camaro355 Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Har montert elektrisk kjølevifte i Camaroen,temperaturføler er plassert i nedre radiatorslange,(92grader), har noen ett greit koblingsskjema til dette.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Har du noen styringsboks til dette, eller er alt innebygd i selve vifta? Legg gjerne ut hva de forskjellige klemmene er merket med, så blir det lettere å se. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camaro355 Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Har du noen styringsboks til dette, eller er alt innebygd i selve vifta? Legg gjerne ut hva de forskjellige klemmene er merket med, så blir det lettere å se. Har ingen styringsboks, to ledninger på vifta og to koblingspunkt på tempføler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Har ingen styringsboks, to ledninger på vifta og to koblingspunkt på tempføler du kan koble uten rele å...direkte fra batteriet.. plussledningen fra viften til ene poln på giveren minusledning fra viften til karosseri..ei plussledning fra bateriet til den andre polen på giveren (husk sikring)...vips så er den letteste løsningen færdi... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 du kan koble uten rele å...direkte fra batteriet..plussledningen fra viften til ene poln på giveren minusledning fra viften til karosseri..ei plussledning fra bateriet til den andre polen på giveren (husk sikring)...vips så er den letteste løsningen færdi... Tåler føleren en slik belastning? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Tåler føleren en slik belastning? den får jo like like strøm uasett hvordan du ser det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Det tar nok kvelden på føleren din ja.. Ta pluss fra batteri, inn på et rele, som styres av føleren. Ev. pluss fra tennings strøm. Jorder du bare vifta, å pluss gjennom rele. enkelt og greit ! Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Det tar nok kvelden på føleren din ja..Ta pluss fra batteri, inn på et rele, som styres av føleren. Ev. pluss fra tennings strøm. Jorder du bare vifta, å pluss gjennom rele. enkelt og greit ! Og en sikring nærmest mulig batteri... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Her er det koblingskjemaet jeg kobla etter. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Her er det koblingskjemaet jeg kobla etter. 87a er ikke i bruk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 87a er ikke i bruk.. måtte ut å koble det slik etter tegningen til Kristian S...det funka..kiddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camaro355 Skrevet Februar 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Her er det koblingskjemaet jeg kobla etter. Takk for koblingsjema Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Bare hyggelig. Fikk det av en annen kar her på forumet. Volvo v70 har en fin sikringsholder som er fin å bruke til vifta. Den er faktisk til vifta originalt. Da kan man bruke sånne store flatsikringer. På min vifte bruker jeg 40amp sikring i en sånn holder. Funker kjempefint. På de fleste Chryslere man finner på skroten er det dritmange 40amp sikringer under panseret. Hvordan sikring bruker du/dere? Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Her er det koblingskjemaet jeg kobla etter. Sett nå for guds skyld sikring på styrestrømmen til relè'et å da! Eller bare koble sammen 30 og 85 Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Februar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 Og en sikring nærmest mulig batteri... Aeomholt du har pm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.