Gå til innhold

normal lønn som lastebil sjåffis?

Ranger emnet


Mr_Ford

Anbefalte innlegg

Onkel'n min kjører inniblant for posten om natta, og da ligger timeslønna på rundt 240,-

 

EDIT: hva ligger lønna på hos budbilsjåfører foresten?

 

Budbiler har ikke betalt pr. time!

 

For å kjøre budbil må du være nkeltmannsforetak, eller som man pent kaller det, selvstendig næringdrivende!

 

Du får da betalt på oppdrag, eller avtalt pris på det du kjører daglig/uka/mnd.

 

Du må da selv betale alt av kostnader når det gjelder bil og personvil rekvisita seff..

 

Der tjener du på hvor mye du gidder å jobbe, enkelt å greit!

men å drive budbilfirma i dag i norge er egentlig ren svindel og utnyttelse av sjåfører, men tanke på pris dumping og dritt oppdrag for lite penger...

 

Kjenner til dette selv da jeg jobba. Vært også selvstendig innen Kranbil kjøring, men jeg kutta fort ut.. orker ikke papirmøkka

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Penger er nå engang ikke allt her i verden..

 

Og et liv som langtransportsjåfør passer iallfall dårlig inn om man har planer om et familieliv ved siden.

 

Da er det faktisk bedre å kjøre lastebil borte på anlegg, og være hjemmefra for eksempel 12døgn og hjemme i 9døgn. Iallfall bedre enn å være borte hele uka på veien for så å komme utslitt hjem og sove til Søndag, når man må dra utpå ettermiddagen for å ha bilen klar til lass på Mandag morgen igjen..

 

Tro meg, jeg har prøvd begge deler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger er nå engang ikke allt her i verden..

 

Og et liv som langtransportsjåfør passer iallfall dårlig inn om man har planer om et familieliv ved siden

Tro meg, jeg har prøvd begge deler..

 

 

Cut the buuuullshiiiiiiiiiiiiit

 

penger er A L T i denne verden! uten penger er du null nada nix! da eier du ikke støvet under skoa dine en gang!

 

Å ha et liv i tilleg er faktisk et alternativ i denne bransjen.. ikke en bonus!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. når det gjelder DELTID som sjåfør bør du finne noe veldig spesifisert!

 

Det er skjeldent kjøring i helgene, ellerno no særlig å kvelda.

 

enten begynner man grytydlig og slutter når man er ferdig, ellers finnes det no skift kanskje som begynner i 15tia.. og innen da er du ikke en gang ferdig på skole/annen jobb.

 

hender jo at man kan finne.. men som sagt om man skal ha 2 jobber burde vel egentlig lastebil kjøringa være hoved jobben din, og så en deltid med mulighet for flexi tid (jobbe når du kommer)..

 

Har selv hatt 2 jobber hver sommer, der jeg på dagen kjører kranbil fra 06-17 så hjem å spise og dusje, så kjøre Lift dumper fra 18:00 og frem til jeg ble ferdig .. det kunne variere alt fra 24:00 og til kl 03 på natta!

 

flere dager sov jeg ikke en gang hjemme.. bare la meg til å sove i kranbilen i par tre timer og så på ny jobb!

 

dette er slit og overhodet ikke verdt det .. men kun sommer jobb i 1-2mnd der jeg virkelig har trengt penger

 

 

var fett å motta 55.000kr + Utbetalt på en mnd..

 

men du ble vel heller mere utslitt for 200.000kr ;) så verdt det er det ikke what so ever!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å utdanner meg som rørlegger nå. Men har planer om å ta lastebil-lappen etterhvert, og jobbe som sjåfør på deltid. Lønner dette seg? Eller er det bare stress :P ?

Hvorfor ikke ta traktorlappen, og brøyte? Er veldig god betaling i helgene.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbud om å kjøre søppelbil.. jobber 30 timer i uka og har 25 000 + i måneden..

 

En annen bekjent av meg kjører langtransport og fikk rundt 1850 kroner døgnet han var ute + kost.

 

En som var å henta bil på jobben kjørte trondheim-oslo med biltransporter. han fikk 25% av det han kjørte inn.. så på en tur til oslo og overnattet her nede så hjem igjen dagen etter fikk han rundt 5500-6000. han lå i snitt på ca 30 000 i mnd sa han..

 

 

En kompis av meg kjører brøytetraktor, de er på vakt fra 1 oktober til 1 april.. får 7000 i måneden selvom dem ikke gjør noe. så etter at de har kjørt 200 timer får de betalt 220 kroner timen. Dette er ikke snakk om 200 timer hver ¨måned, men når du først har nådd de 200 timene, så fikk dem betalt for hver time etter det, da i tillegg til de 7000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen bekjent av meg kjører langtransport og fikk rundt 1850 kroner døgnet han var ute + kost.

 

Blir ikke dette noe sånt som 77,- kr timen FØR skatt? det er dritt det...

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår