Gå til innhold

Tråden om 142en Som alle hatet, Ekte 70talls raggerbil:) NYE BILDER

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tenkte litt på det jeg og:) og skal ikke se bort fra at jeg jør det mot sommeren, når det liksom blir litt mer gøy og stå å henge i en kjølig garasje:) har rett å slett ikke gidda til og stå å fryse ræva av meg i minusgrader, med og puttle over hele fronten nå:P

 

haster litt med bilen, (som alltid) :P

 

Ja jeg vet nøyakti hvordan det er å holde på i en kald garage, jeg har ikke rørt min 142 siden høsten. Men du, jeg så i tråden om 245en at du har (om ikke den er høggd) en amazon stående. Hvis du har den enda: Hadde du orket å prøvd om rattet passer på rattstammen til 142? Pleeeaaaassseee...:pray :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer da ett grunnkurs i og bredde felger, Sailorboy style:):

 

DSC_0062.jpg?t=1233250317

 

orginal felgene:)

 

DSC_0067.jpg?t=1233250854

legg "donorfelgen" slik som bilde, og bare roter på felgen, har brukt litt tid på og montere sliperen i skrustikka, men nå ble det veldig bra:)

så da vill du stå igjen med en "ring" med "kant", om dere sjønner:)

og man tar selfølgelig og kapper så lang ned på felgen man kan, så man får av en breiest mulig ring:)

 

så tar man orginalfelgen, og legger på benken, og jørr akkuratt det samme, bare at man BARE SJÆRER BORT KANTEN TIL DEKKE!, IKKE noe av "kanten" men bare den ringen som holder dekke på plass.

når man setter disse to ringene sammen, vill det forhåpentligvis se noe slikt ut:

DSC_0069.jpg?t=1233251515

 

så kan man velge litt hvor bredt man vill ha det egentli, kan vell justere ca +- 20mm eller noe sånt, jeg tok da max:)

 

det viktigste her er og være ekstremt nøyen med og måle rundt hele felgen, at den er like brei over hele...

Jeg pleier og legge den på benken igjen, en helt plan benk vell og merke..

mål da fra den "overste" kanten på felgen, og ned i benken, punkt fast, og sveis en TETT sveis rundt hele felgen:)

dette er da sveist med ett Biltema sveiseapparat, UTEN gass...

så ja, det går ann:):

DSC_0077.jpg?t=1233251811

DSC_0076.jpg?t=1233251844

 

og vips, har man en felg som har litt mer kant:) min ble ca 7" brei og jeg har disse fremme:

DSC_0086.jpg?t=1233251922

 

og hvordan jeg legde felger til bakhjul?

lett, jeg hadde bare 4 donorfelger, og jore denne prosessen jeg har beskrevet over, 2 ganger, per hjul. altså jeg har satt sammen 2 "ringer" fra donorfelgene, på den orginale felgen....

 

har dessverre ingen bilder fra dette, men er jo akkuratt likt:) bare det at jeg begynner "på nytt" etter jeg har sveist på den ene ringen:)

 

 

håper dette var til litt hjelp:) har selv kjørt med disse felgene på en 142 fra Haugesund og til Oslo, på nyttårsball på akershusfesting:P

og det er INGEN tein til ubalanse, eller kast...

så ikke kom her og si at "det blir aldri bra om man ikke bruker dreiebenk"...

 

dette er en motode som har funket gull for meg ialfall:) bare bruk litt tid til og få alt "beinest" mulig...skal ikke alltid si jeg har hatt det heeeelt beint sjøl;) men har gått strålende forde om:D

 

slenger på ett lite bilde fra vår oslo tur:)

 

DSC_4407.jpg?t=1233252759

(Norbjørn sin 142, som også har en tråd om sin bil her)

 

Mvh Sølve:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet nøyakti hvordan det er å holde på i en kald garage, jeg har ikke rørt min 142 siden høsten. Men du, jeg så i tråden om 245en at du har (om ikke den er høggd) en amazon stående. Hvis du har den enda: Hadde du orket å prøvd om rattet passer på rattstammen til 142? Pleeeaaaassseee...:pray :pray

 

den lilla?

 

den er det nåkk ikke noe ratt i i d hele tatt:(

 

høgd? ALDRI!:P

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste bilde jeg har av ræva er vell noe sånt?

 

DSC_0062.jpg?t=1233253277

 

 

og har forøvrig ikke helt klart og finne ut om jeg heller skulle hatt runde klarglass lykter:)

men di må værra jævli små:P noen som har?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra guide på bredding. nå skal det breddes!Har du bilder av åssen du festet vinkelsliperen i skruestikka? Bilen ble jo faktisk litt tøff med den lakken og felgene. Men den vinga ville jeg hivd.

 

 

hehe...

 

se her da, ikke så avansert:P bare til og vatre opp:P

 

der som håndtaket vanligvis er skrudd inn, satte jeg bare inn ei lang gjengestang, og teitet til:P

 

DSC_0064.jpg?t=1233264310

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår