jeg MÅ stå og heise glass på høybygg frem til kl 23 så må jeg det! jeg kan ike si.. nei faen nå er kl 15.. skal hjem før rushet!

 

Snakka med par anre kompiser jeg kjører tipp med i natt!

 

han ene tjener 187kr/timen.. han andre 210..

Og ingen av dem har overtid WHAT SO EVER!

 

værste er at han som har 210 ikke har vært hjemme siden torsdags morran i forrige uke! Han har vært på jobb i strekk siden da.. legger seg til å sove en time her og der for å holde ut!

 

 

Fatter ikke at dem orker.. SÅ jævla glad er jeg ikke i jobben min akkurat at jeg ikke skal kunne se min egen seng på en uke!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten har 50% og 100% overtid. Hvis du er fast ansatt og må jobbe utover vakta di (jobber skift, 37.5 normtimer) så får du 50% og hvis det er mellom 21-06 får du 100%.

Kjører jeg ei rute og blir stående i trafikken så ruller pengene inn. ;)

Lønna er rundt 165-170kr/timen som sjåfør, 80kr i nattillegg og 20-30kr i ettermiddagstillegg. Er lærling jeg så får bare 80% av grunnlønna nå da :)

 

Lykke til med den fine jobben din DRFT-R, kos deg:hello:

 

fin jobb?.. hvor hva? hæ?

 

Tipp er jo største møkka jeg har kjørt noen gang! på en hel uke har jeg gått totalt 20m uttafor bilen!

 

dette er kun vikar grejer for min del ass!

Savner kranbil kjøringa, men ikke for dem jeg kjørte nå!

Når jeg kjørte for svigers hadde jeg 220kr/t

 

 

Men igjen ... alle de tallene du kommer med deg høres kjempefint ut... spm er.. Hva sitter du med UTBETALT hver mnd egentlig?!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha 400kr timen?.. Rart han har NOE å leve av! schenker er et dritt firma som driver prisdumpen fra helvete!

 

 

Kranbilen jeg kjørte tar 790kr/t + mva !!

Du kan ikke sammenligne timesprisen på bil hos en som er selvstendig! Ikke glem at fattern din av de 400kr timen må betale diesel, forsikring, billån/leasing + moms..

 

dvs fattern din taper penger på å kjøre hos schenker!

 

Godt mulig han tjener mer enn det også. Vet bare at det var dette han tjente når moren min møtte han for 14 år siden. Han har drevet i bransjen i 20-25 år. Tror han har litt mer peiling enn deg.. :P Så hvis han hadde tapt penger på å kjøre der så hadde han nok ikke drevet med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig han tjener mer enn det også. Vet bare at det var dette han tjente når moren min møtte han for 14 år siden. Han har drevet i bransjen i 20-25 år. Tror han har litt mer peiling enn deg.. :P Så hvis han hadde tapt penger på å kjøre der så hadde han nok ikke drevet med det :)

 

Han har helt sikkert mere peil enn meg om du skal legge det opp slik, men markedet ER slik nå!

 

Jeg kjørte i et firma der vi hadde mangefoldige flere biler enn fattern din! og samme gjelder norlines også!

 

Markedet er dårlig og prisene presseses ned! Vi tok ut 5 biler bare fra veolia fordi rasshøla senker prisene så jævli at vi tjener mere på å la bilene stå!

 

Så om du fortsatt mener han kjører for 400kr/timen... har han ikke mye mere peil enn meg nei! for jeg hadde trukket meg ut derifra for lengst!

 

Saken er at han ikke bare ville trukket seg ut derifra helt uten videre... hvor skal han hen?.. mange tør ikke en gang å trekke seg! alternativet er faktisk enten å fortsette og leve med det du tjener i dag, eller faktisk gi helt opp og selge bilen!

 

Er uttalig mange som har hittil i år gitt seg fordi stor firmaer som linjegods, schenker, norcargo (colli.dont.care) senker prisene sine så jævlig at det er på randen til tyveri!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har helt sikkert mere peil enn meg om du skal legge det opp slik, men markedet ER slik nå!

 

Jeg kjørte i et firma der vi hadde mangefoldige flere biler enn fattern din! og samme gjelder norlines også!

 

Markedet er dårlig og prisene presseses ned! Vi tok ut 5 biler bare fra veolia fordi rasshøla senker prisene så jævli at vi tjener mere på å la bilene stå!

 

Så om du fortsatt mener han kjører for 400kr/timen... har han ikke mye mere peil enn meg nei! for jeg hadde trukket meg ut derifra for lengst!

 

Saken er at han ikke bare ville trukket seg ut derifra helt uten videre... hvor skal han hen?.. mange tør ikke en gang å trekke seg! alternativet er faktisk enten å fortsette og leve med det du tjener i dag, eller faktisk gi helt opp og selge bilen!

 

Er uttalig mange som har hittil i år gitt seg fordi stor firmaer som linjegods, schenker, norcargo (colli.dont.care) senker prisene sine så jævlig at det er på randen til tyveri!

 

Det var deilig med et skikkelig svar fra din side uten 140 utropstegn osv. hehe Det er godt mulig, men jeg vet han tjener ganske så greit på at han driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør deg med han på hva han egentlig tar betalt i timen på bilen sin. er dette da inkl. mva. timespris? Får han kilometerbetalt? såfall hvor mange kr. pr. km.

 

Hvor mange km kjører han daglig i snitt og eventuelt også hvor mange timer.

HVor stor er bilen? 2-3akslet? Palleplasser?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør deg med han på hva han egentlig tar betalt i timen på bilen sin. er dette da inkl. mva. timespris? Får han kilometerbetalt? såfall hvor mange kr. pr. km.

 

Hvor mange km kjører han daglig i snitt og eventuelt også hvor mange timer.

HVor stor er bilen? 2-3akslet? Palleplasser?

 

Om han får kilometerbetalt vet jeg ikke. Bilen er vel 14 tonner tror jeg? Så er vel 15 paller elns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert har faen meg rett på det meste her, eneste nytta fagbrevet kan gjøra er at du får bedre betalt hos enkelte, sånn som posten eller slike firmaer.

 

Jeg har ikke holdt på så lenge som Robert eller mange andre, kunn kjørt i 3 år nå, men har vokst opp med detta og familien har drivi i detta faget siden 50 tallet, men jeg har rekt og vært innom litt, drivi med bilberging, dumper, langtransport, distribusjon og kranbil.

 

Erfaringa mi er at man blir ikke millionær på og kjøre lastebil og man må ha kontakter for og få de rette jobbene, aldri no prob og få sjåfør jobb, men for og få de `rette` jobbene så må man ha kontakter.

Er litt heldig da faren min har kjørt kranbil i 30 år, så har no kontakter, så jeg har aldri mangla jobb, men tar tid og ramle over rette jobben.

 

Langtransport var jævli dårlig betalt i forhold til timer syns jeg, Dumper kjøringa og bo borte på anlegg var jævlig bra, hadde ca 2500,- om dagen, jobba 7-19.30 og fri fredag.

Bilberginga var morro og utfordrende, men for dårlig betalt, mange timer og helger.

 

Kranbil er greit betalt, men ikke no overtid, har 200kr timen flat lønn de gangene jeg kjører for faren min og så har jeg liggi på 170 + 50 og 100% overtid for de andre jeg har kjørt kranbil for.

 

Nå kjører jeg no distibrusjons drit, el drit og drit, ekke bra betalt, men overlever ihvertfall.

 

Savner og kjøre kranbil, rote på trange plasser og gruble litt på åssen man skal få den matrial pakka inn det vinduet oppi der, må bruke huet litt, gjør ikke det på den langtransport greiene syns jeg.

 

Detta lastebil greiene er en livstil.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Savner og kjøre kranbil, rote på trange plasser og gruble litt på åssen man skal få den matrial pakka inn det vinduet oppi der, må bruke huet litt, gjør ikke det på den langtransport greiene syns jeg.

 

Detta lastebil greiene er en livstil.

 

DER har du det ;!)

 

Over ledninger til verks;)

09112007003.jpg

 

Fint med fjernkontroll! enten stå på taket;) eller oppe i åsen så du får oversikt!

 

06112007002.jpg

 

Kjørte en hel vinter for nordan heisa glass.

13112007001.jpg

 

Montering av trapper på nye oslo kretsfengsel!

11102007001.jpg

 

 

Litt spesielle last!

23102007001.jpg

 

04102007004.jpg

 

05102007001.jpg

 

Vailent på forumet her forresten;!)

21092007.jpg

 

 

Heising av glass i karljohan for et dansepodium!

21092007005.jpg

 

20foter hentes inn på trange gårsplasser!

17092007001.jpg

 

 

Parkett inn igjennom ruta!

09102007006.jpg

 

 

Idioten jeg pleier å ha med meg på jobb:) Fordelen er at du er din egen sjef! pleier å ha med kompiser på jobb eller kjerringa eller hva det måtte være for selskap!

09102007004.jpg

 

Båtkjøring

25062007014.jpg

 

 

Irriterer meg at jeg har mista alle bildene mine fra i sommer! Når jeg kjørte den større bilen! er der jeg hadde mye kule oppdrag!

 

 

Kranbil (storbil) er absolutt den mest spennende jobben du kan ha! tia går fort og det er mye utfordringer!

 

denne jobben har gjennom snart 5 år gitt meg så jævli mye selvtillit når det gjelder kjøring at det er sjokkerende hvor alt du faktisk klarer å presse gjennom 12m med kjøretøy på over 5 m overheng. her snakker vi om å utnytte plass man ikke har!

 

jeg ELSKER hinder! alt som virker umulig. der skal jeg!

Kontra gamlinga som helst vil unngå alt og tjene penger for det!

 

Er man ungdom er man strax mye mere vågal! og der begynner morroa!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår