Gå til innhold

Phrenetic

Bruker
  • Innholdsteller

    41
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Phrenetic

  • Bursdag 02/23/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Golf 3 Cab
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    Samboer
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Fylke
    Nord-Trøndelag

Contact Methods

  • MSN
    b.ruud84@online.no
  • Bosted
    Stjørdal

Phrenetic's Achievements

  1. Akkurat! Tusen hjertelig takk for hjelpen! =)
  2. Tusen takk for svar! Disse mikrobryterne du nevner til sentrallåsen, er de vanskelig å bytte? Ev. dyre? Er det like greit å få tak i på huggeren kanskje? Ny visker motor som må til da, antar jeg? Om det er bryteren på rattet så er vel dette mye jobb for en som ikke har greie på å bytte slik selv... Tenkte kanskje å bytte hele motor/vifte til varmeapparatet siden den bråker, så ser ev. feilen du nevner da. Uansett greit å vite hva det kan være. Om ikke så får jeg få tak i en ny bryter. Smart løsning angående lysa! Dette skal fikses slik som du nevner, men noen idè om _hva_ som er galt?
  3. Hei! Har nå vært å kjøpt meg en Golf 3 cab (og venter på sommeren), '94mod som har gått 140k. Syntes bilen virker veldig bra, tight og fin i gir/motor, men med en så gammel bil så følger det alltid med noen småfeil. Ting jeg sliter litt med er: Sentrallåsen funker bare om jeg låser bilen ifra passasjersiden. Må løpe rundt bilen for å låse/låse opp bilen. Vindusvisker virker kun på nivå 2, ikke intervall, og den stopper "der-den-er" om jeg flytter bryteren tilbake til null. Releè? Tuta virker ikke, og buzzeren som sier ifra om at lyset er på når du tar ut nøkkelen og går, sier ikke ifra... Varmeapparatet funker kun på full hastighet og vifta lager noen stygge skrikelyder fra tid til annen. Varmen i setene fungerer heller ikke... Releè under setet kanskje? Det er ettermontert alarm i bilen, og det er kun blinklysene på venstre side av bilen som blinker når alarmen blir slått av/på. Dette er ikke noe viktig, men ser jo litt rart ut :P Og frontlysa er noe merkelige greier... Disse er blitt byttet til '97mod(?) med doble H7 pærer. Her er det slik at nærlys lyser OK, men lavt. Fult lys lyser dårlig, men om jeg holder lysbryteren inne så lyser det sterkere (som det skal, tenker jeg). Noen her som har noen gode forslag til hva som må til for å fikse disse problemene? Hovedlysene og vindusviskeren er det viktigste, men hadde vært kjekt å kunne ha en lavere viftehastighet på varmeapparatet også. Takk på forhånd!
  4. Jeg har Neon! xD Slenger ut noen bilder som ble tatt av bilen i dag. Bilen er en '95 mod, 2.0 SOCH med 133HK for dem som vil vite. Er noen småting jeg har igjen å gjøre før jeg er "ferdig", om det noen gang går ann å bli ;) Ting som er gjort: Exide Maxxima 900 batteri er blitt satt inn. Det satt "Lexus-lykter" bak på bilen, dette er byttet tilbake til orginalt pga manglende blinkelys (hvorfor sette på noe slikt?). Orange pærer til blinklys på skjermene og rødt glass til bremselyset på bagasjelokket (håper aldri jeg kommet til å møte vedkommende som har gjort at dette har lyst hvitt!!) Det satt prosjektor-lykter forran som var ihjelskrudd, så dem er blitt byttet ut med "DEPO Stealth Black Headlights" Begge ytre endeledd er blitt byttet pga slitasje. Siderutene bak er nettopp blitt sotet, venter på varmere vær så jeg kan ta bakruta. TPS-sensor er blitt byttet. DENNE HAR SØRGET FOR AT BILEN HAR LUGGET FRA ~100.000km. Bilen har i dag rullet ~240.000km. Delen koster ca 1500kr. Ting som kommer: Har bestilt "DEPO Diamond Clear Front Turn Signal Lenses", og nytt senkesett (35/40mm) som er TÜV-godkjent. Sett med sommerdekk/felger (215/40/17) skal også på plass. Ting som skal utbedres: Pusse litt rust på begge kanalene samt rette opp den ene så godt som mulig. Trekk i hattehylla skal byttes da det er hull til høyttalere i dem (noe jeg ikke skal ha) Begge dørpanelene forran skal byttes da det er blitt skjært hull i disse til høyttalere (WTF?!) Nye bremser rundt skal handles (skiver og klosser), sikler litt på dobbel eksos, så mulig det kommer iløpet av sommeren også. Det er en hel masse småriper på hele bilen. Så jeg drømmer om en aldri så liten hel-lakkering, med det får i såfall bli en gang senere. Men nå: bilder av min 4500kroner's bil: (ja... det var dette jeg betalte for bilen)
  5. Si ifra om du finner noen, kunne trenge til siderutene forran selv -.-
  6. Hah! Her kommer nok et spm ifra meg :P Jeg skal sote rutene på kjærra, og tenkte igrunn å ta ut rutene og ta dem med inn siden det er litt kaldt å gjøre dette ute enda. Men ja... Hvordan får man av den knobben man bruker til å sveive vinduene opp og ned? Titta litt på det, og det virker det sitter en liten splint helt inntil "håndtaket", men det er neimen ikke godt å se noe som helst bak der. Vil helst slippe å knuse den med noe hardt og tungt for å finne en løsning :P -P-
  7. Hei igjen folkens... Jeg syntes det er så dårlig lys i instumentpanelet mitt, gjelder også der man justerer varmeapp. Jeg har tatt opp og funnet ut at det bare er to dioder der som gir lys til varmeapp. knottene, og MASSE pærer bak speedometeret. Diodene bak knottene til varmeapp. er uten sokkel. kun to bøyde pinner som dyttes inn i "kontakta" Pærene bak speedometeret har en sånn plastbit som sokkel. (Man får ikke tatt selve pæra ut av denne) Og hele greia skrues inn i baksiden av speedo. Er det noen av dere som vet hvor man kan få tak i ev. blåe/røde dioder til dette? (JA! Jeg _skal_ ha dioder) Har titta litt på dioder.no, men er usikker på hvilke av de dem har der som passer, om i heletatt noen. Og nei, "dimmebryteren" står på fullt :P Så er ikke det som er problemet. Det er bare dårlig lys. -P-
  8. Fått solgt disse enda? Og fremdeles ikke int. i å sende med posten? (frontsettet)
  9. Jeg har ikke planer om å ha 4" under der, skal bare montere små diskanter der jeg ;)
  10. Ja, du har så rett så rett, diesel er jo seff ikke noe å presse på turtall, og igjen så har vi små 1,2 - 1,3L som gjerne er litt hissige på turtall, er jo en grunn til at disse motorene skjeldent holder noe mere enn 200.000km +/-.
  11. Tusen hjertelig takk! Skal prøve det en dag jeg får tid :)
  12. La oss ta et lite eksempel; Si at bilen din gjør 100km/t @ 4000rpm på 4 gear. Om du da skal kjøre en strekning på 10mil, (dette vil si at du kjører 10mil på 1 time bare for å gjøre ting enkelt) så vil motoren din ha gjort 240000 omdreninger. La oss si at bilen din gjør 100km/t @ 2000rmp på 5 gear. Du vil da kunne tilbakelegge samme distansen, på samme tiden, men med "kun" 120000 omdreninger. Altså halvparten så mange omdreninger. Med andre ord, isteden for å bruke 4gear, så kunne du kjørt dobbelt så langt på samme antall omdreinger og "samme slitasje" på 5 gear. Men må jo legge til, at det er flere faktorer som spiller inn her. Høyere rpm vil resultere i raskere utslitt olje, høyere tempratur i motoren (ev. vansker med å kjøle den ned), STØRRE SLITASJE (seff) og sist men ikke minst, høyere bensinforbruk. Vi vet jo alle at det er omdreningene på motoren som sliter, ikke om motoren drar tungt eller ikke. Men det er jo seff ikke dermed sagt vi skal kjøre som en bestemor og tvinge bilen opp de bratteste motbakker i 5 gear, og det er lov til å bruke hodet... Edit: Dette gjelder kun motor/gearkasse. Dekka og drivaksler vil ikke bli slitt noe nevneverdig mere siden dem uansett vil holde samme hastighet...
  13. Finnes vel ingen enkel måte å gjøre det på ... :(
  14. Kan noen forklare meg hva dette som er på bildet er? Tenkte på å kjøpe et komponent system, og lurte på om det var dette disse "grillene" var til å sette diskantene i. Dem er jo helt tette, så lurte på om jeg borer dem ut, om det er noe under som er å ta hensyn til?
  15. Jepp, skal bygge en selv om se hvordan det blir. Prøve på ca 90L med 2 kammer. Takker for svar :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår