Gå til innhold

normal lønn som lastebil sjåffis?

Ranger emnet


Mr_Ford

Anbefalte innlegg

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg håper å komme inn på kurs til høsten for å lære å kjøre:)

 

Har hørdt mye rart om lønn i det yrke der.

 

alt fra de som har mnd betalt som ender opp på 80-100 kr timen til de som har 150-160+.

 

Dette er såvidt jeg har forstått et yrke hvor kompetanse betyr alt.

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte litt på google for deg jeg da..

 

 

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/sjafor#toc5

 

Lønn

 

I gjennomsnitt har en aktør innenfor langtransport en årslønn på kr 321.500,- (Kilde: SSB 2008). Lønnsnivået kan variere en del avhengig av bransje.

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall kommer jeg aldri til å begynne å kjøre lastebil, med mindre jeg får firmatelefon til fri disposisjon og ubegrensede muligheter til overtidsjobbing.

 

Hva tjener en annleggsmaskinfører?

Drittlei det jeg jobber med nå.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall kommer jeg aldri til å begynne å kjøre lastebil, med mindre jeg får firmatelefon til fri disposisjon og ubegrensede muligheter til overtidsjobbing.

 

Hva tjener en annleggsmaskinfører?

Drittlei det jeg jobber med nå.

 

http://statbank.ssb.no/statistikkbanken/Default_FR.asp?PXSid=0&nvl=true&PLanguage=0&tilside=selectvarval/define.asp&Tabellid=05407

 

http://mininntekt.no/Occupation.asp?ID=1623&Title=Anleggsmaskinf%F8rer

Endret av Popp

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte litt på google for deg jeg da..

 

 

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/sjafor#toc5

 

Lønn

 

I gjennomsnitt har en aktør innenfor langtransport en årslønn på kr 321.500,- (Kilde: SSB 2008). Lønnsnivået kan variere en del avhengig av bransje.

 

håper da at firmaet betaler lastebil, slitasje, service og drivstoff.. hvis ikke er det ikke all verdens med cash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budbilsjåfører driver selvstendig. Kan dra inn en del penger, men må betale alle utgifter selv (forsikring, bil, forhøyet trygdeavgift, sykepenger).

 

320 000 kr pr år er helt allright for en jobb som ikke krever utdanning utover førerkort klasse CE. Tjener dårligere i kassa på Rimi.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske elendig utgangslønn for en fagarbeider med ca. 320.000,- i året. med tanke på at jeg er ufaglært i lønnstrinn 2 med 330.000 i året.

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med lønn spørs veldig på hvordan type transport du kjører.. min erfaring er at hvis du kjører kranbil/grusbil osv, så har du en helt anstendig lønn i forhold til hvor mye du kjører.. selv kjører jeg kranbil, og har 185 kr timen.. og det beste er at jeg kan gå hjem kl 3-4 hver dag! du tjener kansje bedre på langtansport, men man må tenke på hvor mange timer du tilbringer bak rattet i forhold til lønna også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wtf?!

80-100kr?+ hvor har du dette fra?!

 

Det er faktisk lærling lønn om du går transport faget!

 

Jeg har 150-200kr timen varierende av hva jeg kjører egentlig.. Nå som jeg kjører tipp med bortkjøring av snø i oslo har jeg 165kr/t... dette er vel å merke flatlønn.. Overtid er det skjeldent du får når du kjører lastebil og det er jo dritt sånn sett..

 

 

Om du har fagbrev eller gått transport faget i 4 år nå.. så kondolerer jeg. for du vil ikke tjene en krone mere enn meg som har kjørt i 4 år bare pga interesse;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med lønn spørs veldig på hvordan type transport du kjører.. min erfaring er at hvis du kjører kranbil/grusbil osv, så har du en helt anstendig lønn i forhold til hvor mye du kjører.. selv kjører jeg kranbil, og har 185 kr timen.. og det beste er at jeg kan gå hjem kl 3-4 hver dag! du tjener kansje bedre på langtansport, men man må tenke på hvor mange timer du tilbringer bak rattet i forhold til lønna også

 

Du tjener enda mindre på langtransport... ikke glem at du får Km, betalt + timene du er borte. og overhodet ikke verdt å være borte 5 dager hjemmefra:)

 

Men at du har 185kr timen på kranbil kjøring så har du JÆVLIG bra betalt! ikke minst at du reiser hjem hver dag kl 15.. noe som egentlig hørtes merkelig ut med mindre du jobber for et spesifikt firma som kjører ut sine egne varer

 

Kjører du for en setral kan du drite i å reise hjem fører ferdig med oppdragene dine

 

Jeg hadde 180kr i timen først etter at jeg hadde jobbet inn 188timer i mnd..

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at man faktisk kan ta fagbrev som transportør også. Lønna vil ofte øke en del da.

Jeg kjører lastebil, og hadde vel 430 tusen omtrent i fjor. Dette er da UTEN fagbrev.

 

Jepp! du hadde 430.000kr i året med ca 17timer arb. dager i snitt;)

 

 

Fagbrev aint goOd for shit! godt nok til å tørke deg i ræva med og takke for at du kasta bort 4 år på skole!

 

Skal du ha jobb i dag innen transport må du ha kontakter rett og slett! at du er kjent i miljøet at folk vet hvem du er hva du har jobbet med og at du KAN kjøre og bruke utstyret!

 

Kommer du på døra med en pipe stemme og sier, hei jeg har fagbrev jeg vil kjøre lastebil!

 

Så blir du bare videresendt til nærmeste rimi om å søke jobb med resten av kidsa ;!)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår