Grev1 Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 (endret) Hva skal jeg koble på 86 på releet? Det er vel styrestrømmen til fjernlysene?? Kan jeg bare koble meg opp på de eksisterende fjernlysene? Altså bare finne hvilken ledning får strøm når fjernlysene er på også koble meg inn der? Noobish spørsmål, men har ikke så mye greie på bilelektronikk :P Takker for svar Endret Februar 8, 2009 av Grev1 Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 Hva skal jeg koble på 86 på releet? Det er vel styrestrømmen til fjernlysene?? Kan jeg bare koble meg opp på de eksisterende fjernlysene? Altså bare finne hvilken ledning får strøm når fjernlysene er på også koble meg inn der? Noobish spørsmål, men har ikke så mye greie på bilelektronikk :P Takker for svar Kan ikkje nummerene på relé, men styrestrømmen tar du ifra fjernlysa på bilen ja. Hugs at styrestrømmen skal gå via brytar. (i kupéen) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 Ok, takk for svar. Hvorfor må jeg har bryter i kupeen? Er det noe forskriftene sier? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 Ekstra fjernlys må være på egen bryter ja. Ellers så skal du koble styrestrøm til fjernlys inn på bryteren i kupeen, så ut som styrestrøm til releet. Releet skal plasseres nært batteriet. Legg så opp to 4mm2 ledning fra releet til fjernlysene. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 Men dette er kun for forskriftene sin del og ikke av annen betydning? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 Viss du køyrer i snøvær, kan det være greit å kunne skru av ekstralysa, men beholde fjernlysa på! Med for sterkt lys vil du få ein vegg av snø framfor deg. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 Vet ikke hva forskriftene sier, eller om det finnes forskrifter for slikt. Men hvorfor ikke gjøre en skikkelig jobb? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 Vet ikke hva forskriftene sier, eller om det finnes forskrifter for slikt. Men hvorfor ikke gjøre en skikkelig jobb? joda, skal gjøre skikkelig jobb. Legger opp bryter i kupeen også. Bare lurte på om det hadde noen annen hensikt enn evt. forskrifter. Det er jo også noe i det todleif sier over her. Takker for svar :) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusK89 Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 Min bil har aldri hatt egen bryter, og likfordømt er den EU-ok... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Kobler du slik som dette, vil du slippe å dra strømførende ledning gjennom torpedoveggen: Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg