Gå til innhold

Trimming av litt "eldre" biler: sant/usant?

Ranger emnet


SpotOn

Anbefalte innlegg

Hva gjør et powerfilter da? Så på en banner-reklame en plass en gang at powerfilter utgjør 10-15 HK ekstra.

Uansett, er det bare å montere på et powerfilter uten ekstra modifikasjoner (skjold) til motoren eller noe slikt?

 

Og, 10/15% av orginal ytelse. Vil det si om jeg kjører en Audi A4 med 125 HK, at jeg MAKS kan trimme den opp til 143 HK?

 

...og, må man få trimmingen godkjent av BT, ført opp i vognkort etc?

 

Jeg er helt ny innen dette området, derfor jeg lurer. Skal kjøpe meg bil snart og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare eit konfilter har ikkje mykje å sei når motoren er original ellers. Men på meir trimma bilar, gjerne med turbo eller kompressor vil nok motoren ha meir luft og da kan det kanskje hende det hjelper litt...

Ta ein titt her angåande konfilter:

http://www.bilforumet.no/golf-iii/218625-powerfilter.html

Old Kadetts never die!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du heldig så får du 2-3hk av et filter bytte, men 2-3hk kommer også ann på temperatur, fukt og masse annet når man er på en rulle, så med andre ord, det er ikke en målbar økning.

 

Om du trur på alt du ser av reklamene vil du slite i livet.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det biler eldre enn 96 som er fritatt avgifter ved effektøking da? (eller er jeg helt på bærtur)

 

Ja du er ute å plukker bær.. (: Var sånn før, men nå er det 10års regelen som gjelder. 10 års regelen kom i 2006, altså når 96 modellene var 10 år gamle. (Fordi en bil er avskrevet etter 10 år?)

 

Så i år kan man trimme en 99 mod uten å betale avgift for dette.

 

EDIT: Bilen må ha vært registrert 10 år i NORGE!

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk litt, så finner du sikkert ut av det..... Trimming = økning av effekten i bilen. ;)

 

Det eg meinte var at ein kan ikkje automatisk begynne å herje med turbo/kompressor på ein bil, og få dette godkjent, sjølv om ein bil er over ti år gammal? Ein kan då ikkje ubegrensa begynne å trimme ein bil til mangehundreoghelvetes hestar ved hjelp av turbo/kompressor?

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør et powerfilter da? Så på en banner-reklame en plass en gang at powerfilter utgjør 10-15 HK ekstra.

Uansett, er det bare å montere på et powerfilter uten ekstra modifikasjoner (skjold) til motoren eller noe slikt?

 

Og, 10/15% av orginal ytelse. Vil det si om jeg kjører en Audi A4 med 125 HK, at jeg MAKS kan trimme den opp til 143 HK?

 

...og, må man få trimmingen godkjent av BT, ført opp i vognkort etc?

 

Jeg er helt ny innen dette området, derfor jeg lurer. Skal kjøpe meg bil snart og.

 

dette er vel modellen uten turbo visst jeg ikke husker helt feil, og da kan du egentlig bare glemme trimming.. for du må generelt ut med veldig mye penger for lite effekt på en sugemotor.( altså du kan montere powerfilter og større eksos men d vil kun hjelpe for en mer sportslig lyd, evt. du kan skryte på deg 5-10 hk ekstra)

 

kjøper du 150hk utgaven istedenfor med turbo så kan du lett få rundt 200+hk med en chip og justering av turbotrykk. dette er d absolutt ikke en sjel som kan se, eller bryr seg om på verksted eller på bt. Så skjønner ikke hvorfor du skal ha dette godkjent. d er bare tull og jeg har aldri hørt om noen som har godkjent noe sånnt.

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår