Gå til innhold

forhjulstrekk vs bakhjulstrekk på bane

Ranger emnet


Snake89

Anbefalte innlegg

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

RWD er vel valget hvis det er snakk om seriøs satsing og en sjåfør med erfaring.

 

Jeg mener man faktisk trenger mer erfaring for å takle FWD skikkelig bra..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidd å vri på det da... Men ok... bygg norges raskeste time attack bil basert på FWD ;) hahaha

 

RWD er et bedre utgangspunkt da bkhjulenes misjon blir å overføre kraft til bakken og bremsing.

fremhjulenes misjon blir styring og bremsing.

 

På en FWD må fremhjulene gjøre alle disse oppgavene. bakhjulene bare henger med og eventuelt bremser.

 

Men spørs jo hva som menes med bane da? regner med det er snakk om asfaltracing.

 

Og en RWD med midtmontert motor er jo helt klart MEGET egnet til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ALDRI sagt at man kan bygge raskeste time-attack (om du vil) med en FWD. Men det er langt ifra bare-bare å ratte en FWD skikkelig.. Har jo opplevd det selv og, kommer fra RWD, setter meg inn i lekebilen min og gir bånn gass når det er glatt.. Funker ikke like bra for å si det sånn.. Og har du mye effekt på forhjula trengs det litt følelse for å få kreftene ned. Vanskeligere å kjøre kanskje, men ikke dermed sagt raskere.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G

 

På en FWD må fremhjulene gjøre alle disse oppgavene. bakhjulene bare henger med og eventuelt bremser.

Og gud oppfant firehjuls-styring ;)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til dere som tror det bare bare er å kjøre fwd på bane.,..

 

 

sett dere bak rattet på en 206Cup bil så får dere se selv.. om ikke dere ville snurra med den bilen der minst 10 ganger før dere lærer dere å kjøre så vet ikke jeg ass

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ALDRI sagt at man kan bygge raskeste time-attack (om du vil) med en FWD. Men det er langt ifra bare-bare å ratte en FWD skikkelig.. Har jo opplevd det selv og, kommer fra RWD, setter meg inn i lekebilen min og gir bånn gass når det er glatt.. Funker ikke like bra for å si det sånn.. Og har du mye effekt på forhjula trengs det litt følelse for å få kreftene ned. Vanskeligere å kjøre kanskje, men ikke dermed sagt raskere.

 

 

Eirik

 

 

Har du noe erfaring å vise til eller er du bare full av svada som vanlig?

 

Klarer liksom ikke helt å ta deg seriøst lenger..

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener man faktisk trenger mer erfaring for å takle FWD skikkelig bra..

 

 

Eirik

 

den er jeg enig i.. hehe hvertfall hvis man bare har kjørt bane med rwd før.. trur samtlige på dikemarks mongo avdeling kunne kjørt fra meg når jeg kjørte FWD på bane første gang.. syns det var hardt nok ja. hvis man er vandt med rwd da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe erfaring å vise til eller er du bare full av svada som vanlig?

 

Klarer liksom ikke helt å ta deg seriøst lenger..

 

Føl deg fri til å påminne meg om hvor dust, useriøs og full av svada jeg er..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår