Gå til innhold

Folk som ikke dimmer ned...

Ranger emnet


Phrenetic

Anbefalte innlegg

Hvor har du det fra? Spredere er da kun tillatt i kombinasjon med parklys, og i de perioder av døgnet som ikke krever opplyst kjørebane er det ingen som hindrer deg i å kjøre med spredere eller kjørelys(=2x21w ala volvo, saab etc.)?

 

Men det var om natta/kvelden han mente, hvis du leser litt ovenfor :)

 

Og ja, jeg blinker på folk med fjernlys for at de skal huske å blende ned til neste mann kommer.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg for min del HATER AT FOLK BLINKER PÅ MEG NÅR JEG KJØRER UTEN LYS!!!!!!!!!

Det er for faan meg midt på lyse dagen og jeg ser da for faan hvor i hællvete jeg skal!

Hvorfor må alle disse jævla forståsegpåerne drive å blinke i hutt og pine på meg.

Det er da for svarte grønne ikke dems problem at jeg kjører uten lys!!!!

 

Jeg er ganske sikker på at ingen dimmer på deg for å irritere deg.. Er vel heller det at trafikkloven sier at du skal kjøre med lys om det er dag eller natt, og folk kanskje prøver å være litt hyggelig? =)

Kjører en Ford Mondeo stv 04, 2.0 TDCI, GHIA

Drømmer om en Mercedes CLK AMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være tålmodig når det gjelder møtende som blender, om jeg ser det jeg trenger å se så gjør jeg ingenting. Men om det er ei lang strekke med dårlig sikt der møtende bil kommer med flere tusenmetringer som han nekter å slå av, ja da får han smake medisin!

 

Har 3 svære bøtter med 55w xenon i tillegg til xenon i de vanlige langlysa. Så etpar korte blink med dem overbeviser selv den staeste om at her lønner det seg å blende ned! Det ser ut som lynnedslag når jeg blinker med lysa, og det er snedig hvor lynraskt folk finner lyshendelen sin da gitt. Selv om de tydeligvis hadde helt rota den totalt bort like før..

 

Det var noen som nevnte megablitz her tidligere, vel.. Xenonlys fungerer meget godt som megablitz, iallfall fra 3 tusenmetringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du kanskje forklare oss hva som er det store problemet med å kjøre med lys? Er du ikke begavet nok til å finne bryteren? I så fall finnes det hjelpemidler.

 

Ser ikke helt det store problemet med å kjøre til og fra butikken uten lys i 30 varmegrader og strålende sol.

 

Folk blinker på meg når jeg kjør med rimelig kraftige gule parklys på volvon også.

Noen prøver vel å opdra resten av verden tenker jeg.

Jævla idioter.

Bruker å svinge sånn passe over i motsatt kjørefelt sånn at de kjenner seg litt presset som hevn =)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg er en gal fyr som irriterer seg over mye rart.

Vil nødig være den som ikke blender ned hvis jeg må støte på han.

Enten så slengern en stein ut gjennom sideruta i det du passerer, eller så leggern rett og slett sia på bilen sin inn i møtende bil med samme den passerer.

Har sett skadene på bilene hans selv.

Venstre bakskjerm som oftest får det.

 

Fradømt å kjøre bil på en stund han nå da men....blir ikke mindre kjøring av den grunn.

kjører mere bil han enn hva jeg gjør.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt det store problemet med å kjøre til og fra butikken uten lys i 30 varmegrader og strålende sol.

 

Folk blinker på meg når jeg kjør med rimelig kraftige gule parklys på volvon også.

Noen prøver vel å opdra resten av verden tenker jeg.

Jævla idioter.

Bruker å svinge sånn passe over i motsatt kjørefelt sånn at de kjenner seg litt presset som hevn =)

 

Jeg hadde ikke følt meg så veldig komfortabel hvis du hadde prøvd å presse meg av veien når jeg blinka på deg fordi du kjørte uten lys, selv om det var 30 grader og sol. Sånn i tilfelle du hadde glemt det og syns bot for å kjøre uten lys er sure penger.. Just saying :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke følt meg så veldig komfortabel hvis du hadde prøvd å presse meg av veien når jeg blinka på deg fordi du kjørte uten lys, selv om det var 30 grader og sol. Sånn i tilfelle du hadde glemt det og syns bot for å kjøre uten lys er sure penger.. Just saying :)

 

 

Eirik

 

Er vel kanskje meninga at man skal tenke seg om to ganger før man blinker på noen en gang til.

"jeg blir så forstyrra av blinkinga at jeg vrenger 1,8tonn tyskerstål over i motsatt kjørefelt når jeg blir blinka på"

Gjør det jo ikke for å være morsom.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt det store problemet med å kjøre til og fra butikken uten lys i 30 varmegrader og strålende sol.

 

For å være helt ærlig ser jeg faktisk ikke problemet med å kjøre med lys, uansett forhold.

 

Greit at en del biler ikke har lys på som standard, men det å reagere på blinking, fordi du ikke har lys, med en annen reaksjon enn å slå på lysene ser jeg på som forkastelig.

 

Og ja, nå prøver jeg og høres ut som "moralens vokter", men dette mener jeg faktisk!

__________________

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det jo ikke for å være morsom.

 

..men du synes det er litt tøft?

 

Håper du vrenger inn i sivilpurken en dag.

 

For å være ærlig tror jeg ikke du er annet enn stor i kjeften. Tror ikke du har baller til å gjøre noe sånt.

Endret av jonleo

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men du synes det er litt tøft?

 

Håper du vrenger inn i sivilpurken en dag.

 

For å være ærlig tror jeg ikke du er annet enn stor i kjeften. Tror ikke du har baller til å gjøre noe sånt.

 

du synker ikke spesielt lavt som ØNSKER noen å kollidere da eller jonleo? bullshit:confused:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du synker ikke spesielt lavt som ØNSKER noen å kollidere da eller jonleo? bullshit:confused:

 

Jeg prøver bare å komme ned på hans nivå..

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere enn meg som irriterer meg over dette. Jeg har som regel ikke det problemet når jeg ferdes etter veiene at bilene ikke blender neg, det gjør det som regel før jeg ser de. Hvis ikke møter de 8 x luminatur og 4 x langlys og dimmer de ikke ned så ligger jeg halveis over i deres fil.... Da tar de som regel hintet.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår