Gå til innhold

forhjulstrekk vs bakhjulstrekk på bane

Ranger emnet


Snake89

Anbefalte innlegg

Sier bare. Er en grunn til at alle "supersportsbiler" kommer med enten rwd eller 4x4. Når så du sist en ferrari med fwd ?

 

ja så kommer da seff det igjen da.. hvorfor har ikke f1 fwd, hvorfor har ikke båter helikoper propeller

 

 

det har noe med design å gjøre! må jo være verdens tåpeligst bilbygg å ha bakmontert motor med fwd! da kommer du jaggu langt tror jeg!

 

F1 kan ikke ha frontmontert motor om du så vil en gang..

 

hva med Touringcar bilene? er jo kun den tyske serien av GTCC som kjører rwd fordi alle bilene der originalt har rwd.

 

STCC, BTCC, og par andre serier kjører jo fwd.. og duser hvordan rundetidene dems er i forhold..

 

 

det er dermed IKKE sagt at det er lett å kjøre fwd

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen av dere som kan litt om fysikk? ligger du i en krapp sving med forhjulstrekk og gir på så må dekkene slåss med grep for å ikke gå sidelengs pluss å ikke spinne. med bakhjulstrekk så må de jo bare jobbe med grep for ikke å gå sidelengs. altså kjører du gjennom en sving med forhjulstrekk og du understyrer, hva gjør du? klemmer inn bremsen og angrer på at du ikke har skrivi testamentet eller clutcher ut for at forhula ikke skal skli og ta grep igjen så du får svingt?

Kjører børsje med fire ringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja så kommer da seff det igjen da.. hvorfor har ikke f1 fwd, hvorfor har ikke båter helikoper propeller

 

 

det har noe med design å gjøre! må jo være verdens tåpeligst bilbygg å ha bakmontert motor med fwd! da kommer du jaggu langt tror jeg!

 

F1 kan ikke ha frontmontert motor om du så vil en gang..

 

hva med Touringcar bilene? er jo kun den tyske serien av GTCC som kjører rwd fordi alle bilene der originalt har rwd.

 

STCC, BTCC, og par andre serier kjører jo fwd.. og duser hvordan rundetidene dems er i forhold..

 

 

det er dermed IKKE sagt at det er lett å kjøre fwd

 

Mener BMW gjør det ganske greit med 1-serien sin i en av disse racingseriene, selv med vekttillegg

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns du da, som har bytta fra Volvo til Mazda? ;)

 

 

Eirik

 

hehe, husk at jeg ennå har 140 da;)

så klart er jo bajhjulsboogi mye mer morro, men syns det faktisk er helt greit med framhjulSKREKK! på sommern er det samma faen for di fleste her inne??

 

Men JEG vil si bakhjulstrekk er bedre på bane!

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen av dere som kan litt om fysikk? ligger du i en krapp sving med forhjulstrekk og gir på så må dekkene slåss med grep for å ikke gå sidelengs pluss å ikke spinne. med bakhjulstrekk så må de jo bare jobbe med grep for ikke å gå sidelengs. altså kjører du gjennom en sving med forhjulstrekk og du understyrer, hva gjør du? klemmer inn bremsen og angrer på at du ikke har skrivi testamentet eller clutcher ut for at forhula ikke skal skli og ta grep igjen så du får svingt?

 

Teorien din stemmer sålenge sjåfør gir full pinne i svingen.

Når en ikke gir gass har ikke fremdriftsplattform noen innvirkning på bilen, da er det understell, vekt og fordeling av denne som dikterer hvordan bilen oppfører seg.

 

Jeg har for vane å velge spor, gå av gass, gire ned, svinge og gi gass ved utgang av sving når jeg kjører på bane.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra egen erfaring, vil jeg faktisk si at det er lettere og mindre skremmende med RWD eller AWD, FWD skremmer meg, jeg er ikke vant til FWD i det heletatt, har barre hatt RWD biler, og lånt RWD eller AWD biler, plutselig blir jeg satt bakom rattet på min søsters Mazda 323 fra 90 tallet en plass, med en liten søt 1.6 liter, og jeg ble skremt...

 

Etter bare å ha kjørt RWD, så holder jeg bare rattet bent og gir gass, tror du ikke den j**** feilhjulstrekkeren prøver å hive meg i nærmeste grøft?

 

selv Hyundai Ponyen jeg låner for tiden, med sine 85 ville ponnier under panseret, har no intens Torque Steer, er ikke lett å kjøre no slikt litt hardere enn normal kjøring, men om man blir vant til det, så virker det som en ka gi gass en del tidligere i en sving, MEN! om man gir gass for tidlig, ønsker man at det var RWD, idet bilen går rett frem i ei grøft :p

 

Må si da, at jeg ble imponert da jeg fikk prøve å kjøre en 2008 Suzuki Swift Sport litt aggresivt, den ville ikke slippe eller spinne på framhjula, of dermed skjøt den no grassalt med fart, jeg ble helt impregert, impregnert og imponert på en gang.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme feelingen på det der hemi, jeg kjørte som en dass første gang med fwd på bane, da hadde jeg allerede kjørt 2 år AKTIVT med diverse bakhjulstrekk,volvo,opel,bmw men en stusslig golf gti klarte jeg virkelig ikke å ratte riktig.

 

slapp gassen og fikk vektskyvning frem og ræva kom, ratter over som med en bakhjulstrekker og gir litt gass.. og hva skjer? joda, en MEGA-KONTRA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår